Pelicans-huhut – onko niitä?

  • 3 032 151
  • 13 352

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siinä olisi ainakin valmis ykkösketju: Flek-Jasek-"Tomasek". Mutta tosiaan puhetta oli, että kamppailuvoimaa olisi luvassa enemmän, luulisi haussa olevan myös isoja poikia. Tyyliin "Tomas Zohorna" olisi kyllä unelmahaku tuonne.

Ei hän kovin fyysinen ole. :)
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mutta tosiaan puhetta oli, että kamppailuvoimaa olisi luvassa enemmän, luulisi haussa olevan myös isoja poikia.
Isoista pojista ainakin Gustav Olhaver olisi Allsvenskanista suuntaamassa Suomeen, joten siitä sitä kamppailuvoimaa ison pojan muodossa hyökkäykseen. ;)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Isoista pojista ainakin Gustav Olhaver olisi Allsvenskanista suuntaamassa Suomeen, joten siitä sitä kamppailuvoimaa ison pojan muodossa hyökkäykseen. ;)

SaiPaan huhuttu jo jonkin aikaa. Jäähyminuuteista päätellen aika kiltti poika vaikka kokoa on mörkömäisesti
 

Muhvelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, SaPKo, Itä-Suomi
Elorinteen uusimmasta Instagram-julkaisusta voisi päätellä, että olisi lähdössä Ilveksestä.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Ja samaan aikaan puolustuksessa Aleksi Ek. Siinä kun aikansa pitävät rallia päällä ja kiekko liikkuu mieheltä toiselle niin sieltä löytyy selostuksessa Topias Vilek myös kentältä.
... Vielä siihen seuran sponsoriksi lahtelainen Bebek (Electronics).
 

Janez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tännekin haaveiltu Elorinne sanoi juuri haastattelussa, että haluaisi tämän kauden jälkeen lähteä ulkomaille pelaamaan.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tännekin haaveiltu Elorinne sanoi juuri haastattelussa, että haluaisi tämän kauden jälkeen lähteä ulkomaille pelaamaan.

Sanalla sanoen olisin hieman kummastellut Elorinteen hankintaa. Ei missään nimessä huono pelaaja, mutta ei edustaisi ihan sitä terävintä pelitapaesimerkkiä nuorille.

Mitään tietoa ei itselläni ole, mutta jos pitäisi arvata, niin eiköhän näistä jäljelle jääneistä huhuista vahvin ole Joni Ikonen, joka on nuori, eteenpäin menevä sentteri, joka on jo latonut sen +20 pistettä ja omaa nuorten maajoukkuetaustaa.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sanalla sanoen olisin hieman kummastellut Elorinteen hankintaa. Ei missään nimessä huono pelaaja, mutta ei edustaisi ihan sitä terävintä pelitapaesimerkkiä nuorille.

Mitään tietoa ei itselläni ole, mutta jos pitäisi arvata, niin eiköhän näistä jäljelle jääneistä huhuista vahvin ole Joni Ikonen, joka on nuori, eteenpäin menevä sentteri, joka on jo latonut sen +20 pistettä ja omaa nuorten maajoukkuetaustaa.
Åstenin osuessa karille ei ole juuri muista puhuttu. Nikkilä taidettiin tosin todeta ankaksi.
Komarov, Flippula, Tomasek, Repo, Kovarcik. Saas nähä kuin moni tänne saapuu. Ja saadaanko Iikalla ja Cucstelle jatkot.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Åstenin osuessa karille ei ole juuri muista puhuttu. Nikkilä taidettiin tosin todeta ankaksi.
Komarov, Flippula, Tomasek, Repo, Kovarcik. Saas nähä kuin moni tänne saapuu. Ja saadaanko Iikalla ja Cucstelle jatkot.

Itse asiassa viittasin nostoon, jossa puhuttiin jonkun välieriin päääseen joukkueen pelaajan siirtymisestä meille. Joku taisi mainita jo, ettei se taidakaan olla pakki, vaan pelaa muuta paikkaa. Seppälä, Nikkilä, Elorinne taisi olla mainittu jossain väleissä olevan mahdollisesti sen sateenkaaren päässä. Oma arvaukseni on siis Joni Ikonen.

Nuo Komarovit, Filppulat ja kumppanit ovat taas vielä vapaata riistaa keskusteluille. Itse uskon ainakin yhden osuvan lopulta meille.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Åstenin osuessa karille ei ole juuri muista puhuttu. Nikkilä taidettiin tosin todeta ankaksi.
Komarov, Flippula, Tomasek, Repo, Kovarcik. Saas nähä kuin moni tänne saapuu. Ja saadaanko Iikalla ja Cucstelle jatkot.

Molemmat Kovarcikit.
 

nikez37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä tuonne tarvitaan se kakkossentteri, vaikka Ikosella hyvä kausi alla. Tämän hetken rungosta vielä puuttuu ainakin molemmat ykkösketjun laiturit sekä pakkeja 3-4 kpl.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jasek, Bartosak molemmille tervetuloa takaisin elokuussa. Ugh, olen kiitollinen paluusta.

Tomasek tervetuloa Lahteen jos ei optio ulos houkuta. Ugh, olen innoissani.

Valle Filppula, koti olis lähellä. Tule Lahteen, älä epäröi enää. Ugh, olen puhunut.
Kuka muu on väittänyt että tulisi Pelsuihin kun se yksi nimimerkki ensimmäisellä viestillään. Väitti myös Ahti Oksasen siirtyvän Ipaan ja ei mennyt.
Siinä yllä esimerkiksi yksi.

Kovahan Tomasek olisi, mutta ihan mahdollisuuksien rajoissa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kun miettii että tässä on huhuiltu näitä pelaajia, kuten Komarov ja Filppula, niin olen edelleen sitä mieltä etten pysty uskomaan kummankaan tänne tulemiseen, en vain näe kovinkaan suurta todennäköisyyttä kumpaankaan.

Tästä Tomasek -huhusta en tiedä yhtään mistä se tosiaan on lähtenyt, enkä todellakaan itse henkilökohtaisesti usko että olisi edes neuvotteluyhteyttä ollut, ainakaan tässä vaiheessa kautta kun rahaliigojen jengit vasta täyttävät omia paikkojaan, niin eiköhän tuon tason jätkällä ole kysyntää monessa muussakin liigassa. Silti täällä moni siitä on puhunut..

Repo lähti kai nimellä varsinaisesti siitä liikenteeseen että joku täällä heitti että 15-21 maalin mies on kiikarissa ja minä kysyin että tarkoittaako Repoa. Pohjaa tälle en tiedä yhtään, vähän on fiilis että Repo jätti jotain hampaankoloon täältä poistuessaan, molemmille osapuolille.

Joni Ikosesta en tiedä, enkä oikein tiedä mitä toisi tuohon joukkueeseen. Oli junnuna tosi lupaava, vammat on vaan tehnyt pahoja kropalle ja vaikka tällä kaudella pysyikin kasassa ja teki ihan ok pisteet, niin mun mielestä jotain puuttui. Ei ole enää nuori ja lupaava, kun puhutaan 23v pelaajasta, ei omaa niin merkittävää potentiaalia että olisi varmasti hyvä hankinta.

Elorinne -huhusta en tiedä mutta kyllä se kelpaisi mulle jos pysyy peruspakin palkassa. Voittanut jotain, nähnyt menestyviä joukkueita, eli juuri sellainen pelaaja joka kolmospariin tarvittaisi.

Kovarcikit tulee Suomeen, mutta minne? Pelasivat Jasekin kanssa aiemmin jopa samassa ketjussa, sinänsä en ihmettelisi vaikka tulisivatkin tänne. Sanoisin melko varmoiksi hankinnoiksi tekemään minimissään 30-35 pistettä per Kovarcik, ehkä enemmänkin. Tieto siirrosta Suomeenhan kerrottiin ajoissa, hyvin aikaisessa vaiheessa ja Laukkasella on ollut tapana olla ajoissa liikkeellä näissä siirroissa ja kuitenkaan näiden veljesten tilastoilla ei ole kovinkaan todennäköistä että jossain rahasarjoissa olisi liiallista kysyntää, etenkin nyt kun KHL-pelaajat suuntaavat näihin Sveitsin, Ruotsin ja Saksan sarjoihin. Ja osa Suomeen. Todennäköisyys veljesten saapumiseen on mun mielestä aika suuri.

Nikkilä--Seppälä-Rindell-mitäniitänytolikaan huhu. Puhuttiin kiekollisesta puolustajasta ja kaikki nimet taisivat olla vain päättelyä ja kalasteluja kun yritettiin urkkia nimeä tämän huhun takana. Yksitellen ovat nimet kadonneet tästä listasta, eikä ole edes kunnon tietoa miten varmasta huhusta tässä oli kyse.

Yhteenvetona voisi kerrata näitä huhuja niin että on tietenkin täysin selvää etteivät nämä kaikki toteudu ja niissä on pyörinyt hämmentävän vähän puolustajia vaikka määrällisesti meillä olisi jo tarpeeksi hyökkääjiä, mutta puolustajia vain 4kpl, eli puolet puolustajista vielä puuttuu, käytännössä ykköspakki meillä jo on, mutta pakkihierarkian pakit numero 2, 3 ja 4 puuttuu ainakin. Vähän myös huolestuttaa että tällä hetkellä rosterissa on kaksi [2kpl] yli 25v kenttäpelaajaa.

Hyökkäysketjut tämän hetken tietojen ja mielestäni todennäköisten huhujen mukaan voisivat olla tällaisia:

Roine - Jasek -Tukiainen
O. Kovarcik - M. Kovarcik - Kivenmäki
Haatanen - E.Vilén - Killinen
Hirvonen - Hämäläinen - A. Jämsen
J.Jämsen - Forslund - Nordgren

Tämä kokoonpano tarvitsisi mielestäni kokemusta, santapaperia, jotain tyyliin Kai Kantola tai joku vastaavan profiilin kaveri, kenties juuri täällä puhuttu Repo. Tottakai joku Filppula tai Komarov olisi hienoa, mutta..
En ihan näe mihin esim. Joni Ikonen tässä sovitettaisi, paitsi jos Kovarcikit ei tulisikaan..

Puolustus on tällä hetkellä tyyliä:

Eronen - Utunen
X - X
T. Vilén - X
Rajaniemi - X

Riittäisi että näihin X-kohtiin heittelisi noita kokeneita johtavia pelaajia, esim Elorinne tai Laakson jatkosopimus tai Cuksten jatko jne, mutta Vilén - Rajaniemi pitäisi lähtökohtaisesti olla mun mielestä kolmosparin pakkeja vuorotellen ja sieltä voisi nostaa ylöspäin kehityksen ja pelikunnon mukaan. Kakkospari voisi ihan hyvin olla Laakso - Cukste, sitten olisi enää tarve yhdelle pakille, kenties Kousalle koska taaskaan ei ole yhtään rightin pakkia kokoonpanossa. Kousa, Cukste ja Laakso noihin pelaaviin kohtiin, kyllä sillä voisi kauteen lähteä ja joku rotaatiopakki mukaan.
Joukkueen vaikein osa rakentaa, ehdottomasti.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Hyökkäysketjut tämän hetken tietojen ja mielestäni todennäköisten huhujen mukaan voisivat olla tällaisia:

Roine - Jasek -Tukiainen
O. Kovarcik - M. Kovarcik - Kivenmäki
Haatanen - E.Vilén - Killinen
Hirvonen - Hämäläinen - A. Jämsen
J.Jämsen - Forslund - Nordgren
Omien tietojeni pohjalta Ikonen on kaikista varmin näistä huhutuista. Kristallipallo heittää 1+1 vuotista diiliä ilmoille.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös