Ihmetyttää kyllä kovasti Jokereiden alkukauden taaperrus. Joukkueessa ei varsinaisesti pitäisi heikkoa osa-aluetta (valmennus, maalivahtipeli, puolustus, hyökkäys) olla, kun verrataan SM-liigan tasoon yleisesti.
Aikamoista tekstiä se, että Hentunen on hasbeen ja Pirneksestä ei olisi kuin kakkosketjun keskelle.
Itse näkisin vähän samoja ongelmia kuin IFK:lla oli viime kaudella. Eli Aravirtaa ennen on ollut kovin noh, "erilaisia" valmentajia ja pelisysteemin sisäänajo näyttää vievän paljon aikaa. Kuntopuolen asioihin en ota kantaa, koska en niistä sen tarkemmin tiedä, mutta pelisysteemin puolesta olen edelleen valmis antamaan aikaa Aralle. Karjalaturnaukseen mennessä pelin pitäisi edes jonkin verran parantua ja joulun jälkeen pitäisi kunnollisia voittoputkiakin saada kohdalle. Voin kuvitella, että Ridan ja muiden on hieman hankala päästä peliin mukaan jos koko viime kausi on toitotettu pelkästä puolustamisesta ja kaksi sitä edeltävää kautta on käsketty vain hyökkäämään niin paljon kuin jaloista lähtee.
Materiaali toki kaipaa sitä kakkossentteriä, jotta Hauhtonen voi keskittyä siihen puolustavampaan rooliin. Tomekin tilalle tarvitaan myös jonkinlainen tsemppaaja, toisaalta taas kannattaa miettiä, että pitäisikö niillä rahoilla hankkia ennemmin jokin kiekollisesti taitava laituri kuin kolmosketjun koohottaja.
Eniten kuitenkin hämmästyttää, että jotkut ovat jo jotain lähtölaskentaa aloittamassa Araa varten. Ja samalla oven avauksella pitäisi laittaa Riksmanit, Niemet ja Ridat pihalle. Ja Hentunen eläkkeelle.
Jokerit nostettiin jonkinlaiseen suosikin asemaan ennen kauden alkua. Itse odottaisin enemmän menestystä ensi kaudelta, kun tällä kaudella saadaan edelliskausien virheitä korjata sekä ajettua näitä kullanarvoisia nuoria sisään joukkueeseen. Jotenkin tämän hetkinen meno muistuttaa hieman Jortikan aikaa jolloin ensimmäinen kausi oli aika karmeaa katseltavaa, mutta nuoret, etenkin Filppula sai arvokasta peliaikaa ja toisella kaudellahan Filppula oli jo varsin loistava ja joukkue itsessään hävisi poroille vasta finaaleissa.
Kärsivällisyyttä. Näitä "hätä"-ratkaisuja tässä joukkueessa ollaan nähty ihan liikaa sitten vuoden -97 jälkeen. Ei kiitos enempää mitään hätäisiä hankintoja tai valmentajavaihdoksia. Muut
naureskelee jo ihan tarpeeksi Jokereiden joukkueenrakentamiselle.