Pelicans ja mestis

  • 6 334
  • 37

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Valitettavasti avoin liiga tuli jo aikaisemmin tiensä päähän. Ehkäpä se olisi silti paras että liiga olisi auki ja ne jotka menevät konkurssiin, niin menevät. Avoin liiga toisikin konkursseja tiuhaan tahtiin.
Pitäisiköhän joukkueiden pudottaa budjettejaan eikä pitää järjettömiä budjetteja vaikka oikeasti rahaa ei ole? Kuulostaa suoraan sanottuna v***n typerältä, että liiga on sen takia kiinni ettei konkursseja tulisi enempää. Jos kaikki hankkisivat joukkueen johon rahat riittää, ei kuilu olisi niin suuri mestiksen ja liigan välillä, jolloin karsinnat olisi aivan perusteltuja. Mestiksen puolella rahan käyttö on muutenkin maltillisempaa jolloin budjetit pysyy vähintään +-0:ssa ja jos ei pysy niin suomi-sarjaan pääsee kyllä harjoittelemaan taloudenpitoa. Ehkä liigan pitäisi apinoida NHL:ää tässäkin ja mennä lakkoon ja vaatia pelaajia laskemaan palkkojaan alaspäin, jotta edes kerran vuosikymmenessä saataisiin positiivinen tulos. Lakko on väärä sana jos työnantaja lopettaa työntarjoamisen, mutta ymmärtenette mitä tarkoitan.
Liigassa ollaan niin bisnesmiehiä ja yhtiöitetään homma, mutta silti lähes kaikilla homma kusee talouspuolella.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Wiipuri
Eiköhän nyt kaikkien pitäisi pikku hiljaa tajuta, että suljettu liiga on tullut tiensä päähän.

Itse asiassa luulen että tuo Pelicansin kohtalo pitää liigan ovet entistä varmemmin kiinni. Kuten tuolla liigaosiossa parissakin keskustelussa mainitsin, Pelsujen alamäki todennäköisesti alkoi juuri tuosta "vahinkonoususta". Tuolla kaudella kaikki, mukaan luettuna Lahtelaiset uskoivat Kärppien nousuun, eikä Lahdessa oltu todellakaan valmiita sarjatason vaihtoon. En usko että liigaa enää avataan.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Viestin lähetti Birkku
Itse asiassa luulen että tuo Pelicansin kohtalo pitää liigan ovet entistä varmemmin kiinni. Kuten tuolla liigaosiossa parissakin keskustelussa mainitsin, Pelsujen alamäki todennäköisesti alkoi juuri tuosta "vahinkonoususta". Tuolla kaudella kaikki, mukaan luettuna Lahtelaiset uskoivat Kärppien nousuun, eikä Lahdessa oltu todellakaan valmiita sarjatason vaihtoon. En usko että liigaa enää avataan.
Mikäli liiga olisi säilynyt avonaisena olisi Pelicans kyllä päässyt nopeasti takaisin kuulumaansa sarjaan, nyt on jääty kitumaan liigaan. Eikö tänään ole joku kokous liigan ja mestiksen edustajien välillä, vai muistanko väärin?
 

Horizontal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KahVa - KalPa
Viestin lähetti Birkku
Itse asiassa luulen että tuo Pelicansin kohtalo pitää liigan ovet entistä varmemmin kiinni. Kuten tuolla liigaosiossa parissakin keskustelussa mainitsin, Pelsujen alamäki todennäköisesti alkoi juuri tuosta "vahinkonoususta". Tuolla kaudella kaikki, mukaan luettuna Lahtelaiset uskoivat Kärppien nousuun, eikä Lahdessa oltu todellakaan valmiita sarjatason vaihtoon. En usko että liigaa enää avataan.

Birkku! Sinun mielipiteesi tiedetään, joten älä pilaa näitä Mestis-keskusteluja ainaisella asioiden toistolla! Kiitos.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Horizontal
Birkku! Sinun mielipiteesi tiedetään, joten älä pilaa näitä Mestis-keskusteluja ainaisella asioiden toistolla! Kiitos.

Kuule. Tämä on KESKUSTELUpalsta, jolle minulla on kirjoitusoikeudet. Joten ihan varmasti tulen esittämään mielipiteeni, silloin kun haluan. Tapanani on myös perustella nuo mielipiteet. Ehdotan jälleen ,että sinä edes YHDEN kerran tällä kaudella perustelisit minulle kirjoittamasi vastineen, jotta sillä olisi jotain uskottavuutta.
 

Fordél

Jäsen
Ei Birkku varmaan kannata hirveesti välittää kaverista, jonka suosikkijoukkuuen kohdalla lukee "Vihana KalPa, The Johtaja ja Birkku". Kertoo nimittäin kaverista aika paljon...Mitenköhän tolle listalle pääsis:)

Sitten asiaan eli todella mielenkiintoinen on toi Pelsun tilanne. Ensinnäkin Jatkoajalla uutisoitiin, että joukkue kärsii pelaajapulasta. Toivottavasti katseet eivät käännyt tänne Mestikseen päin ja esimerkiksi KooKoossa Lindströmiin. Meinaan, että tota miestä ei kyllä edes parin pelin lainalle päästetä. Sen verran heikosti menee KooKoolla.

Sitten toinen mielenkiintoinen homma on toi Pelsun loppukausi. Alkaakohan taas joulun jälkeen vuokrailla ja myydä pelaajia muihin seuroihin? Tällöin esimerkiksi Suomalainen ja joku hyvä pakki vois olla KooKoon kiikarissa.

