Pelaajahankinnat - kausi 2009/10

  • 514 935
  • 998
Tila
Viestiketju on suljettu.
TPS ilmeisesti laskemassa budjettiaan 1.1Me:oon, joten Filppula-huhussa sattaa todennäköisesti hyvinkin olla perää, sillä mies luultavasti on niitä Tepsin kalliimpia pelaajia.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Niin, tämähän on taas sitä aikaa vuodesta kun ensi kauden kaksi ensimmäistä hyökkäysvitjaa on:

Hentunen-Pirnes-Aaltonen
Valtonen-Filppula-Lahti

Kunnes Virmanen pitää massiivisen ja pilaa kaiken...
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Eilen eräs "liki yhtä mystinen" kiekkomies kertoi että "Jokereihin liitetyt kaksi suomalaista pelaajaa ovat todella tulossa". Uskokon ken haluaa..
Olen myös itse kuullut saman suuntaista informaatiota, koskien näitä kahta viimeeksi esillä ollutta pelaajaa. Mahdollisista olemassaolevista sopimuksista huolimatta...
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
"Kiva" tulla naapuripöytään huutelemaan mut aika ihmeelliseksi on mennyt (vai onko se aina ollut?) tää keskustelu täällä narri-foorumilla.

Mietitään vaan, paljonko on rahaa käytössä ja mihin ja millaisiin pelaajiin se pitäisi sijoittaa. Älyttömän vähän on keskustelua siitä, miten Jokerien aivan maan kärkitasoa olevasta juniorimyllystä saataisiin jalostettua pelaajia oman organisaation käyttöön.

Ei mikään jengi liigassa pelkästään omalla tuotannolla tule toimeen ja varmaan hankintoja kaikki tarvitsee, mut jotenkin tää keskustelu täällä on niin Virmas-Harkimos -henkistä, että hoh hoh.
 
Mietitään vaan, paljonko on rahaa käytössä ja mihin ja millaisiin pelaajiin se pitäisi sijoittaa. Älyttömän vähän on keskustelua siitä, miten Jokerien aivan maan kärkitasoa olevasta juniorimyllystä saataisiin jalostettua pelaajia oman organisaation käyttöön.

Olikos otsikon nimi "Pelaajahankinnat - kausi 2009/10"? Mielestäni silloin on vähintäänkin aiheellista keskustella ensi kauden pelaajahankinnoista.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täältä täysin varaukseton kyllä Ilarin paluulle Jokeri-paitaan. Tätä olen toivonut pitkään ja minusta Ilari on selkeästi Jokeri-näköinen ja helvetin taitava pelaaja. Siihen rinnalle vaan pari vahvempaa kaveria ja Ilarissa on ainesta ihan kunnon tähdeksi sm-liigassa.

Tätä hankintaa puoltaa myös voimakas mutu-fiilis siitä, että siirto Jokereihin olisi molemmille osapuolille lottovoitto. Tämä mutuilu siitä johtuen, että Ilari on eräässä mielessä täysin poikkeuksellinen pelaaja. Yleensähän Jokereista lähdetään muualle hakemaan peliaikaa, tässä olen varma, että kävisi toisin päin eli Ilari tulee Jokereihin ja lunastaa 1-2 sentterin paikan ja loppu on tuhkimotarinaa.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Täältä täysin varaukseton kyllä Ilarin paluulle Jokeri-paitaan. Tätä olen toivonut pitkään ja minusta Ilari on selkeästi Jokeri-näköinen ja helvetin taitava pelaaja. Siihen rinnalle vaan pari vahvempaa kaveria ja Ilarissa on ainesta ihan kunnon tähdeksi sm-liigassa.

