Kaikella kunnioituksella näitä "ulkokuntalaisten" kirjoituksia kohtaan, mutta on suorastaan surkuhupaisaa lukea kommentteja, kuinka Ässien kannattaja tulee palstalle kertomaan, että A-junnujen terävin kärki pitäisi saada peliaikaa Jokereissa.
Tilanne on hieman erilainen siellä Porissa, joka jo talousalueena on selkeästi pääkaupunkiseutua pienempi. Ajoittainen menestymättömyys ei vaikuta samassa määrin talouteen Ässillä kuin Jokereilla. Toisinsanoen on suorastaan naivia tulla esittämään "ratkaisujaan" kuinka Jokereiden pitää hoitaa pelilliset ongelmat, jos ei tiedä taustoja tuon enempää. Ässillä varmaan riittää se, että heitetään kehiin A-junnut jos peli ei toimi, parisataa katsojaa vähemmän ei vielä tunnu missään. Jokereilla sama prosentuaalinen katsojakato tuntuu jo enemmän. Tämä ihan ilman ylimielistä motiivia.
Samaten helvetinmoinen piipitys syntyi, kun Jokerit julkisti pelikohtaisen sopimuksen Brembergin kanssa, asiantuntijat "sieltä jostakin" osasivat kertoa 5 minuuttia sopimuksen julkistamisen jälkeen kuinka huonokuntoinen Bremberg on tai kuinka kallis se on, osasipa joku kertoa myös sen, että se pelaa Jokereissa kaksi peliä. Kun hankinta oli ehditty analysoida olikin aika siirtyä kommentoimaan Jokereiden strategiaa ja visiota ja kuinka nyt "teema" on rikottu. Koomista on se, että nämä asiantuntijat ovat käytännössä kaikki muualta kuin pääkaupunkiseudulta, mutta tuntevat Jokerit paremmin kuin Jokereiden kannattajat. Ehkäpä sieltä kauempaa saa sitä oikeaa perspektiiviä :)
Totta vitussa organisaatio, joka on kokoluokaltaan Suomessa Jokereiden luokkaa, reagoi menestymättömyyteen. Luulen, että Kärpät ja HIFK (ja TPS suuruurensa vuosina) olisivat toimineet täysin samalla tavalla, olisiko syntynyt samanlainen vinkuminen asiasta, oikeasti. Todennäköisesti taustalla on huoli, että Jokerit nousee pelillisesti sillasta ja sitähän on kylän miesten mahdoton sulattaa.
Itse ainakin keskityn oman joukkueen kannattamiseen, mulle on aivan sama mitä muut tekee. Suosittelen sitä lämpimästi muillekin.