Coyotesiin:
- Marcel Hossa. Hossa tuo (toivottavasti) kaivattua voimaa maalintekoon (johon Sjostrom ei pystynyt). Laitetaan ehkä yhteen Hanzalin ja/tai Vrbatan kanssa. Ylivoima-aikaa luvassa.
No jaa... tällä kaudella Sjöström 51 peliä ja 10 maalia, Hossa 36 peliä ja 1 maali. Ihan noin suoraan noita ei tietenkään voi verrata, mutta kyllä noista luvuista jotain osviittaa saa. Hossa jäi Rangersissa hieman väliinputoajan rooliin: TOP-6-tyylinen hyökkääjä, jonka taidot eivät riittäneet Rangersissa TOP-6-paikkaan ja puolustavassa roolissa hänestä ei ole mitään hyötyä.
Sai kokeilla mm. Jagrin kanssa viime kaudella, mutta otteet olivat sanalla sanoen epätasaisia. Yhtenä päivänä kulki, kolmena seuraavana ei. Rangersissa tällä miehellä ei olisi ollut minkäänlaista tulevaisuutta, koska ikääkin tulee tänä vuonna mittariin 27vee. Kojoottien hieman heikommassa (?) hyökkäyskalustossa Hossalle voi olla enemmän käyttöä ja hengen päälle löytäessään ja ylivoima-aikaa saadessaan hänestä voi olla paljonkin hyötyä uudelle seuralleen. Rangersiin en jää miestä kaipaamaan, mutta toivon, että homma alkaa luistamaan isoveljen malliin, kun kerran naapurikonferenssiin siirtyi eikä keskinäisistä peleistä ole pelkoa!
Coyotesiin:
[*]Al Montoya. Lupaava maalivahti, jolle tehdään luultavasti ensi kaudeksi tilaa NHL:ssä (uskon että Tellqvist ulostetaan). Bryzgalovin jälkeen hänestä povataan ykköstä Kojoottien maalin suulle. Toivotaan että hän tulee saavuttamaan potentiaalinsa!
No jaa... Jos jokin NHL-joukkue laskee maalivahtitulevaisuutensa Montoyan varaan, niin ei hyvältä kuulosta. Montoya oli aikanaan erittäin lupaava maalivahti voittaen Helsingin U20 MM-kisoista kultaisen mitalin jenkkien maalilla. Sen jälkeen herran ura on ollut melkoista vuoristorataa. Niin tai siis onko olemassa vuoristorataa, jossa mennään pelkkää alamäkeä? No joka tapauksessa Montoya on ollut viimeiset pari vuotta melkoinen pettymys verrattuna odotuksiin. Tällä kaudella Montoya on taistellut Hartford Wolf Packin ykkösveskarin tontista Miika Wiikmanin kanssa ja numeroiden valossa jäänyt jopa alakynteen siinä kamppailussa.
Maiseman vaihto voi tehdä Montoyalle hyvää, sillä NY ja Mike Richerin saappaat seuraavana suurena jenkkivahtina saattoivat olla liian isot täytettäviksi ja paineettomammassa paikassa miehestä voi kouliintua vielä ihan kohtalainen NHL-veskari, mutta tuskin mitään tähtiluokan torjujaa. Rangersissa miehelle ei olisi ollut enää mitään käyttöä, syystä että tolppien välissä seisoo sellainen ruotsalainen kaveri, jota ei ihan helposti tällä hetkellä syrjäytetä!
Itse pidän tämän treidin voittajana selvästi Coyotesia. Yotes pääsi eroon 2 farmipelaajasta joille ei ole mitään tulevaisuuden suunnitelmia ja menetetystä lupauksesta...
No jaa...Korkeintaan pieni edge Kojooteille! Mielestäni tässä kaupassa omistajaa vaihtoivatkasa menetettyjä lupauksia, jotka hakevat uutta nostetta uralleen maiseman vaihdoksen avulla. Ainoa pieni pettymyksen aihe "meidän" kannalta oli se, että Montoyasta saatiin näin vähän l. ~ei yhtään mitään vaihdossa. Ehkä hänen arvonsa sitten todellakin on näin alhaalla kuin tämä treidi antaa ymmärtää. Itse olen menettänyt toivoni Montoyan suhteen ajat sitten ja varsinkaan Lundqvistin takaa hänellä ei olisi ollut mitään toivoa päästä pelaavaan rooliin Rangersissa.
Kovimmat odotukset saaduista pelaajista kohdistan luonnollisesti Sjöströmiin, mutta hän haiskahtaa pahasti eräänlaiselta Hossan kopiolta: TOP-6-hyökkääjä, joka tulee jäämään hänelle sopimattomaan puolustavaan rooliin... Toivottavasti olen väärässä!
Marginaalikauppa, sanon minä.