Biski kirjoitti:Olen täysin varma siitä, että esim. Vihkon, Leinon ja Karo Koivusen perässä oli useampikin seura. Tämän luokan pelaajia ei ihan tosta vaan oteta tänne Jyväskylään pelaamaan.
Ja sitten vielä olisi mukava kuulla joitakin nimiä, jotka voisivat toimia JYP:n ykkössenttereinä ensi kaudella, jos Niinimäestä ei kerta tähän tehtävään ole. Mieluiten näkisin suomalaisia nimiä, jos saan pyytää?
Olet oikeassa siinä, että tottakai mainittujen pelaajien perässä on ollut liuta seuroja, joiden tarjouksista he ovat valinneet mielestään parhaimmat. Minun osaltani kyse oli selkeästi toive-/haaveajattelusta, eikä se perustunut mihinkään tietoon. En tiedä mistä pelaajista JYP on edes tehnyt kilpailutarjouksia.
Mutta se on totta, että JYP ei ole rahavaroiltaan surkeampi kuin Pelicans tai SaiPa, jotka Vihkon ja Koivusen kesken kauden hankkivat. Eli mahdollisuuksia on, vaikkakin tarjouskilpailussa pelaaja valitsee tietenkin sen seuran, josta palkkaa/muita etuuksia ropisee eniten. Siinä suhteessa jokainen liigaseura pyrkii tietenkin tarjoamaan omalta kannalta mahdollisimman edullisen, mutta silti kilpailukykyisen tarjouksen. Näin ollen kaikkia pelaajia ei voi aina saada pienellä budjetilla. Siinä tämän toiveajattelun (kaikki pelaajat)/realistisen ajattelun (pelaaja sieltä täältä) erot. Ehkä suurin pointtini oli siinä, että myös JYP pystyy hankkimaan myös näitä b-luokan pelaajia, jotka saattavat osoittautua todellisiksi helmiksi. Ei siis se, että ottaisipa JYP nämä pelaajat.
Omasta puolestani JYPin soisi tietenkin hankkivan ykkössentterin Niinimäen tueksi, mutta reaaliteetit hyväksyen näkisin maalintekijän vielä tärkeämmäksi, joten Jesse kelpaa minulle. Itse ehdotin aikaisemmassa puheenvuorossani aloituksia kovalla prosentilla voittavaa perussentteriä (ei siis ole pakko olla kallis), koska JYP häviää luokattomasti tällä hetkellä aloituksia.
edit: vielä sen verran, että unelmoinnin ja haaveilemisen kieltäminen ei ole oikein mahdollista, eikä kovin järkevääkään. Vaikka se realismi joskus karvaasti iskeekin niskaan.