Pelaajia joiden paita pitäisi olla hallin katossa

  • 18 722
  • 79

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nykypelaajista McDavid ja Draisaitl lienevät varmoja ja Ryan Nugent-Hopkins myös potentiaalinen nimi. Parin vuoden sisällä ohittaa Kevin Lowen seuran kaikkien aikojen ottelutilaston kärjessä.
Ei kai näistä kukaan ole Oilersin historialla varmaa kattokamaa ennen kuin ovat hankkineet vähintään yhden viirin seurakseen sinne kattoon?
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei kai näistä kukaan ole Oilersin historialla varmaa kattokamaa ennen kuin ovat hankkineet vähintään yhden viirin seurakseen sinne kattoon?
No siellä on kyllä aika kovia ukkoja kattoon hilattu, mutta noin karkeasti vilkaistuna niin jos on plakkarissa art rossia ja harttia ja ura jatkuu Edmonttonissa niin ihan kattokamaa nämäkin on. Ihan vaikka ilman, että se cup jää saavuttamatta.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
En tiedä miksi, mutta haluaisin nähdä Stu Grimsonin paidan Maitotaksien katossa. NHL 99 oli ensimmäinen NHL-pelini ja totta kai tuli valittua Ducks koska siellä pelasi muuan Teukka. Sangen surkeiden pelaamistaitojeni vuoksi Stu Grimsonin nimi jäi mieleen. Laittakaa se kattoon, kuulitteko!

Selänne, Kariya ja Rucchin oli myös kova kolmikko. Jos saisin valita itselleni jonkin pelaajan jonka kautta elää elämääni niin valitani voisi hyvinkin olla Steve. Mikäs siinä olla (siihen aikaan) nuoren joukkueen kärkisentteri ja luikautella kakkossyöttöjä ikään kuin liukuhihnalta kun vierellä pelaa Teukan ja Karijjan tasoisia seppiä. Huu.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei kai näistä kukaan ole Oilersin historialla varmaa kattokamaa ennen kuin ovat hankkineet vähintään yhden viirin seurakseen sinne kattoon?
Oilersilla on kai käytäntönä että pitää päästä Hockey Hall of Fameen ennen kuin voi haaveilla pelinumeron jäädyttämisestä. Sen takia Lowe sai paidan kattoon aika myöhään ja sen takia Ryan Smyth & Esa Tikkanen ei varmaan kyseistä kunniaa saa. Tikkanen ei ole edes vielä Oilersin Ring of Honorissa jossa taitaa olla vain Ryan Smyth, Dave Semenko, Curtis Joseph ja Joey Moss. Eli sikäli Tikkasen paidan jäädytys taitaa olla vain omaa ja suomalaisten haaveilua.

Mutta tällä menolla McDavid ja Draisaitl on kyllä menossa Hockey Hall of Fameen, joten he ovat kyllä potentiaalisia paidan kattoon saajia. Nugent-Hopkinsista en olisi niin varma että riittääkö rahkeet ihan hall of fameen joten joutunee tyytymään ring of honoriin.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Jos Oilers nostaa kannua ja RNH pelaa sopimuksen loppuun Oilersissa, niin kyllä tuo 19 kautta samassa nutussa ja sormus riittää varmasti paidan kattoon saamiseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos Oilers nostaa kannua ja RNH pelaa sopimuksen loppuun Oilersissa, niin kyllä tuo 19 kautta samassa nutussa ja sormus riittää varmasti paidan kattoon saamiseen.
Mä olen hiukan nihilisti näiden suhteen. Ei tuon kaliiberin pelaajien pidä saada paitaansa kattoon.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Mä olen hiukan nihilisti näiden suhteen. Ei tuon kaliiberin pelaajien pidä saada paitaansa kattoon.
Onhan se totta että eihän RNH vielä lunastanut noita ykkösvarauksen odotuksia muuten kuin viime kauden osalta. Mutta kyllä se jotain arvostuksesta joukkueessa kertoo, kun nyt on kymmenen kautta kapteenistossa täynnä, enkä usko että sieltä on ihan heti tippumassa. Aikahan tämänkin tosiaan näyttää, mutta kyllä RNH on mulle yksi seuraikoneista jo nyt, vaikka ei sinne kultaisen 80-luvun tasolle ylläkkään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos Oilers nostaa kannua ja RNH pelaa sopimuksen loppuun Oilersissa, niin kyllä tuo 19 kautta samassa nutussa ja sormus riittää varmasti paidan kattoon saamiseen.
Jotenkin itse pidän tuota Oilersia kuitenkin niin legendaarisena seurana etten näe, että yksi sormus voisi muuttaa tilanteen jotenkin oleellisesti. RNH:n ura NHL:ssä alkoi jo todella nuorena ja toivottavasti jatkuu vielä pitkään. 12 yritystä (kautta) on jo ollut aikaa voittaa, ikää 30 vuotta ja voisin kuvitella, että vielä ainakin kahdeksan kautta tahkoaa NHL:ssä. Jos tuonne noin 20 yrityksen joukkoon sattuisi osumaan yksi cup, niin sekö muuttaisi kaiken sitten?

NHL on täynnä pelaajia jotka ovat voittaneet cupin kerran. Sen sijaan useamman cupin voittaminen rupeaa olemaan se todellinen haaste kuten on nähty läpi palkkakaton aikakauden. Minun mielestäni yksi cup ei saisi olla RNH:n kohdalla se peruste nouseeko paita kattoon vai ei.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Jotenkin itse pidän tuota Oilersia kuitenkin niin legendaarisena seurana etten näe, että yksi sormus voisi muuttaa tilanteen jotenkin oleellisesti. RNH:n ura NHL:ssä alkoi jo todella nuorena ja toivottavasti jatkuu vielä pitkään. 12 yritystä (kautta) on jo ollut aikaa voittaa, ikää 30 vuotta ja voisin kuvitella, että vielä ainakin kahdeksan kautta tahkoaa NHL:ssä. Jos tuonne noin 20 yrityksen joukkoon sattuisi osumaan yksi cup, niin sekö muuttaisi kaiken sitten?

NHL on täynnä pelaajia jotka ovat voittaneet cupin kerran. Sen sijaan useamman cupin voittaminen rupeaa olemaan se todellinen haaste kuten on nähty läpi palkkakaton aikakauden. Minun mielestäni yksi cup ei saisi olla RNH:n kohdalla se peruste nouseeko paita kattoon vai ei.
Olisihan tuossa sen sormuksen lisäksi reilu 1300 ottelua ja vajaa tuhat pistettä mikäli suunnilleen tähänstisella urakeskiarvolla jatkaa. Silloin hän olisi samassa kategoriassa jo mainitun Smythin kanssa, joten ainakin lähellä paidan jäädytystä oltaisiin. Mutta kuten sanoin, aikahan sen sitten näyttää.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Theo Fleury #14 at Calgary Flames on yksi selvempiä puutteita.

Samassa kun katsoo miehen edesottamuksia siviilissä, niin sitä kaukaisemmalle tuntuu, että tuota kunniaa hänelle suodaan. Tuskin pääsisi kiitospuheita läpi ilman, että alkaisi Trump/salaliitto-höpinät ja hälle ei varmasti haluta antaa tilaa.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Chicago Blackhawks: Duncan Keith (2), Jonathan Toews (19), Brent Seabrook (7), Patrick Sharp (10)

Numero seitsemän nousee United Centerin kattoon 25. päivä helmikuuta, kun Blackhawks ja Red Wings kohtaavat. Tässä on vaan se juttu, että kyseinen seremonia järjestetään Chris Chelioksen kunniaksi. Yhdeksän vuotta Blackhawksissa pelaajana, joista neljä kautta kapteenina. Oman kylän poikia, joka palkittiin Blackhawksin paidassa kaksi kertaa Norris-pytyllä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Numero seitsemän nousee United Centerin kattoon 25. päivä helmikuuta, kun Blackhawks ja Red Wings kohtaavat. Tässä on vaan se juttu, että kyseinen seremonia järjestetään Chris Chelioksen kunniaksi. Yhdeksän vuotta Blackhawksissa pelaajana, joista neljä kautta kapteenina. Oman kylän poikia, joka palkittiin Blackhawksin paidassa kaksi kertaa Norris-pytyllä.
Siis nouseeko pelkästään Chelioksen paita, eikä Seabrookin ollenkaan? Vähän erikoista, sillä Chelios pelasi 26 kauden NHL-urastaan ainoastaan 8,5 kautta kyseisessä organisaatiossa. Kun Chelios saapui Hawksiin, hän oli jo Stanley Cup ja Norris-voittaja Canadiensin paidassa ja Haukkojen jälkeen voitti vielä 2 Stanleya Wingsissä. Toisin sanoen siis 0/3 kannua tuli Blackhawksissa, joka nyt jäädyttää paidan.

Seabrook sen sijaan kantoi #7 paitaa Chelioksen jälkeen 15 kauden ajan johdattaen joukkueensa tärkeänä tukipilarina kolmeen Stanley Cupiin. Jos näistä kahdesta jompi kumpi pitäisi jäädyttää, eikä molempia, pitäisi valinta ehdottomasti kohdistua Seabrookiin.

Vaikka ikoninen paita tuo punainen #7 Chelios toki aina tulee olemaan.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Siis nouseeko pelkästään Chelioksen paita, eikä Seabrookin ollenkaan? Vähän erikoista, sillä Chelios pelasi 26 kauden NHL-urastaan ainoastaan 8,5 kautta kyseisessä organisaatiossa. Kun Chelios saapui Hawksiin, hän oli jo Stanley Cup ja Norris-voittaja Canadiensin paidassa ja Haukkojen jälkeen voitti vielä 2 Stanleya Wingsissä. Toisin sanoen siis 0/3 kannua tuli Blackhawksissa, joka nyt jäädyttää paidan.

Seabrook sen sijaan kantoi #7 paitaa Chelioksen jälkeen 15 kauden ajan johdattaen joukkueensa tärkeänä tukipilarina kolmeen Stanley Cupiin. Jos näistä kahdesta jompi kumpi pitäisi jäädyttää, eikä molempia, pitäisi valinta ehdottomasti kohdistua Seabrookiin.

Vaikka ikoninen paita tuo punainen #7 Chelios toki aina tulee olemaan.

Nähtäväksi jää kirjoitetaanko seiskan alle Seabrookin nimikin tulevaisuudessa, mutta Chelios oman kylän poikana varmaan ajaa tässä kohtaa siitä syystä jo edelle. Toki Seabrook oli noiden mestaruusjoukkueiden tärkeä pilari, mutta ei ehkä kuitenkaan aivan niitä kantavimpia loppupeleissä. Chelios oli, vaikka lyhyemmän pätkän kotikaupungissaan pelasikin (kiitos Bill Wirtzin), kovemman luokan tekijä yksilönä. Seabrook oli taas enemmän kakkosviulun soittaja ja jossain kohtaa ehkä jopa kolmosviulussa kiinni. Mitään häneltä poisottamatta.
 

ipaz

Jäsen
Eiköhän se Seabrook saa oman #7 lakanan myös kattoon joskus tulevaisuudessa. Onhan noita tuplajäädytettyjä numeroita ympäri liigaa. Sinne nousee kuitenkin ensin numerot 19, 88, 2 ja 10.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Eiköhän se Seabrook saa oman #7 lakanan myös kattoon joskus tulevaisuudessa. Onhan noita tuplajäädytettyjä numeroita ympäri liigaa. Sinne nousee kuitenkin ensin numerot 19, 88, 2 ja 10.

No enpä tiedä ja makuasioita. 19, 88 ja 2 kyllä, Seabrook sekä 10 ja aletaan olla vähän siinä ja tässä. Kyllä sitten voisi perustella myös 50 ja 4 sinne kuuluvan. En tiedä mihin se raja kuuluisi vetää, mutta enpä minä siitä päätäkään.
 

ipaz

Jäsen
No enpä tiedä ja makuasioita. 19, 88 ja 2 kyllä, Seabrook sekä 10 ja aletaan olla vähän siinä ja tässä. Kyllä sitten voisi perustella myös 50 ja 4 sinne kuuluvan. En tiedä mihin se raja kuuluisi vetää, mutta enpä minä siitä päätäkään.
Jos #81 on katossa, niin kyllä sitten pitää olla myös #10.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Ducksin mun mielestä pitäis ehdottomasti nostaa #35 kattoon, oli kuitenkin mestaruuden viimeinen tukipilari.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jos #81 on katossa, niin kyllä sitten pitää olla myös #10.

Pienisieluisena kaverina puutun vielä tähän, että mun papereissa Hossa on hahmona isompi kuin Sharp, joten siinä suhteessa olet väärässä
 

ipaz

Jäsen
Pienisieluisena kaverina puutun vielä tähän, että mun papereissa Hossa on hahmona isompi kuin Sharp, joten siinä suhteessa olet väärässä
Joo mä katsoin tätä ihan vaan Hawks-paidassa pelattujen kausien, otteluiden ja pisteiden mukaan joita kaikkia on Sharpilla enemmän kuin Hossalla. Molemmilla sitten samat kolme mestaruutta. Sharpilla on paremmat tilastot myös pleijareissa, joten jos Hossa sai paidan kattoon, niin kaiken järjen mukaan myös #10 pitäisi jäädyttää.

Ja jos hahmoista puhutaan, niin seuran historian 4. paras maalintekijä Steve Larmer ja #28. Miksei myös Doug Wilson ja #24.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
En mä pysty jättään tätä aihetta rauhaan. Ymmärrän pointtisi, mutta hahmo on enemmän kuin pelatut pellit tahi pisteet. Hossa asetti Chicagoon tullessaan riman tekemisen tasolle. Tätä aikalaiset alleviivaavat yhä edelleen kultavuosia muistellessaan.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
No enpä tiedä ja makuasioita. 19, 88 ja 2 kyllä, Seabrook sekä 10 ja aletaan olla vähän siinä ja tässä. Kyllä sitten voisi perustella myös 50 ja 4 sinne kuuluvan. En tiedä mihin se raja kuuluisi vetää, mutta enpä minä siitä päätäkään.
Pieniä asioita jotka ärsyttää, mutta olisi kiva jos mainittaisiin pelinumeron lisäksi edes se sukunimi myös. En minä ainakaan muista jokaisen pelinumeroa ulkoa, niin ärsyttävää googlailla kuka on #10 ja kuka #50.

Osaan kyllä googlata, ja nyt tiedän että kyseessä ovat Sharp ja Crawford.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Pieniä asioita jotka ärsyttää, mutta olisi kiva jos mainittaisiin pelinumeron lisäksi edes se sukunimi myös. En minä ainakaan muista jokaisen pelinumeroa ulkoa, niin ärsyttävää googlailla kuka on #10 ja kuka #50.

Osaan kyllä googlata, ja nyt tiedän että kyseessä ovat Sharp ja Crawford.

Pahoittelut. Lisätään nyt vielä, että #4 on Hjalmarsson.

Jonkin verran lisätietoa Blackhawksin pelinumeroiden jäädyttämisen politiikasta sain kaivettua ja käsittääkseni Hockey Hall of Fameen tulisi kuulua, jotta moisen kunnian saa osakseen.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näissä keskusteluissa tuntuu olevan aina että kaikki tähdet ja kovat runkopelaajat kuuluisi kattoon. Äkkiä alkaa numerot loppua. Ei sinne nyt kuutta-seitsemää pelaajaa samasta porukasta nosteta. Jäädytys on isompi juttu kuin että oli jengin tähti. Vain niille aivan ykkösille, vaikka joskus tästä on livetty. Ei ole kakkosketjulaisten ja aseenkantajien juttu, vaikka kuinka hienoja kundeja ja pelureita olisi ja tärkeitä osia joukkueissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
Näissä keskusteluissa tuntuu olevan aina että kaikki tähdet ja kovat runkopelaajat kuuluisi kattoon. Äkkiä alkaa numerot loppua. Ei sinne nyt kuutta-seitsemää pelaajaa samasta porukasta nosteta. Jäädytys on isompi juttu kuin että oli jengin tähti. Vain niille aivan ykkösille, vaikka joskus tästä on livetty. Ei ole kakkosketjulaisten ja aseenkantajien juttu, vaikka kuinka hienoja kundeja ja pelureita olisi ja tärkeitä osia joukkueissa.

Itsepä ovat kuoppansa kaivaneet näillä Hossan kaltaisilla jäädytyksillä.

Enpä tästä menneestä dynastasta saisi mun mielestä kattoon kuin Kanen, Toewsin ja Keithin. Mutta toisaalta, kukapa minä olen kertomaan ulkomaalaiselle toisella mantereella pelaavalle organisaatiolle että kenen nimellä ja numerolla varustettuja paitoja he katostaan roikottavat. Kuitenkin loppupeleissä ihan seuran sisäinen asia.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Taitaa monessa organisaatiossa olla niin, että vaatimattomammilta menestysjaksoilta kattoon nousee numeroa kattoon vähän kevyemmillä näytöillä kuin menestysvuosina. Esim Bruinsin 70-luvun mestareista katossa ovat Orr, Bucyk ja Espo, sen jälkeiseltä pystittömältä ajalta O'Reilly ja Middleton, sitten Bourque ja Neely. Jos rima olisi Orrin, Espon ja Bucykin tasolla, vain Bourque olisi ansainnut paitaa kattoripustuksiin ennen 2011 mestareita. Ja 2010-luvulta varmoja lienevät vain Chara ja Bergeron. Saatavat jäädä ainoiksi, jos Bruins voittaa mestaruuden tälläkin vuosikymmenellä. Jos tässä seuraa tankkivuosia, niin Marchand, ehkä myös Krejci saanevat numeronsa jäädytetyiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös