Kuten jo vajaa kuukausi sitten totesin (jollen jo aiemminkin, mutta ainakin tuolloin), tahtoisin nähdä MR. Vescen myös ensi kaudella punanutussa. Hiomaton timantti uskon edelleen! Yksi kauden valopilkkuja ja ykkössuosikeitani. Herra olisi toki voinut olla tehokkaampikin alkukaudesta ja eihän ne pisteet kieltämättä ole huippuja, kun muutamaan muuhun ulkkariin vertaa, mutta... Koko IFK:n peli oli aika moista kuraa koko alkukauden ja oliko miehellä edes missään vaiheessa vakioketjua? Aikalailla taisi kiertää ketjusta toiseen... Eikä pelannut edes tietyllä paikalla, vaan sekä laidassa että keskellä. Kun olet uudessa jengissä, niin sopeutumista helpottaa satavarmasti vakiokoostumukset. Enkä tarkoita, että vain näissä olisi alkukauden vaisuuden syy, mutta osaksi varmasti. Minä diggaan kovasti tästä pelurista ja ihan vaan oman mieltymyksenkin takia pitäisin jengissä, näinhän se aina menee, mutta on mulla ihan perusteltujakin syitä. =) Kukin meistä diggaa jotain peluria syystä tai toisesta. Miehessä on vaan sellaisia elementtejä, joista pidän. Tällaisia pelureita ei tarvitse eikä saa olla koko jengillistä, vaan kaikenlaisia pelureita tarvitaan täydentämään toisiaan. Pidän kyllä PALJON myös voimahyökkääjistä sekä puolustuksen kovanaamoista, mutta tällainen pelaajatyyppi kelpaa myös kuin Vesce. Eli terrierimäinen, hyvät kädet, ihan nopsajalkainen ja ennen kaikkea mielikuvituksekas. Aina löytyy joku uusi kikka tai variaatio. Enkä puhu pelkästään näistä kuuluisista rankkareista. Nyt kun mies on vieläpä alkanut onnistumaan maalipaikoissa, vaikka eipä niitä kyllä alkukaudesta kovinkaan paljon tällekään herralle tullut (vai onko joku tästä eri mieltä?!), niin kelpaa mulle!
Murray on toinen peluri jota en haluaisi menettää, johtuen miehen työmoraalista ja johtajuudesta niin runkosarjassa kuin pleijareissakin... Mies on vaan tasaisen varma ja hyvä kaikessa. MVP-ainesta edelleen joukkueessa kuin joukkueessa.
Guolla on myös jees ja etenkin loistava syöttäjä, kun sille päälle sattuu. Tänä vuonna vaan ei ole oikein sattunut ja kun näin jälkiviisaana miettii, niin ei sattunu myöskään viime kauden playoffseissa, kuten moni on jo todennutkin.
Cook menee vähän samaan kastiin Vescen kanssa, että näkisin mielelläni onko miehestä parempaankin, jonkun toisen valmentajan alaisuudessa... Ei mikään huippu, mutta potentiaalia on...
MUTTA kun nyt saatiin se kaappi takalinjoille, niin jostakin ulkomaalaisesta täytynee luopua, EHKÄ. Kyllä minä ihan tyytyväisenä katselisin viittäkin ulkomaalaista rosterissa, ei siinä mitään. Onko siinä sitten järkeä, onkin taas eri asia. No ehkä ainakin alkuun, kun Libor ottaa matsin Samin kanssa ja huilaa muutaman pelin... ; )
Itse luopuisin siis joko Cookista tai Guollasta. Harmittaa kyllä, kun kerrankin meillä on/oli ihan kelvolliset neljä ulkkaria! Tää on vaan jotenkin niiiiiin penailua, niiiiiin penailua että... Ehkä ensimmäisenä luopuisin Guollasta (kirjoitinko mä oikeasti ton?!) siksi koska Charlie ja Ryan eivät oikeastaan voi huonommin "tehoilla" playoffseissa kuin Steve. Siis todella kärjistetysti sanottuna: Guolla on playoffseissa nähty, kun taas Cookilla ja Vescellä on vielä taivas auki. Remin merkitystä ei tarvinne edes mainita kun playoffseista puhutaan.
Pitänee lähteä väsäämään vissiin Vesseli-plakaattia tai -lakanaa... ; ) Sen kyllä sanon, että vituttaa todella rankasti, jos Vesce lähtee!!! Vaikka tuskinpa jatkanee ens kaudella, kun jo nyt on ottajia... NYYH!
Ja eikö sitä vois edes yhtä erää koittaa sitä Luttinen-Vesce-Kuhta- ketjua?! Ihan vaan kokeilla ja katsoa miten toimii... En mäkään sentään NYT lähtis rikkomaan jo hyvin toiminutta "kolmosketjua", mutta ihan vaan kokeilun vuoksi... ; ) Jos vaikka jatkossa tarvis muutoksia. =)