Kyllä nyt esimerkiksi Matias Loppi menee aika heittämällä edelle. Ja eräs Toni Koivunenkin pitää laskea edelle. Tässä vain muutama mainittuna. Ja en nyt ole ihan varma oliko Smolenakiin vertaaminen vitsi kun ovat pelaajatyypiltään täysin erilaisia mutta kommentoidaan silti. Toinen tekee tulosta KHL:ssä ja toinen voi vain haaveilla edes sopparista sinne. Toinen oli ratkaisuhetkillä löysä paska ja toinen vei maaleillaan seuramme ensi kertaa mitalipeleihin.
Loppi pääsi tosiaan unohtumaan. Loppi parhaimmillaan Lahdessa menee toki Redenbachin edelle, mutta heikoimmillaan jää taakse. Vähän kaksijakoinen tapaus siinä mielessä. Redenbach teki tasaisesti tulosta sen lyhyen ajan mitä täällä oli ja Loppi taas oli kaikkea loistavan ja surkean väliltä. Joskin pelasi myös täällä paljon pidempään. Itse ehkä sijoittaisin suurin piirtein samaan koriin sen perusteella mitä heiltä olen Pelicans-paidassa nähnyt. Hyvin samanlaisilla vahvuuksilla ja heikkouksilla varustetut kaverit kuitenkin kyseessä.
Koivunen on seuralegendana ja jääkiekkoilijana näin lahtelaisen silmin toki eri sarjaa Redenbachin kanssa. Mutta jos puhtaasti verrataan tuloksen tekoa, niin Koivusella on Pelicansissa pelattuna 309 ottelua ja pisteitä 147 ja Redenbachilla tuo 107 ottelua ja 80 pinnaa.
Smolenakissa ja Redenbachissa yhteistä on se, että molemmat pystyvät tekemään hyvää tulosta hyökkäyspäässä yhden erityisominaisuuden voimin. Smolenak hyvällä maalivainulla ja Redenbach hyvällä pelisilmällä/syöttötaidolla. Sen sijaan muuten kentällä kumpikin on suhteellisen veltto ja hyödytön. Minusta mielenkiintoista oli se, että vaikka kumpikin tekee hyvää tulosta, niin toisen kohdalla tämä velttous koetaan paljon suuremmaksi ongelmaksi kuin toisen.
Siitä olen toki samaa mieltä, ettei Redenbach olisi meille ollut nyt mikään optimipalanen tähän projektiin. Tuo vain kuinka vähän häntä arvostetaan on mielenkiintoista. Yleensä ensisijainen asia mitä ykkösentteriltä odotetaan on kuitenkin ne pisteet. Ja vaikka pelaisi kuinka kokonaisvaltaisesti, niin harvoin sitä kovin tyytyväisiä ollaan sellaiseen ykkössentteriin, jonka pistesaldo jää jonnekin 30 tuntumaan.