Toivotaan nyt kuitenkin, että Lahdessa saadaan asiat kuntoon ja konkalta säästytään. Sen sijaan Mestiksessä pelaaminen vois tosiaan tehä joukkueelle ja sen taloudelle kutaa. Ja tekispä se sarjasta taas vähän mielenkiintosemman kun toi KalPa karkaa liigaan.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Viestin lähetti koukou
Pitäisiköhän joukkueiden pudottaa budjettejaan eikä pitää järjettömiä budjetteja vaikka oikeasti rahaa ei ole? Kuulostaa suoraan sanottuna v***n typerältä, että liiga on sen takia kiinni ettei konkursseja tulisi enempää. Jos kaikki hankkisivat joukkueen johon rahat riittää, ei kuilu olisi niin suuri mestiksen ja liigan välillä, jolloin karsinnat olisi aivan perusteltuja.

No sitten pitäisi liigan kaikkien seurojen laskea pelaajabudjetteja ja heikentää joukkueitaan yhteisellä sopimuksella tai palkkakatoilla yms. Nythän esim. Pelicans on tehnyt tämän budjetin pudottamisen ja sehän taas näkyy menestyksessä ja yleisötuloissa. Ei se homma niin helposti käy. Kaikkien olisi yhdessä lähdettävä matalalla profiililla liikkeelle, jos yhteistä hyvää haettaisiin. Mutta niin ei homma myöskään tule toimimaan eikä koskaan näin tulla tekemään. Vai meinaatko että esim. Hjallis alkaa karsimaan omaa tuotettaan pienten seurojen takia ? Ja miksi näin pitäisi edes tehdä ?

Jokainen joukkuehan yrittää koota nimenomaan sellaisen joukkueen johon rahat riittävät, mutta yleisön käytöstä ei voi etukäteen tietää eikä menestystä. Jos yleisöä ei käykään tarpeeksi, loppuvat rahat pian. Ja jos edellisten kausien ylijäämillä kasattaisiin joukkue, niin pelaajia ei siinä joukkueessa sitten olekaan.
 
Viimeksi muokattu:

ElvisG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Florida
Jos Pelicans joudutaan tiputtamaan ja mestiksen voittaa, vaikka Hokki niin mitä tehdä? Koska, mun mielestä ei voi nousta muita. Onko liiga ensi kaudella 12 vai 13 joukkueen sarja.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Rimpuilu jatkuu

Pelicansin taru taitaa sittenkin jatkua. Pasi Nurminen uuden pelastusyrityksen nokkamies. Taitaa siis käydä niin, että Pelicans pääsee yrityssaneeraukseen ja taru jatkuu. Itse en kyllä usko, että Pelicans pystyy yhtä aikaa pärjään SM-liigassa ja maksamaan aikatalussaan velkoja pois. Rämpinen hännillä jatkuu.

Lähde; http://www.mtv3.fi/urheilu/hockeynight/uutiset.shtml/arkisto/2004/12/336559
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Re: Rimpuilu jatkuu

Viestin lähetti Micco!
Pelicansin taru taitaa sittenkin jatkua. Pasi Nurminen uuden pelastusyrityksen nokkamies. Taitaa siis käydä niin, että Pelicans pääsee yrityssaneeraukseen ja taru jatkuu. Itse en kyllä usko, että Pelicans pystyy yhtä aikaa pärjään SM-liigassa ja maksamaan aikatalussaan velkoja pois. Rämpinen hännillä jatkuu.

Lähde; http://www.mtv3.fi/urheilu/hockeynight/uutiset.shtml/arkisto/2004/12/336559

Kyllähän tämä sellaista tekohengitystä vaan on, jos se 400.000 saadaan kokoon 29.12 mennessä. Varsinaiset ongelmat eivät katoa mihinkään, mutta olisihan se hienoa että siitä taloudellisesti ja urheilullisesti voittoisasta kaudesta voisi sitten taas haaveilla =D. Jos vaikka itse voittaisin lotossa ennen konkurssia niin voisin alkaa maksella kaanienkin velkoja sen jälkeen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Fordél
Sitten asiaan eli todella mielenkiintoinen on toi Pelsun tilanne. Ensinnäkin Jatkoajalla uutisoitiin, että joukkue kärsii pelaajapulasta. Toivottavasti katseet eivät käännyt tänne Mestikseen päin ja esimerkiksi KooKoossa Lindströmiin.
Tämä on sitten ihan silkkaa spekulointia. NHL:n työsulku saattaa pelastaa Pelicansin pelaajapulalta. Vaikka sieltä ei änäristaroja suoraan Pelicansiin tulisikaan, niin muilta liigajoukkueilta saattaa jäädä pelaajia yli. Esimerkiksi Kerhosta on Holden ja Sicak liipasimella, jos tarpeeksi kovat nimet saadaan tilalle. Samoin suomalaispelaajia voi tulla sen verran, että ylimääräisiä pelureita putoilee toisesta päästä yli. Liigasta voi hyvinkin siirtyä pelaajia myös Mestis-joukkueisiin, jos tämä skene toteutuu.
 

Koheltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, HIFK, FC Woking
Noh, tähän sopii vanha suomalainen sananlasku: Ei myydä nahkaa, ennenkuin karhu on kaadettu. Katsotaan mihin Pelicans pääsee. toivotaan parasta. Minun mielestäni sm-liiga tulisi avata että tulisi sm-liigan häntäpään porukoille tekemistä, ettei tarvitse katsella joka vuotista pelaaja rulettia missä häntä joukkueet syytää "parhaat" pelaajansa ulos seurasta, ja näin yrittävät parantaa talouttaan. Olisi karsinnoista jotain hyötyä, tulisi lisä jännitettä molempiin sarjoihin.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Kannattaa muistaa, että eipä siellä Mestiksessäkään kovin monta seuraa ole nyt, jolla olisi mahdollisuutta saada kasaan liigassa pelaamiseen tarvittava budjetti (rahamäärä).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös