Pelaajaspekulaatiot missiokaudelle 06-07

  • 233 366
  • 1 237
Tila
Viestiketju on suljettu.

ilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Muokkaus: Jos ei jo tuosta selvinnyt, niin todettakoon vielä: mieluummin ottaisin JYPiin Mäkisen kuin jonkun kanukki-Royn.
Viime kauden jälkeen moni toivoi, että opittaisiin Wirlistä ja Lawsonista, eikä hankittaisi pelaajia hutiloisen ilman kunnollisia tutkimuksia. Nyt kauden päättymisestä on kulunut muutama viikko ja usea Jatkoajan nimimerkki on kiimassa, kuultuaan säkistä, jonka sisällä on huhujen mukaan porsas nimeltä Roy. Mielestäni se on jossain määrin hassua. Oletan siis, ettei kukaan JYP:in "organisaatiosta" ole nähnyt Roytä livenä.

Nykyisillä tiedoilla ottaisin Mäkisen miljardi kertaa mieluummin omaan joukkueeseeni kuin Royn.
 

Naughty_S

Jäsen
Niin. Kaikeksi onneksi JYPin scouttaustiedot eivät lepää Jatkoajan nimim. Iljan harteilla. Saati sitten Peen.

Royn vertaaminen Wirlliin kertonee kaiken oleellisen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Naughty_S kirjoitti:
Niin. Kaikeksi onneksi JYPin scouttaustiedot eivät lepää Jatkoajan nimim. Iljan harteilla. Saati sitten Peen.
James Bradley Roy aka Jimmy Roy on 30-vuotias AHL-jyrä, joka on pelannut puhtaasti duunarin roolissa. Hänen viiden pelaamansa AHL-kauden pistekeskiarvo on 23,2 pistettä.

Tilastojen valossa Lucas Lawson on pelannut paljon vähemmän AHL-peleja, mutta päässyt ehjimmällä AHL-kaudellaan kaudellaan 15 pisteeseen.
Lucas Lawson päätettiin jostain perkeleen syystä hankkia maalintekijäksi, vaikka mikään hänen entisissä tilastoissaan ei puhunut sen puolesta, että mies osaisi maaleja sylkeä.

Jimmy Roy lienee siis tilastojen valossa ihan oikeasti tietynlainen upgrade Tuomas Mikkoseen. Kokeneempi pelaaja, joka voisi tuoda oikeita asioita siloposkiseen JYPin untuvikkolaumaan. Periaatteessa ainoa asia josta olen huolissani, on se miten hyvin Roy (tulleessaan JYPiin) osaisi luistella eurooppalaisissa kaukaloissa.

Mike Wirlliä en viitsi edes kommentoida. Halpakorista tullut kokeilu, josta ei tullut mitään. Mutta olkaa hyvät ja käyttäkää Wirllia lopun ikäänne tekosyynä miksei ulkomaalaisia pelaajia saisi enää JYPiin hankkia.
 

McGregor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaiPa
Itse olen haaveillut Mäkistä JYP paitaan jo useamman kauden. Kaveri omaa huiman poteniaalin ja muutaman edellien kauden maalimäärät Tapparan nelosessa kaikenmaailman Kukien ja Koskenkorvien kanssa on lupauksia antavaa. Rooli hyökkäävässä koostumuksessa niin jälki olisi tuhoisaa. Näkisin että Mäkisellä on samoja ominaisuuksia kuin takavuosilta tutulla maalinsylkijä T.Chlubnalla.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SergeiK kirjoitti:
Lucas Lawson päätettiin jostain perkeleen syystä hankkia maalintekijäksi

Päätettiinkö? Mistä näin päättelet? Esim. toimitusjohtajan ja valmentajan puheista Lawsonin sopimuksen julkistamisen jälkeen?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
SergeiK kirjoitti:
Mike Wirlliä en viitsi edes kommentoida. Halpakorista tullut kokeilu, josta ei tullut mitään. Mutta olkaa hyvät ja käyttäkää Wirllia lopun ikäänne tekosyynä miksei ulkomaalaisia pelaajia saisi enää JYPiin hankkia.
Ovathan JYPin viime aikojen vakituisilla kiinnityksillä haetut ulkomaalaispoiminnat kuin esimerkkejä Näkövammaisliiton arpajaisista teemalla joka kymmenennessä arvassa palkinto. Etenkin jos tarkoituksena on hakea vai yksi ulkkari, jonka sopeutuminen muuten suomalaiseen joukkueeseen on ehkä ongelma sinänsä.

