Pasi Saarela @ SavonSanomat ja KeskiSuomalainen
Kun täällä tätä fanikantaa tuntuu olevan niin lainaanpa aamun SavonSanomia. Pasi Saarela on antanut näkemyksiään Ilkka Kulmalalle siirtoasioista. Tässä taas nähdään, että pelaajatkin ymmärtävät missä mennään. Tämä on ammattisarja, jonka toimintaan kuuluvat tammikuiset pelaajakaupat. Olisi aika, että viimeisimmät puusilmäfanitkin sen ymmärtäisivät, myös itärajalla.
Juurikin noin se on. Liigassakin siirrot tuntuvat olevan arkipäivää, myös tyhjennykset aka HPK ja Ässät. On vain kyse siitä, että Kuopiossa tähän ei olla vielä herätty. Ja siitä, että KalPan myydessä ulkopuoliset tuntuvat puuttuvan herkästi. KalPa piti kaksi edelliskautta sitkeästi kiinni miehistään, tästä ei ollut lopulta mitään hyötyä. Onneksi nyt organisaatio on tajunnut, että pelaajakaupat ovat liiketoimintaa, jota täytyy tehdä, jos meinaa tässä liiketoiminnassa pärjätä.
Kun täällä tätä fanikantaa tuntuu olevan niin lainaanpa aamun SavonSanomia. Pasi Saarela on antanut näkemyksiään Ilkka Kulmalalle siirtoasioista. Tässä taas nähdään, että pelaajatkin ymmärtävät missä mennään. Tämä on ammattisarja, jonka toimintaan kuuluvat tammikuiset pelaajakaupat. Olisi aika, että viimeisimmät puusilmäfanitkin sen ymmärtäisivät, myös itärajalla.
Ilkka Kulmala kirjoitti:– Suomessa tammikuun siirtoja ennen ikkunan sulkeutumista pidetään dramaattisina. Suuressa maailmassa vastaavat tapaukset ovat arkipäivää, Saarela kuittaa.
– Voi olla, että pelaajat ovat pelinappuloita, mutta uskon heidän hyväksyvän roolinsa. Pelaaja ei ole niin tyhmä, etteikö tajuaisi jääkiekkoilun olevan seuroille bisnestä.
– Äkkinäiset liikkeet ovat osa liiketoimintaa. Usein niistä on hyötyä molemmille osapuolille, sekä työntekijälle kuin työnantajalle.
Juurikin noin se on. Liigassakin siirrot tuntuvat olevan arkipäivää, myös tyhjennykset aka HPK ja Ässät. On vain kyse siitä, että Kuopiossa tähän ei olla vielä herätty. Ja siitä, että KalPan myydessä ulkopuoliset tuntuvat puuttuvan herkästi. KalPa piti kaksi edelliskautta sitkeästi kiinni miehistään, tästä ei ollut lopulta mitään hyötyä. Onneksi nyt organisaatio on tajunnut, että pelaajakaupat ovat liiketoimintaa, jota täytyy tehdä, jos meinaa tässä liiketoiminnassa pärjätä.