Pelaajien erityisosaaminen ja kyvyt

  • 2 230
  • 9

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Jantunen laittaa rankkarit varmasti sisään, Komarov on liigan pahin ärsyttäjä, Laurilalla on poikkeuksellisen tulinen lämäri. Ajattelin siis perustaa ketjun johon voi kertoa omia havaintoja ja mielipiteitä kunkin Pelicansin pelaajan erityiskyvyistä ja taidoista. Ennen kaikkea siis kaukalossa, mutta miksei myös sen ulkopuolella. Heitin tuohon alkuun muutamia tällaisia yleisessä tiedossa olevia asioita joita saa lukea lehdistä ja kuulla selostajien suusta. Näiden lisäksi löytyy varmasti vielä paljon muita asioita joita ei niin helposti muutaman pelin nähneenä huomaa. Niistä olisi myös mukava kuulla muiden fanien näkemyksiä ja havaintoja. Sitten voisi aina seuraavan kerran peliin mennessä tarkkailla tekeekö samoja huomioita. Ja jottei keskusteltava loppuisi liian aikaisin voisi listata myös aiemmin Pelicansia edustaneita pelaajia ja heistä mieleenpainuneita piirteitä. Itse voisin aloittaa tässä muutamalla omalla havainnolla.

Latvala tuntuu aina selviävän kaikista laitatilanteista täysin vauriotta. Mies ei tunnu koskaan jäävän pahasti jyrän alle, vaan aina onnistuu jotenkin muljuilemaan pois alta ja säilyttää hyvin tasapainonsa. Mies on kuin hirvikärpänen, ja tätä tukee kyllä myös loukkaantumishistoria. Toinen havainto on jäätävä rauhallisuus kiekon kanssa. Kuten vaikka ylivoimassa alimpana miehenä kun vastustaja säntää päälle. Koskaan ei tule paniikki vaan otteet ovat aina rauhallisia. Kai se 800 liigaottelua jossain näkyy.

Santavuori osaa hallita kiekkoa laitatilanteissa todella hienosti pelkällä taidolla. Voimaa, kokoa tai röyhkeyttä ei ole, mutta kiekko pysyy hallussa ja sieltä jotenkin luikerrellaan vapaaksi.

Kovin montaa oikeasti hyvää aloittajaa ei Pelicansissa ole tässä liigataipaleen aikana näkynyt. Itsellä on jäänyt mieleen kaksi selvästi yli muiden, nimittäin Brett Lievers ja Roman Vopat. Näiden kavereiden kyyristyessä aloitukseen saattoi oikeasti odottaa voittoa. Ja ennen kaikkea kunnollista satanolla tyyppistä voittoa. Vopatista voisin vielä mainita hyvät kiekon ylöstuonnit.

Radek Philipp on minusta yksi parhaita puolustavia puolustajia joita on lahdessa nähty. Minulle jäi hänestä mieleen loistava kyky ottaa mies kiinni ja liimata laitaan.

Pehmeimmät kädet palkinto puolestaan menee minulta Marcus Paulssonille. Taivampia miehiä on täälläkin varmasti nähty, mutta jotenkin tämän kaverin kiekon käsittely miellytti minua. Kuljetuksen, harhautusten ja syöttöjen saaminen näyttämään niin helpolta ja luontevalta ei onnistu kovin monelta.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä onkin hyvä sauma "puolustaa" Olli Julkusta.

Julkunen on mielestäni hyödyllinen pelaaja joukkueelle, vaikka vedot menevätkin yleensä minne sattuu ja voimiaankin Olli saisi käyttää paremmin hyödykseen. Julkusen ollessa kentällä ei vastustaja yleensä hyökkäyspäässä juhli ainakaan Julkusen mokien seurauksena. Julkunen ei hukkaa kiekkoja vastustajalle, voittaa yleensä kaksinkamppailut ja toimittaa kiekot hyvällä prosentilla omille tai pois omalta alueelta.

Näitäkin kavereita tarvitaan, vaikka ei mitenkään häikäisekkään.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Minusta Henri Heino on Pelsun paras "räkä"maalien tekijä, en muista milloin Heino olisi tehnyt NS: hienon maalin, aina maalin edestä tai hyvin läheltä siitä on häkki heilunut, siinä on siis osattu mennä rebound-kiekkoihin oikealla asenteella.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Olisi kiva kuulla Jussi-Antti Reimarin kyvyt ja erityisosaamiset. Itse olin silloin vielä niin poika, etten muista kuin, että jätkä oli täysi...
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Olisi kiva kuulla Jussi-Antti Reimarin kyvyt ja erityisosaamiset. Itse olin silloin vielä niin poika, etten muista kuin, että jätkä oli täysi...

Eipä tämä ketju kauaa pysynyt hengeltään positiivisena...

Vili Sopasella on merkillinen taipumus saada kiekko mukaansa silloinkin, kun hän on sen jo melkein menettänyt. Näyttää onnekkaalta, mutta tapahtuu niin usein, ettei voi olla pelkkää sattumaa.

Ike
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Kari Sihvoselle tulee välillä ylilyöntejä, mutta miehen asenne on illasta iltaan kovaa luokkaa. Paljon taklauksia, kovaa menoa ja sopivassa määrin vastustajan ärsytystä. Onneksi on "turkoosi-nutuissa", eikä vastustajilla.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Julkusen ollessa kentällä ei vastustaja yleensä hyökkäyspäässä juhli ainakaan Julkusen mokien seurauksena. Julkunen ei hukkaa kiekkoja vastustajalle, voittaa yleensä kaksinkamppailut ja toimittaa kiekot hyvällä prosentilla omille tai pois omalta alueelta.

Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Julkunen on todella hyvä jarruketjun laituri ja sellaisessa roolissa häntä pitäisikin peluuttaa. Mutta kun hänestä halutaan nyt jo toista kautta putkeen väkisin tehdä jotain voimahyökkääjä maalintekijää, niin saa ihan turhaan paskaa niskaan. Tuo paras 15 häkin kausihan syntyi nimenomaan T. Sihvosen jarruketjun laidassa.
 

Koivunen_22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Karossakin on yhä jotain positiivista vaikkei kovin moni taida haluta niitä löytää. Lätyt aina lapaan, 'heittipä' niitä mistä vain. Onse vaan jotenki kivan näköstä kun joka syöttö tulee niin nätisti omille. No siihen ne sit tais jäädä ja en tiiä voiko tätäkään erityisosaamiseks sanoa, mutta ainakin jotain hyvää. Ja osaaha toi iha hyvin kans rankuist tehä.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuskinpa kukaan kiistää Karo Koivusen hyviä ominaisuuksia, mutta samaan mieheen mahtuu myös valitettavia puutteita. Itse en niinkään pitäisi Karon erityisominaisuutena syöttämistä, vaan maalintekoa lähietäisyydeltä.

Mutta joukkueen toisen Koivusen kiekon- ja mailankäsittely on erityisosaamista parhaimmillaan.
 

Kaberle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Maple Leafs, Chelsea
Minusta Henri Heino on Pelsun paras "räkä"maalien tekijä, en muista milloin Heino olisi tehnyt NS: hienon maalin, aina maalin edestä tai hyvin läheltä siitä on häkki heilunut, siinä on siis osattu mennä rebound-kiekkoihin oikealla asenteella.

Helpolla pääsee joukkueen parhaaksi räkämaalien tekijäksi. Heino kumminkin pelannut liigaa n. 3&1/2 kautta ja maaleja syntynyt 14. Ymmärtäisin tämän rebound-maalien teon jonain erityiskykynä jos niitä maaleja tuli edes se n. 10 kaudessa. Heino vaan tekee ne todella harvat maalinsa näistä irtokiekoista, mutta ei se minusta sitä tarkoita että kyseessä olisi hyväkin pelaaja haistamaan irtokiekot.

Heino on kyllä todella hyvä tekemään maaleja telkkaripeleissä. Viimekaudella teki varmaan miltei jokaisen maalinsa tv-pelissä. Tämänkin kauden ainut maali syntyi tv-pelissä. Eli Heinolla nämä matsit ainakin sopivat. Pelicans on kyllä muistaakseni muutenkin ollut todella hyvä näissä televisioitavissa matseissa. Ei nyt heti tule mieleen milloin olisi telkkapeli hävitty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös