Pelaajien hankkimisesta...

  • 948
  • 28

Luukkuvahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luu2 ja muut ovat oikeassa: kyllähän suuret ovat vieneet kaikki mestaruudet ainakin 1980-luvun puolivälistä lähtien. Tällä kaudella onneksi kuitenkin Kerhon onnistui haastaa isot joukkueet. Tasaisempi liiga on varmasti lähestulkoon kaikkien toive, mutta vaikea toteuttaa. Paha on "isojakaan" mennä syyttämään, sillä miksi he vapaaehtoisesti luopuisivat asemistaan tai antaisivat tasoitusta. Eräs ratkaisu saattaisi olla, jos kauden aikana tapahtuvia saman liigan sisäisiä siirtoja rajoitettaisiin radikaalisti. Lisäksi kyseenalaistan pelaajien vuokraamisen. Mitäköhän, jos pelaajia ei saisi lainkaan vuokrata vaan yksinkertaisesti joko pitää tai myydä?
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoa

Provosointini ja hieman yliampuvat väitteeni ovat osaltaan tehneet tehtävänsä..

Jos Jypillä olisi paljon rahaa, se luultavasti ryöstelisi tasaväkisesti muiden rahaseurojen kanssa pienibudjettisilta seuroilta jo kyntensä näyttäneitä pelaajia. Tai sitten soveltaisi Hpk-Tps tyyliä, eli hyviä junnuja ja muutama "varma" tähtipelaaja joukkoa täydentämään.

Kärppäfaneille: Tottakai korpeaa tämä Tonin lähteminen, ja siksi osaltani Kärpät laitoinkin tähän kategoriaan. On siinä vielä sekin, että jos Oulun äijät eivät olisi laittaneet paljon rahaa likoon, niin Ton riemastuttaisi ensikin kaudella Jypin kannattajia. Että silleen... Mutta muutoin Kärpät ovat toimineet tässä suhteessa hyvin. Niin kuka senkin määrittää, että mikä on moraalisesti oikein ja mikä väärin?

Viestini taka-ajatus, jos sen nyt sieltä pystyi lukemaan, oli pelko pienten seurojen tippuminen kyydistä, eikä niinkään ruveta haukkumaan Jokereita tai muita joukkueita, jotka haluavat takuuvarmaa menestystä joka kaudeksi ostamalla isolla rahalla onnistuneita pelaajia.

Ja en kyllä jaksa uskoa, että jos Jyp ostaisi kovalla rahalla nyt Jokereista Banhamin, Rosan ja vaikka Aallon, niin että Jokerikannattajat sanoisivat, että siitä vain. Luulen, että herättäisi pahaa verta.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Jatkoa

Viestin lähetti Mosabacka
Ja en kyllä jaksa uskoa, että jos Jyp ostaisi kovalla rahalla nyt Jokereista Banhamin, Rosan ja vaikka Aallon, niin että Jokerikannattajat sanoisivat, että siitä vain. Luulen, että herättäisi pahaa verta.
Minä taas luulen, että jokerit ostaisi vielä isommalla rahalla muutaman huippupelaajan tilalle ja fanit olisivat onnellisia. Aallon kohdallahan tosin ei voi huippupelaajasta puhua - ei sitä kannata ostaa :)

Totta puhuen - vaikka olenkin monessa asiassa jokereita vastaan - olen sitä mieltä, että jos rahaa sattuu olemaan, niin on tyhmää olla sitä käyttämättä. Lisäksi olen hyvin iloinen siitä, ettei esim. jokereilla ole kovin kummoisia scouttaajia, sillä liiga olisi perin epätasainen, jos heidän rosterissaan olisi vielä kovalla rahalla hankittujen Machuldan, Banhamin, Rosan ym. lisäksi muutama edullinen divarilöytö (vrt. Pärssinen, Hentunen) tai ulkomailla toteutetun scouttauksen tulos (vrt. Rafalski, Simicek). Sen sijaan heillä on kovalla rahalla hankittuja AHL-konkareita (vrt. Aalto, Törmänen, Brooks, Ram, Cowie) ja kovalla rahalla hankittuja nuoria "lupauksia" (vrt. Ruudut, Mikkolat, Valtonen).

Eli toisin sanoin olen oikein tyytyväinen asemaani pienen seuran fanina - siitäkin huolimatta, että pajatso aika ajoin tyhjenee. Tapahtumahetkellähän se usein v*tuttaa, mutta kun on kova luottamus (jopa aiheellinen) seurajohdon kykyihin, niin siitä pääsee aika nopeasti yli. Sitä paitsi voisin kuvitella jokerifaneja v*tuttavan vielä astetta enemmän joka kevät, kun kalliilla joukkueella ei taaskaan tullut mestaruutta, vaikka paperilla ryhmä näyttää tosi kovalta. Ja kun tämä toistuu lähes joka vuosi, vaikka kasassa on enistä kalliimpi ja "parempi" joukkue, niin jääkiekosta jäisi päällimäiseksi tunteeksi suoranainen turhautuneisuus.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen samaa mieltä Mosabackan kanssa siitä, että se että suurseurat "varastavat" pelaajia, on jollain tavalla törkeää.
Mutta raha on kuitenkin se asia, joka sm-liigaa pyörittää, eikä ns. suurseuroja, jotka paksuilla eurosetelitukuilla näitä pelaajia "varastelevat" voi syyttää. Jos joukkueella on rahaa, niin tottakai seura käyttää sen mieluummin pelaajaan, jonka tietää jo olevan taidoiltaan Sm-liigan huippuluokkaa, kuin vähän tuntemattomampaan, ns. riskisijoitukseen. Pienemmillä seuroilla ei taas yleensä ole rahaa "varastella" jo hyväksi tiedettyjä pelaajia, joten nämä seurat ostelevat sitten pelaajia ns. puskista, ja välillä näistä pelaajista sitten löytyykin todellisia helmiä.
Faneista siirrot tuntuvat varmasti todella ilkeiltä, ainakin itse reagoin Vladimir Machuldan vuokraukseen melko voimakkaasti. Pieneksi hetkeksi meni usko koko SaiPan organisaatioon, mutta ymmärsin toki myös sen, että siirrosta oli paljon apua SaiPalle ensi kautta ajatellen. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että siirto oli viisas ratkaisu, mutta vain jos Machulda todella palaa SaiPaan...:rolleyes:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös