Et itse voi olla tosissasi, nauttisitko siis enemmän Tappara-kasvatti Alenin pelaamisesta Espoossa pelkästään rahan takia kuin Matinkylän rymistelijä-Kassun pelaamisesta täysillä Espoon puolesta??
Öö, joo. Itselleni Haakana on aina edustanut jotain sellaista pelaajatyyppiä millä sijoituttiin ennen vanhaa sijoille 9-12 ja nykyään sijolle 11-14. Samaan kategoriaan voidaan laittaa Nyyssönen, Määttä, Hirvonen, Ahonen jnejne. Itse olen aivan saatanan innoissani siitä ettei kukaan edellämainituista enää espoossa pelaa ja hyvä niin.
Aikanaan Gardenissa pelasi Haakana-Nyyssönen pari joka oli todennäköisesti paskin pakkipari liigan historiassa ikinä. Jostain syystä Haakana pääsi myöhemmin pelaamaan Edmontonissa pari peliä (luulivat isoa ja tyhmää miestä ilmeisesti tappelijaksi tai jotain) ja tämän jälkeen Jokerit maksoivat miehelle isoa palkkaa koska kaverilla oli NHL-status. Yht'äkkiä pelkkä vitsi muuttui pelimieheksi ihmisten ajatuksissa.
Tuo rahasta jauhaminen on täyttä paskaa. Ei siellä kukaan espoolainenkaan ilmaiseksi pelaa ehkä jotain ISMOa ja Gussea lukuunottamatta. Nämä jannut on hyvä pitää pakiston hätävarana halvalla hinnalla. Alen nyt vain olisi ollut juuri passeli mies varmasti hintalaatu suhteeltaankin tuohon Bluesin nykyiseen pakistoon.
Markku Tiinus, Jan Långbacka, Jere Lehtinen, Tero Lehterä, Petteri Kanerva, Sami Nuutinen, Teemu Sillanpää, Juha Ikonen, Joonas Jääskeläinen, Scott Brower(RIP) jnejne. oli sitä osastoa johon aikanaan "ihastuin"(melko gay verbi tähän paikkaan). Nykyisessä Bluesissa Espoolaisuutta (tai Espoolaista henkeä) edustaa nämä kolmos ja nelos kentän lahjakkaat pelaajat tai vähemmän lahjakkaat jyrät (toki kirkkaana kruununa Laatikaisen Arto).
Espoolaisuutta on joukkueessa tarpeeksi tälläkin hetkellä. Kyllä jokaisen pelaajan on mahduttava pelaamaan joka joukkueeseen hommataan on pelaaja sitten syntynyt Espoossa tai ei. Haakana eikä varsinkaan Määttä mahtuisi tällä hetkellä 8 parhaan pakin joukkoon. Haakana saattaisi olla se yhdeksäs ennen Gussea ja Tero Gussen jälkeen. Mitä vittua niillä ihan oikeasti tehtäisiin?
Itselläni ei ole yhtään ikävä Haakanaa eikä Määtän paskaa vaan sen sijaan paljon esim. Erikssonin Jockea ja vähän Sladdin vetoa p-pisteen kaarelta. Olkoon kuinka palkkasotureita tai ei.
En kyllä ymmärrä miksi Keller saa paskaa käteen noin paljoa. 10 pistettä kolmessatoista pelissä on aivan ok suoritus, varsinkin kun ottaa huomioon kaverin palkan joka on mallia halpa (halvempi kuin Jaakko "reikiä ja maaleja nolla" Uhlbäck)
No Keller on ihan kiva pelaaja. Tekee kauden aikana tehot 12+18 ja sijoittuu liigan pistepörssissä 70 parhaan joukkoon. Itse olen kuvitellut AHL vahvistuksen olleen melko kallis pelaaja, mutta jos parempaa tietoa on että kyseessä on "halpa" pelaaja niin kai se sitten menee. Ehkä viime kauden ulkomaalaiset olivat vain niin hyviä ja tämän kauden ulkomaalaiset ja puoliksiulkomaalaiset myös, että rajojen tai merien takaa tulevasta pelaajasta odottaa että sellainen vahvistaisi joukkuetta jollakin tavalla.