Mainos

Pelicans 2024–2025

• 456 299
  • 2 751

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Jaa, Kärpillä 2,10 kerroin Veikkauksella. Sehän on betsin paikka taas, isolla rahalla.
Tosin, sillä mä yleensä olen onnistunut ostamaan Pelicansille voiton :)

Noh. Tuota.
Posilla jos lähdetään niin Iikka ja Tyrväinen on mun mielestä pelannut aina hyvin yhdessä.
Olen vähän kaivannut ketjumuutoksia ja nyt niitä on tehty myös noihin "vakiintuneisiin" ketjuihin.
Luulen että Roine - Vilen - Tukiainen on tänään meidän paras ketju, odotan siltä tulosta.
Ketjujen roolitukset ovat erittäin tasaiset; jokaisessa ainakin yksi kova työmies ja ainakin yksi taitopelaaja.

Sitten negat.
Vuko pois, enteileekö lähtöä?
Kalynuk piirretty ensimmäisenä kokoonpanoon, ykköspakki saa nyt tilaisuuden olla ykkönen.

Roolia on tarjolla. Saa suorittaa!

Suosikkijoukkue
Pelicans
Yllätyn suuresti, mikäli Kärppien 7 ottelun tappioputki ei katkea tänään. Kaikki ennusmerkit tälle ilmassa.

Hirveän näköinen kokoonpano. Jostain käsittämättömästä syystä 4. ketju rikottu juuri tähän peliin, kun pitäisi sarjan paras 1. ketju nollata. Mitähän siellä valmennuksessa oikein mietitään?

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jaa, Kärpillä 2,10 kerroin Veikkauksella. Sehän on betsin paikka taas, isolla rahalla.
Tosin, sillä mä yleensä olen onnistunut ostamaan Pelicansille voiton :)

Noh. Tuota.
Posilla jos lähdetään niin Iikka ja Tyrväinen on mun mielestä pelannut aina hyvin yhdessä.
Olen vähän kaivannut ketjumuutoksia ja nyt niitä on tehty myös noihin "vakiintuneisiin" ketjuihin.
Luulen että Roine - Vilen - Tukiainen on tänään meidän paras ketju, odotan siltä tulosta.
Ketjujen roolitukset ovat erittäin tasaiset; jokaisessa ainakin yksi kova työmies ja ainakin yksi taitopelaaja.

Sitten negat.
Vuko pois, enteileekö lähtöä?
Kalynuk piirretty ensimmäisenä kokoonpanoon, ykköspakki saa nyt tilaisuuden olla ykkönen.

Roolia on tarjolla. Saa suorittaa!
'Vuko pelikiellossa tänään.

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yllätyn suuresti, mikäli Kärppien 7 ottelun tappioputki ei katkea tänään. Kaikki ennusmerkit tälle ilmassa.

Hirveän näköinen kokoonpano. Jostain käsittämättömästä syystä 4. ketju rikottu juuri tähän peliin, kun pitäisi sarjan paras 1. ketju nollata. Mitähän siellä valmennuksessa oikein mietitään?
Samoilla linjoilla. Näyttää, maistuu ja haisee tappiolta tänään. Purren poissaolo on paha

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue

Mietin samaa mutta onkohan kotijoukkueen peluutusetu syynä siihen ettei haluta Kangasniemi - nönnönnöö -Horkyä heittää kehiin sitä ketjua vastaan vaan siihen on tuotu tasapainoa Hirvosen muodossa. En tiedä, tätä itse veikkaisin kun kokoonpanoa katsoin.
Sitä ketjua vastaan vaan miehet eivät yksinkertaisesti saa karata pakeiltakaan ja luulen että se on yksi syy miksi Käyhkö on ulottuvana puolustavana puolustajana kokoonpanossa ennen Niemistä, vaikkakin sekin tulee saamaan peliaikaa.

Suosikkijoukkue
Pelicans
Mietin samaa mutta onkohan kotijoukkueen peluutusetu syynä siihen ettei haluta Kangasniemi - nönnönnöö -Horkyä heittää kehiin sitä ketjua vastaan vaan siihen on tuotu tasapainoa Hirvosen muodossa. En tiedä, tätä itse veikkaisin kun kokoonpanoa katsoin.
Sitä ketjua vastaan vaan miehet eivät yksinkertaisesti saa karata pakeiltakaan ja luulen että se on yksi syy miksi Käyhkö on ulottuvana puolustavana puolustajana kokoonpanossa ennen Niemistä, vaikkakin sekin tulee saamaan peliaikaa.
Tuolla peluutusedulla voisi selittyä tämä. Mäntymää toisaalta ei ole tuota peluutusetua aiemminkaan hyödyntänyt.

Vexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Poissaolevat pelaajat aiheuttaa aivan liian ison loven. Tyrskyn kenttä on mielenkiintoinen ja voi jopa toimia.

Kärppien tappioputki menee poikki ja
Lattu maalilla ennen pelin puoliväliä.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuolla peluutusedulla voisi selittyä tämä. Mäntymää toisaalta ei ole tuota peluutusetua aiemminkaan hyödyntänyt.
Muutenkin sitä käytetään hämmentävän vähän nykyään, olen sitä ihmetellyt.
Kaukana on ne ajat kun Henri Heinon ketju hyppäsi aina kentälle kun vastustajan tähtiketju tuli kehiin kun nykyään aika paljon peluutetaan tasapuolisesti kaikkia ketjuja kaikkia vastaan. Ei aina, mutta paljon.
Tyrväinen on esim pistänyt Lehterän taskuunsa melko usein kun ne on vastakkain saanut pelata.

Olen myös ihmetellyt että nykyään painetaan loppuun asti "neljällä sylinterillä" vaikka haettaisi väkisin tasoitusta tms, se tuotti aikoinaan usein enemmän tulosta kun vedettiin lopussa kolmella ketjulla tai välillä jopa kahdella.
En tiedä onko peli nykyään niin paljon raskaampaa että pelaajat ei enää jaksa vai mikä syynä.

Ja maalivahdin vetäminen maalista lopussa! En ymmärrä lainkaan että se pitää ottaa jo ennen aloitusta pois!
Miten monta kertaa on riittänyt se että vastustaja voittaa aloituksen ja joko pakki heittää suoraan maaliin siitä tai sitten pakki avaa keskialueella josta heitetään maali.
Miksei sitä vaan odoteta että kiekko voitetaan aloituksesta? Se vastustaja kyllä vetäytyy siinä vaiheessa alas niin että siniviivalla kärkkyvä maalivahti ehtii mennä vaihtoaitioon ja ylimääräinen pelaaja kentälle.

Perkele.
Lopetan vanhoja muistelevan taktiikkavinkumiseni tähän. Sori.

Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Ja maalivahdin vetäminen maalista lopussa! En ymmärrä lainkaan että se pitää ottaa jo ennen aloitusta pois!
Miten monta kertaa on riittänyt se että vastustaja voittaa aloituksen ja joko pakki heittää suoraan maaliin siitä tai sitten pakki avaa keskialueella josta heitetään maali.
Miksei sitä vaan odoteta että kiekko voitetaan aloituksesta? Se vastustaja kyllä vetäytyy siinä vaiheessa alas niin että siniviivalla kärkkyvä maalivahti ehtii mennä vaihtoaitioon ja ylimääräinen pelaaja kentälle.
TÄMÄ! Meillä ei ole ketään, joka varmuudella kaivaisi ne aloitukset, niin mikä hemmetin järki on ottaa veska pois ennen aikojaan. Sen kerran kun voitetaan aloitus, niin tilanne puppeloidaan ihme nepeillä ja liian pieneen tilaan ajautumalla. Koska muka oltaisiin 6v5 saatu mitään muuta aikaiseksi, kuin että omissa soi. (Tilastonikkarit tietää kuitenkin koska viimeksi ollaan tasoitettu ilman veskaa)

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Mun mielestä kun tasoitusta pitää yrittää, se mokke pitää ottaa mahdollisimman ajoissa ja riskillä pois. Eli aina ennen hyökkäyspään aloitusta ehdottomasti. NHL:n satunnaisia pelejä kun katsoo, niin siellä on osunut pelejä, joissa jo jotain 3-4 minuuttia ennen loppua otetaan mokke pois 1 maalin tappiolla. Suomessa on taas osunut pelejä, joissa pihtaillaan niin kauan poisoton kanssa, ettei sitä edes ehditä enää kunnolla tehdä. Tai sitten vasta otetaan, kun 1.5-1 minuutti on enää jäljellä.

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Viime pelien kuntopuntarin jumbofinaali. Jossa pelaa kaksi Liigan kärkisijoille ennustettua joukkuetta.
Jossain toisessa maailmassa kävisi niin, että tämän illan häviäjä ryhtyisi vaihtamaan valmennusta, mutta miten toimii Pelicans/Kärpät?
Jos kävisi niin ihmeellisesti, että Pelsu voittaisi, niin Kärpät saattaisi vaihtoon ryhtyäkin, mutta luulen, että Pelsu ei vielä reagoisi.
Silleen harmi tilanne, että ei mitään Ylliä vastaan. Uskon, että saa paketin kasaan jossain vaiheessa, mutta se vaihe voi olla joku muu kausi.
Ikuinen optimisti vielä miettii, että entä jos joulusta lähtee homma kulkemaan.
Kyllä nyt Yllä punnitaan. Miten saa uudet pelaajat sisään joukkueeseen ja miten Yllin (?) Pelicans käsittelee kauden alkuosan rämpimisen.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun mielestä kun tasoitusta pitää yrittää, se mokke pitää ottaa mahdollisimman ajoissa ja riskillä pois. Eli aina ennen hyökkäyspään aloitusta ehdottomasti. NHL:n satunnaisia pelejä kun katsoo, niin siellä on osunut pelejä, joissa jo jotain 3-4 minuuttia ennen loppua otetaan mokke pois 1 maalin tappiolla. Suomessa on taas osunut pelejä, joissa pihtaillaan niin kauan poisoton kanssa, ettei sitä edes ehditä enää kunnolla tehdä. Tai sitten vasta otetaan, kun 1.5-1 minuutti on enää jäljellä.
Samaa mieltä tästä muuten paitsi tuon ennen hyökkäyspään aloitusta ottamisen kohdalla.
Jos maalivahti lähtee vasta voitetun aloituksen jälkeen vastustaja ei varmastikaan lähde paineistamaan ihan hulluna ja siitä noin 5 sekunnin päästä on ylimääräinen jätkä kentällä hyökkäysalueella, eli mun silmiin sillä ei ole väliä onko se heti jossain päin hyökkäysaluetta vai 5 sek. päästä mutta toisinpäin sillä on väliä, siis jos vastustaja voittaakin aloituksen niin on heti tyhjä maali edessä.

NHL:ssa melko moni valmentaja haluaa juuri nähdä sen miten aloituksessa käy ja maalivahti kyttää jo lähellä siniviivaa.

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Samaa mieltä tästä muuten paitsi tuon ennen hyökkäyspään aloitusta ottamisen kohdalla.
Jos maalivahti lähtee vasta voitetun aloituksen jälkeen vastustaja ei varmastikaan lähde paineistamaan ihan hulluna ja siitä noin 5 sekunnin päästä on ylimääräinen jätkä kentällä hyökkäysalueella, eli mun silmiin sillä ei ole väliä onko se heti jossain päin hyökkäysaluetta vai 5 sek. päästä mutta toisinpäin sillä on väliä, siis jos vastustaja voittaakin aloituksen niin on heti tyhjä maali edessä.

NHL:ssa melko moni valmentaja haluaa juuri nähdä sen miten aloituksessa käy ja maalivahti kyttää jo lähellä siniviivaa.
Pelicans taitaa olla liigan heikoin, tai ainakin aivan häntäpäässä noissa aloituksissa, joten kyllä se on mun mielestä järkevämpää katsoa kenelle se kiekko aloituksessa päätyy. Lisäksi omalla mutulla, että tällä kaudella ollaan otettu veskaria aika rohkeasti pois ja kiekko päätynyt kovalla prosentilla omaan maaliin.

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen

Näin vasta nyt kokoonpanot, mutta tässä on juuri sitä mitä edellisen pelin jälkeen kaipailikin - kaikki räjäytettävä uusiksi. Ainoa oikea teko.

Nyt vaan kovaa taistelua ja pinnat mukaan!

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt niitä muutoksia kehiin. Onko Barto ja Falk jo la askissa? Kyllä siellä tarvitaan nyt muutakin. Olle kyllä tänään sysipaska

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Suurin ongelma on se, että kokoonpanossa on vakiona nyt sellaisia pelaajia joilla ei riitä liigaan. Ja niitä on kaikenlisäksi liikaa. Samaan rytäkkään vielä Jordania ja Purrea pois kokoonpanosta. Ihan ei laatu nyt riitä jengissä kun tulee vastoinkäymisiä, ei alkuunkaan.

Sinänsä se ei ole mitenkään erikoista, jos budjetti olisi jotain 1.5 miljoonaa, mutta kun ei ole, niin se on erikoista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy