Kun kausi alkaa, saapa nähdä jääkö nyt lähteviä oikeasti ikävä.
BB:stä jäi minulle vähän ristiriitainen fiilis. Ben pystyi pelaamaan isoja minuutteja ja antamaan kovuutta kulmakamppailuissa. Sama mies kuitenkin päästi silloin tällöin melkoisia aivopieruja ja pieksi omiaankin harjoituksissa. Ihan varmasti voidaan korvata - myös pelillisesti.
Pöyhönen. Oli 3-4.ketjun rouhija, ennen kuin keksittiin laittaa pakiksi. Mitä menettiin lopulta?
Sopanen. Pahat loukkaantumiset ovat sotkeneet kaikki viimeisimmät kaudet. Ei vain kyennyt nousemaan sinne supertähti -tasolle. Aina ei voi katsoa vain potentiaalia. Josko vaikka heräisi jossain muualla vielä tässä vaiheessa uraa.
Erkinjuntti. Ääritaitava ja tekikin uransa parhaat pisteet tällä kaudella. Kapteenina kuitenkin hieman outo valinta. Näin etäkannattajana en vieläkään tiedä miltä Erkinjuntti oikeasti näyttää. Minulle kapteeni on kasvot, joka virittää koko joukkueen tahtotilan. Kallion tuntee kaikki. Kähkösen tuntee kaikki. Kukkosen tuntee kaikki. Erkinjuntin taas - ehkä ei niin moni. Onnea uusiin haasteisiin. Olet mulle se kapteeni, joka missasi kauden viimeisen pelin. Oli syy mikä tahansa, niin kertoo jotain.
Erityistoivomus valmennusjohdolle: on hieman tuskaisaa ja noloa kuulla, että kapteeni vaihtaa joukkuetta kauden jälkeen. Toivottavasti seuraava valinta on sitoutuneempi.
Nuorempi Tyrväinen. Todella kova ja työteliäs. Pisteitäkin alkoi tulla tällä kaudella. Juhanin menetys todella harmittaa. Kehittyi ja puhkesi kukkaan viimeisen parin kauden aikana. Näistä pitäisi pystyä pitämään kiinni, mutta markkina-arvo toivottavasti riittää ulkomaille saakka. Jos jää Hifkiin pyörimään, niin tuntuisi todella omituiselta nähdä punanutussa.
Hodgman. Jaa-a. Asenne ei ammattimainen ja oli enemmän diiva kuin edellisellä vierailulla. Vain Justin itse tietää miksei kiinnosta aina. Voisi toimia jossain joukkueessa, jossa soittaisi kakkosviulua. Vastuunkantajana tulos oli odotettu.
Harva huomasi, että samassa ovenavauksessa lähtivät kaikki lasinilkat ja ikuiset lupaukset. Tästä eteenpäin pidän kaikista hankinnoista jabsopimuspelaajista vastuussa nykyorganisaatiota. Tätä ennen ollaan oltu jonkinlaisessa käymistilassa.