Huhuissa on puolensa ja puolensa. Toki esim. juuri edellä mainittu Hoki Vatanen oli loistava juttu, mutta onhan sekin hieman tylsää, kun nykyään monen seuran kaikki hankinnat ovat tiedossa jo viikkoja ennen julkaisua. Paras kombinaatio olisi sopiva määrä tietoa ulos, muttei kuitenkaan kaikkea, jotta jännitys säilyisi loppuun asti.
Just näin.
Huhujakin voi jakaa ulos suoraan kertomatta ketä tulee ja mistä tulee. Pieniä vihjeen murusia, haasteita seuraajille.
Rauman Lukon #poterovartio on esimerkiksi ollut aivan loistava innovaatio, vaikka nokkelimmat on nuokin selvittänyt hetkessä. Mutta on toiminut erinomaisena esimerkkinä kuinka pidetään kiinnostusta yllä.
Nyt kun siirrytään taas pelaamaan tyhjille areenoille, niin tämänkaltaiset kekseliäisyydet olisi erittäin tervetullut tapa viestintään. Ei toki suoraa copypastea, vaan jotain omaa.
"Kerrotaan silloin ku halutaan, eikä ketään mielistelläkseen"-linjalla vedettäessä ei paljon kiinnosta muiden mielipiteet tai mahdollinen imagotappio. Sen korjaamiseksi voidaan sitten lobata pari juttua Iltalehteen hovitoimittajan kautta Pekko Pelikaanista, niin sillä on kuitattu jatkosopimusten yms. panttaamisen aiheuttama mielenkiinnon lasku.
Mutta koska tämä on Suuren Johtajan markkinointistrategia, niin en usko ylläolevaan toiveuneeni.