Jotenkin sain sellaisen kuvan myös Lawsonin touhuista, että ongelmat saattoivat olla myös joukkueeseen/kaupunkiin sopeutumiessa ja siksi suoritustaso laski talven edetessä kuin helvetin lämpötila eilen. Eli jos joukkueeseen halutaan ulkomaaneläviä, niin saman tien useampia, kiitos. En tiedä Royn taustoja, mutta jos mies on perheellinen keikkatyöläinen (mutta perhe jää Amerikoihin), niin ennusmerkit eivät ole hyvät. Mutta korostan: nämä ovat vain arvailuja.
 

Nshr

Jäsen
Huerzo kirjoitti:
Jotenkin sain sellaisen kuvan myös Lawsonin touhuista, että ongelmat saattoivat olla myös joukkueeseen/kaupunkiin sopeutumiessa ja siksi suoritustaso laski talven edetessä kuin helvetin lämpötila eilen. Eli jos joukkueeseen halutaan ulkomaaneläviä, niin saman tien useampia, kiitos. En tiedä Royn taustoja, mutta jos mies on perheellinen keikkatyöläinen (mutta perhe jää Amerikoihin), niin ennusmerkit eivät ole hyvät. Mutta korostan: nämä ovat vain arvailuja.
Yhdyn. Varmasti myös jääkiekon ulkopuolella oli omat vaikutukset esim. Lawsonin peliesityksiin. Vaikka Lawson oli ja meni, on minulla silti jäänyt paha maku suuhun. Itseasiassa isäni tunsi Lawsonin melko hyvin, ja todettakoon, että hän vaikutti melko yksinäiseltä.

Toivottavasti tuosta opittiin, ja ensi kerralla ulkomaalaisia hankittaessa otettaisiin - kuten Huerzo jo sanoi - useampia.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Törmäsinpä tuossa Tapparan jälkipelejä selaillessani tietoon, että Marko Mäkisen ensi kauden seura on mahdollisesti joko Pelicans tai JYP.
Mielenkiintoinen tieto. Olen kyllä myös sitä mieltä, että ennen Mäkinen kuin Roy. Mäkisellä tuskin tulisi sopeutumisongelmia ja satavarmasti tiedettäisiin mitä hankitaan. No, nyt kun sanon näin, niin varmasti Roy ilmaantuu Jyväskylään ja tekee 30 maalia ensi kaudella.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Korppi kirjoitti:
Mielenkiintoinen tieto. Olen kyllä myös sitä mieltä, että ennen Mäkinen kuin Roy. Mäkisellä tuskin tulisi sopeutumisongelmia ja satavarmasti tiedettäisiin mitä hankitaan. No, nyt kun sanon näin, niin varmasti Roy ilmaantuu Jyväskylään ja tekee 30 maalia ensi kaudella.

Toivottavasti noin tapahtuisi...
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Mäkisestä.

SS#31 kirjoitti:
Kyllähän Mäkinen toisi sitä äijämäisyyttä JYPin hyökkäyskalustoon. Tehnyt Tapparassa suhteellisen hyvin maaleja, ja varmasti saisi JYPissä hyökkävän roolin.

Mutta edelleen ottaisin Jimmy Royn JYPiin ennen Marko Mäkistä.

Muuten olen sun kanssas samaa mieltä mutta tuo äijämäisyys ei oikein istu Marko Mäkiseen. Muutamia Tapparan pelejä nähneenä olen sitä mieltä, että fyysisestä koostaan huolimatta Marko on lähinnä ärsyttäjätyyppiä joka ei ole halukas viemään vääntötilanteita loppuun saakka.

Itse liittäisin äijämäisyyteen vastustajan kanssa "hanskaamisen" ja yht'äkkiä ei tule mieleen yhtään Marko Mäkisen tappelua!

Käyttökelpoisena pelaajana häntä kuitenkin pitäisin, kun en tiedä muista mahdollisista vahvistusvaihtoehdoista.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
James Royssa vaan pelottaa ajatus, että kaveri on pelannut Manitobassa jo kaudesta 1997-98 lähtien eli pian kymmenen vuotta - ensin IHL:ää ja seuran siirryttyä AHL:ään sitä sarjaa.

Maisemanvaihto voi tehdä tietyille pelaajille hyvää, mutta en tiedä millaisen kulttuurishokin eteen joutuu 30-vuotias kanadalainen nappiverkkari kun joutuu Jyväskylään. Varsinkin jos Roy olisi JYPin ainoa ulkomaanelävä. Tämän mestan viihtyvyydestähän on tullut sanomista ainakin PC Drounilta. Toisaalta pystyihän Jeff Williams huippusuorituksiin Porissa, vaikkei cheddar-juustoa kaupasta löytänytkään (tosi tarina).

Tämä kaikki sillä varauksella, että Roy nyt ylipäänsä olisi tulossa.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SergeiK kirjoitti:
Toisaalta pystyihän Jeff Williams huippusuorituksiin Porissa, vaikkei cheddar-juustoa kaupasta löytänytkään (tosi tarina).
Cheddaria löytyy esim. jokaisesta Siwasta. Ehkei 'Siperian walinnan' cheddari miellyttänyt? Kyllähän se ihme hommaa olisikin jos joku juusto tai sen puute ratkaisisi viihtyvyyden, mutta valitettavasti ulkomaanelävien kanssa näinkin voi käydä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Cheddar vs. cheddar

Korppi kirjoitti:
Cheddaria löytyy esim. jokaisesta Siwasta. Ehkei 'Siperian walinnan' cheddari miellyttänyt?
Itsekin ihmettelin tuota, mutta minulle on kerrottu että ne aamupalajuustoina myytävät cheddar juustot eivät kuulemma ole oikeaa cheddaria. Ovatko ne sitten sulatejuustoa? Niitä ainakin on ihan joka kioskissa.

Varsinaista cheddaria saa sitten isoimmista marketeista ja minun on vaikea uskoa etteikö Porin isoimmista marketeista tuota saisi.

Joten Seppänen tarkkana; jos Jimmy Roy tai muu amerikanelävä tänne raijataan, niin lähikauppojen cheddar-valikoima Nenäinniemessä tarkkaan syyniin.
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SergeiK kirjoitti:
Varsinaista cheddaria saa sitten isoimmista marketeista ja minun on vaikea uskoa etteikö Porin isoimmista marketeista tuota saisi.
Menee vähän aiheen ohi, mutta kyllä täältä Porista varmasti cheddaria löytyy :D Jimmy Roy olisi mielestäni mielenkiintoinen pelaaja Sm-liigaan. Toivottavasti JYp hankkii tämän ja jättää vaikka Marko Mäkisen Ässille. :)
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SergeiK kirjoitti:
Itsekin ihmettelin tuota, mutta minulle on kerrottu että ne aamupalajuustoina myytävät cheddar juustot eivät kuulemma ole oikeaa cheddaria. Ovatko ne sitten sulatejuustoa? Niitä ainakin on ihan joka kioskissa.
Jotain piraatti-cheddaria se Siwan juusto on.
Minulle on periaatteessa sama tuleeko Mäkinen, Roy tai vaikkapa joku eskomörkö, mutta jos juusto on viihtymisen esteenä, niin joutaa muualle sellainen heppu. ;)
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Jussi Tarvaisesta.

Aamulehden mukaan "Tampereellakin nähty" Tarvainen olisi menossa Sveitsin Baseliin ja sopimus olisi "viittä vaille valmis".

-ei ollut suuri yllätys tuo Tarvaisen suunta mutta vapaana olevien kotimaisten ykkössentterien määrä alkaa uhkaavasti huveta. Jos Jessekin on toisaan menossa muualle niin ketäs sitten jää jäljelle? Joni Lius? Mieluummin jatkaisin nykyisillä senttereillä..
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Korppi kirjoitti:
Minulle on periaatteessa sama tuleeko Mäkinen, Roy tai vaikkapa joku eskomörkö, mutta jos juusto on viihtymisen esteenä, niin joutaa muualle sellainen heppu. ;)
Oletko nähnyt koskaan Royn pelejä, kun sinulle on aivan sama, tuleeko JYPiin Manitoba Moosen kaikkien aikojen suosituin kiekkoilija Roy vai Mäkinen? Jimmy Royn vertaaminen energiapelaajana ja joukkueen sytyttäjänä Marko Mäkiseen on sama kuin vertaisi Jopoa Harley Davidsoniin. Kai sillä nyt joku merkitys on, kummalla sitä lähtee autobaanalle?

Ja jos tämä juustosta on kiinni, niin minä voisin henkilökohtaisesti ostaa vähistä rahoistani Jimmy Roylle vuoden cheddarit, jotta tämä pelaaja nähtäisiin Suomessa.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
nuck kirjoitti:
Oletko nähnyt koskaan Royn pelejä, kun sinulle on aivan sama, tuleeko JYPiin Manitoba Moosen kaikkien aikojen suosituin kiekkoilija Roy vai Mäkinen? Jimmy Royn vertaaminen energiapelaajana ja joukkueen sytyttäjänä Marko Mäkiseen on sama kuin vertaisi Jopoa Harley Davidsoniin.
En ole nähnyt Royn pelejä. Tiedän miehen vain nimeltä. Juuri tästä syystä ottaisin mieluummin Mäkisen tänne, mutta Roykin käy paremman puutteessa.
Niin tai näin. Sillä kuinka suosittu kyseinen heppu on, ei ole mitään merkitystä, jos ei tee paljon maaleja. Shelleykin on suosittu, mutta ei se maalisarakkeessa näy. Ja pointti on edelleen siinä että maalintekijää tämä joukkue tarvitsee enemmän kuin mitään muuta.
 

Naughty_S

Jäsen
Joukkue tarvitsee maalintekijää, ja täällä haikaillaan Marko Mäkisen perään? No, ehkä olen ainoa, jonka mielestä tämä kuulostaa vähän kierolta.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Korppi kirjoitti:
Ja pointti on edelleen siinä että maalintekijää tämä joukkue tarvitsee enemmän kuin mitään muuta.
No jos teidän ainoa pointti on maalintekijän saaminen joukkueeseen, niin ehdotan katsomista toisaalle kuin Royhin tai Mäkiseen. Uskon, että Roy olisi tehokkaampi kuin Mäkinen (päälle 10 maalia täysin mahdollista Royn hyvällä maalineduspelillä), mutta ei kuitenkaan sellainen vahvistus nimenomaan maalintekijänä, jollaista te ehkä ehkä sitten eniten tarvitsisitte.

Johtajana, alivoimapelaajana, karvaajana, taklaajana, puolustavana hyökkääjänä, maalinedus- ja kulmapelaajana ja ehkä tappelijanakin Roy on AHL:ssa selvästi keskitason yläpuolella, mutta NHL:ään päästäkseen miehen pitäisi olla parempi kiekollisena. Kyllä hän silti olisi mille tahansa liigaseuralle uskoakseni selkeä vahvistus, jos miehen pelitaitoja mittautetaan muuten kuin maaleissa.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
nuck kirjoitti:
jos teidän ainoa pointti on maalintekijän saaminen joukkueeseen, niin ehdotan katsomista toisaalle kuin Royhin tai Mäkiseen.
Kyllä se maalitykin löytäminen olisi tärkeintä. Kovasti ovat jostain syystä Royta & Mäkistä tänne roudaamassa. Tätä suuresti kummastelen. Olen kuitenkin valmis hyväksymään esim. Royn, jos Voionmaankadulla ei parempaan pystytä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Joukkue tarvitsee maalintekijää, ja täällä haikaillaan Marko Mäkisen perään?

En tiedä muiden haikailuista, mutta ainakaan itse en ole haikailemassa Mäkisen perään; kunhan totesin hänestä oman mielipiteeni ja kerroin, että mieluummin ottaisin hänet kuin Royn. Mutta Mäkistäkin mieluummin ottaisin vaikka Teemu Selänteen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Naughty_S kirjoitti:
Joukkue tarvitsee maalintekijää, ja täällä haikaillaan Marko Mäkisen perään? No, ehkä olen ainoa, jonka mielestä tämä kuulostaa vähän kierolta.

Minusta meillä on ihan riittävästi tehokasta potentiaalia tuossa joukkueessa. 30 tehopisteeseen on mahdollisuuksia jopa 5-6 pelaajalla. Ja kun takuuvarmaan 20 maalin miehen ei JYPin rahat kuitenkaan riitä.

Sen sijaan kokemus ja kovuus tuosta porukasta puuttuu ja tähän palapeliin Jimmy Roy sopisi raporttien mukaan kuin nenä päähän.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korppi kirjoitti:
Kyllä se maalitykin löytäminen olisi tärkeintä. Kovasti ovat jostain syystä Royta & Mäkistä tänne roudaamassa. Tätä suuresti kummastelen. Olen kuitenkin valmis hyväksymään esim. Royn, jos Voionmaankadulla ei parempaan pystytä.
Minusta JYPissä on tällä hetkellä niin monta pelaajaa, joilta hyvin voi odottaa parannusta viimekauden maalisarakkeeseen, että olisi hölmöä ottaa riski jonkun superkalliin maalinsylkijän kanssa, koska maalien sylystä ei kuitenkaan ole ikinä takeita vaikka tilastot kertoisivat mitä.
Enkä usko, että JYPin euroilla edes taistellaan pelaajamarkkinoilla samoista vonkaleista kuin suuremmat seurat.
Mitä halvempi maalinsylkijä sitä todennäköisempi floppi, luulen.
Uskon että Virtasen mukana menetetyt maalit on jo korvattu uusien hankintojen ja jatkosopimusten myötä jo korkojen kanssa. Jos siihen sitten Roy toisi oletettavan 10+ maalia lisää ja kauhakaupalla niitä kaivattuja johtajuutta ja kokemusta pukukoppiin ja peliin, sekä vielä sitä äijämäisyyttä eli jöötä kentälle, niin ei kai sentään olisi järkeä yrittää jollain toivotaantoivotaan maalitykillä joka ei muille seuroille ole kelvannut. Hyvällä mäihällä onnistutaan scouttauksessa täydellisesti ja saadaan 10-15 maalia enemmän, kun verrataan suoraan Royn tekemiin, mutta todennäköisemmin saadaan sen verran maaleja mitä Roykin tekee, mutta muutamaa kertaluokkaa huonompi joukkuepelaaja.
Pahimmassa tapauksessa tulija on joku laiskanpulskea noidannuolinen sooloilija ja joukkuehengen nakertaja, jonka Jokerit lunastaa sitten joulutauolla meiltä pois.
Tuollainen Royn tapainen pidetty, joukkuetovereitaan urheasti tarpeentullen puolustava joukkuepelaaja, voisi jo pelkällä läsnäolollaan siivittää joukkueen pelaamaan hyvällä tasolla ja siten maalirikkaammin.
Eli niitä maaleja voi syntyä niinkin, että joukkue on nälkäinen ja pelaa hyvin kokonaisuudessaan ja silloin onnistumisia - myös maaleja - tulee laajalla rintamalla. Sellaisen joukkueen jokainen valmentaja varmasti haluaisi itselleen. Selaisessa joukkueessa ovat avainasemassa Royn, Jääskeläisen tai Marttisen kaltaiset esimerkillisen kovat pelaajat ja tsempparit.
Käsiäkin tarvitaan, mutta niitähän JYPistä kyllä jo löytyy entuudestaan kuten siis oletan.

Edit: Jahas.. Köpi ehtikin olemaan jo samaa mieltä... ai niin, rasti seinään;)
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Jos Roy toisi oletettavan 10+ maalia lisää ja kauhakaupalla niitä kaivattuja johtajuutta ja kokemusta pukukoppiin ja peliin, sekä vielä sitä äijämäisyyttä eli jöötä kentälle, niin ei kai sentään olisi järkeä yrittää jollain toivotaantoivotaan maalitykillä.
Ei tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen, ettei JYPin euroilla kilpailla suurempien seurojen kanssa. Luuletko tosissasi että tänne superkallista edes saataisiin?
Miksi ei hankittaisi pelaajaa, joka osaa tehdä maaleja? Siis sellainen joka on todistettavasti tehnyt niitä aiemminkin. Ei tarvitse kallis olla. Try-outtiakin voi käyttää. Jos sitä maalintekopotentiaalia löytyy jo nykyisistä pelaajista, niin miksi sitten satsata yhtään 10 lisämaalin vuoksi?
Miksi tuoda rosteriin ketään joka ei ole SELKEÄ vahvistus? Hyvään kannattaisi jo jokunen euro satsata.
Mutta tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni, koska haluan joukkueen menestyvänkin. Sinulle ilmeisesti riittää vähempi.

Ne oleelliset sanat eli 'jos ja oletettavat +10 maalia' tulivat kuitenkin esiin jo tuossa omassa tekstissäsi. Ihan yhtä hyvin joku Roy tms. voi olla floppi.
Todennäköisempää se silti on että pelaaja jolla on hyvät maalisaldot tilastoissaan, on parempi sillä sektorilla.

Jöötä pitäisi siis pitää. Miksi? Vertailun vuoksi: Montako tappelua JYPin matseissa oli viime kaudella ja montako kertaa jäätiin esim. nollille tai yhteen osumaan/peli? On teillä lyhyt muisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös