Itse pelin kommentointi on jäänyt ketjussa aika vähälle.
Viestin lähetti Tilatiili
Prinsessan maali oli ilmeisestikin tyyppiesimerkki pelaajan avausmaalista; epäonnistunut ropeli lirui Paffan alta. Mistähän mahtaa johtua, että tällaiset lepakot uppoavat lukuisien raudanlujien tuloksettomien lämärien jälkeen?
Tätä kyllä ihmeteltiin hallilla. Pasi torjuu ensin kaiken mahdollisen, ja sitten yhtäkkiä imaisee laidalta tulleen helpon lämärin. Muuten kyllä Kuivalaiselta erinomainen peli, ei olisi pistettä ilman Pasia tullut.
Pardavy ei todellakaan ihmeitä esittänyt. Kerhon toisessa maalissa kiekko olisi todennäköisesti pomppinut Pardavyn tolppakudista maaliin ilman Santalan sutaisuakin, mutta näin Pardavylta vietiin viimeinenkin kunnia. Sädekehä Pardavyn päällä sen kuin kirkastui kolmannen erän ratkaisuhetkillä miehen saadessa kiekon tyhjän maalin ohi Kuivalaisen oltua jo ohitettu.
Pelicans käytti harvat paikkansa tehokkaasti ja varasti pisteen Kerholta. Tappioasemasta nouseminen kaksi kertaa antoi myönteisiä merkkejä, vaikka peli oli edelleen välillä avutonta. Klassinen toisen erän alku oli jälleen katastrofaalinen. Kolmas erä ja jatkoaika tarjosivat kuitenkin erinomaista jääkiekkoviihdettä, joten ehkä 3500 katsojasta jokunen löytää hallille uudestaankin. Jatkoajalla oli monta hyvää paikkaa molemmilla. Paras oli heti alussa Nutikalla, joka pääsi yksin Puurulaa vastaan, mutta lämäri ei tuottanut ratkaisua.
Mustonen ei saanut mitään aikaan, sillä koko ykkönen oli täysin jäässä kaksi erää. Kolmannessa Julkunen piristi ykkösen peliä huomattavasti Mustosen jouduttua vilttiin. Jämsen oli edelleen tasonsa alapuolella, vaikka maalin tekikin.
Kun ensimmäisissä peleissä ehdin kehumaan tuomareita ja ennakkoon pelkäämääni yhden päätuomarin järjestelmää, on ainakin Lahdessa nähty kauden edetessä koko ajan huononevaa tuomarointia. Pakaslahti ei nimittäin ollut aivan tehtäviensä tasalla. Yhtään pistettä emme ole tuomareiden takia menettäneet eikä katastrofaalisia tuomarivirheitä ole nähty, mutta ainakin herrat Pakaslahti, Ringbom ja Saarinen ovat tuomaroineet oudosti.
Tosin, en tiedä onko silmiini luottamista. Minä kun olin näkevinäni Julkusen ohjanneen Latvalan vedon sisään 2-2:een. Samoin silmäni vahvasti epäilivät Väänäsen maalia potkumaaliksi, mutta eiköhän videotuomariin voi luottaa enemmän. :)