Kävisikö tuo minun pari viestiä aiemmin ehdottama Valtonen-Filppula-Lahti bozikille?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävisikö tuo minun pari viestiä aiemmin ehdottama Valtonen-Filppula-Lahti bozikille?
Tuo voisi olla jopa minun kynästäni eli lähentelee siis neroutta :)

Vaan tosiaan tuossa on juuri se oikea ajatus, että ei Ilaria kannata hankkia kolmos-nelosketjuun pelaamaan rouhijoiden kanssa nolla nollaa. Jos Ilari saadaan niin vähintään 20 matsia äijälle aikaa näyttää isolla peliajalla juuri tuollaisten laatupelaajien kanssa. Tosiasia on, että harvemmin Ilari on pitkiä jaksoja saanut pelata huippujätkien kanssa.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Älyttömän vähän on keskustelua siitä, miten Jokerien aivan maan kärkitasoa olevasta juniorimyllystä saataisiin jalostettua pelaajia oman organisaation käyttöön.
Ei sitä jaksa itseään masentaa yhtään enempää. Ikan piti laittaa tämä asia kuntoon, uskon että olisi laittanutkin, ajan kanssa. Nyt kun Ika ei Jokereissa jatka, minulle alkaa olla ihan se ja sama. Niitä junnuja voi käydä ihastelemassa junnumatseissa ja sitten kiroilla, kun ne lyövät läpi jossain muualla.

Tiesittekö muuten, että edellinen Jokereista maajoukkueeseen noussut jokerikasvatti-hyökkääjä on edelleen Juha Lind?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tiesittekö muuten, että edellinen Jokereista maajoukkueeseen noussut jokerikasvatti-hyökkääjä on edelleen Juha Lind?

On muuten mielenkiintoista jääkiekkotriviaa. Ei vittu, käsittämätöntä...
 

Kojootti

Jäsen
Hyökkääjistä on paljon puhetta ja hankinnat kuulostaisivat huhujen mukaan hyviltä. Mutta mikä on tilanne puolustuksen suhteen. Niemi taitaa olla varma ja helvetin hyvä hankinta onkin. Jokela taitaa olla menetetty ja Kaltevan lähtöäkin on väläytelty, mikä olisi iso miinus. Sopimukset ovat siis Koivistolla ja Heleniuksella vain tämän kauden lampaista.

Eli pakistoon pitäisi saada yksi tähtipelaaja Jokelan tilalle. Itse lähtisin reilusti karsimaan jostain huippulaiturista, sillä kustannuksella, että saataisiin huippupakki. Kauppisen pitäisin myös itse, sillä kiekollisia pakkeja ei liikaa ole. Mikä on Jokereiden suunnitelma Jokelan stuntiksi? Ruotsista vapautui Ross the boss, mutta tuskin riittää Jokereilla rahkeet kilpailuun hänestä muiden eurojengien kanssa. Toivottavasti pakisto ei jää tyngäksi, jos hyökkäykseen ajotaan panostaa, ettei käy samalla lailla kuin naapurilla monena vuonna.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Mietitään vaan, paljonko on rahaa käytössä ja mihin ja millaisiin pelaajiin se pitäisi sijoittaa. Älyttömän vähän on keskustelua siitä, miten Jokerien aivan maan kärkitasoa olevasta juniorimyllystä saataisiin jalostettua pelaajia oman organisaation käyttöön.

Ei mikään jengi liigassa pelkästään omalla tuotannolla tule toimeen ja varmaan hankintoja kaikki tarvitsee, mut jotenkin tää keskustelu täällä on niin Virmas-Harkimos -henkistä, että hoh hoh.

Jokeriosiossahan ei juuri muusta kuin surkeasta omien junnujen jalostamisesta edustuksen käyttöön puhutakaan. Ja suurimmassa osassa viesteistä kirotaan näitä Pikkaraisia, Turusia ja Vostrakkeja joita tänne ostetaan vailla mitään päämäärää samalla kun omat lupaukset istuvat penkillä tai vaihtavat maisemia. Tämä nyt vain on ketju "Pelaajahankinnat - kausi 2009-10", joten mielestäni täällä ei pidäkään keskustella omista junnuista.

Ja jos esim. Espooseen verrataan niin seuralla on nyt peräti lähes kaksi vuotta ollut jonkunmoinen toimintasuunnitelma. Se on toki hienoa ja tällä hetkellä varmasti menee hyvin, mutta kyllä minä edelleen pidän Hjalliksen ja Virmasen saavutuksia parempina kuin makkaramestarin viime vuosikymmenten touhuja. Joten jäitä hattuun nyt vielä vähäksi aikaa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Eikös Teemu Laine ole ollut maajoukkuessa ja 6-vuotiaasta ollut jokereissa?

Mä käsitin tuon niin, että nimenomaan JOKEREISTA noussut jokerikasvatti. Eikös Laine käynyt maajoukkueessa vasta myöhemmin, Tapparassa tai Tepsissä pelatessan. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Vaikkei tämä nyt ihan ketjun aiheeseen liitykään, niin aika harvinaisia ovat olleet noin ihan yleensäkin sellaiset pelaajat, jotka kasvattijoukkueestaan ovat nousseet aina MM-kisoihin. EHT-höntsyissä on varmaan näitä kasvatteja käynyt Jokereistakin, esim. Filppula taisi jokusen pelata. Ridasta en ole varma ja Bergenheim taisi lähteä P-Amerikkaan ennen ensiesiintymistä maajoukkueessa, joten ei näitä EHT-sankareitakaan kovin monia ole...
 

citron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On muuten mielenkiintoista jääkiekkotriviaa. Ei vittu, käsittämätöntä...

Muistan hämärästi pelanneeni narrien junnuissa herrojen lepistö & bergenheim kanssa.. tiedä sitten, voi olla että tää on vaan huikean mielikuvituksen kehitelmä mutta kuitenkin. Niin ja onhan Petrellkin pelannut narreissa kunnes masa potki sen jo pikkupoikana vittuun.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Muistan hämärästi pelanneeni narrien junnuissa herrojen lepistö & bergenheim kanssa.. tiedä sitten, voi olla että tää on vaan huikean mielikuvituksen kehitelmä mutta kuitenkin. Niin ja onhan Petrellkin pelannut narreissa kunnes masa potki sen jo pikkupoikana vittuun.

Mikset saman tien luetellu kaikkia Jokereiden kasvatteja, jotka koskaan ovat pelanneet maajoukkueessa?
Niin. jos luet tuon nimimerkki eh:n heiton Lindistä ja kommenttini siihen, voin kertoa, että Lepistö ei liity tähän vitun pätkääkään, koska on pakki mutta sitä vastoin Bergenheimista sopii kysyä, onko hän noussut maajoukkueeseen Jokereista? Jos on, niin siinähän se. Jos ei, niin puhumme eri asioista.
Mielikuvistusta sitä vastoin voi olla, että olet pelannut Lepistön ja Bergenheimin kanssa... :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Niin. jos luet tuon nimimerkki eh:n heiton Lindistä ja kommenttini siihen, voin kertoa, että Lepistö ei liity tähän vitun pätkääkään, koska on pakki mutta sitä vastoin Bergenheimista sopii kysyä, onko hän noussut maajoukkueeseen Jokereista? Jos on, niin siinähän se. Jos ei, niin puhumme eri asioista.

Niin kuinkahan moni maajoukkueessa pelaava pelaaja on noussut kasvattajaseurastaan sinne maajoukkueeseen, nykyaikana tuo ei taida kovin suuri luku olla kun muistaa mieten Jokereilla kävi mm Valtteri Filppulan ja NHL:n kanssa?
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olikos otsikon nimi "Pelaajahankinnat - kausi 2009/10"? Mielestäni silloin on vähintäänkin aiheellista keskustella ensi kauden pelaajahankinnoista.

Jees, niinhän se on. Tuolle omalle pelaajatuotannolle en vaan löytänyt ketjua ollenkaan täältä... :-)

Ja jos esim. Espooseen verrataan niin seuralla on nyt peräti lähes kaksi vuotta ollut jonkunmoinen toimintasuunnitelma. Se on toki hienoa ja tällä hetkellä varmasti menee hyvin, mutta kyllä minä edelleen pidän Hjalliksen ja Virmasen saavutuksia parempina kuin makkaramestarin viime vuosikymmenten touhuja. Joten jäitä hattuun nyt vielä vähäksi aikaa.

Pitää paikkansa. Tuulilasista vaan näkyy hemmetin paljon paremmin kuin taustapeilistä.
 

Johnnie

Jäsen
Niin kuinkahan moni maajoukkueessa pelaava pelaaja on noussut kasvattajaseurastaan sinne maajoukkueeseen, nykyaikana tuo ei taida kovin suuri luku olla kun muistaa mieten Jokereilla kävi mm Valtteri Filppulan ja NHL:n kanssa?

Kyllä, aivan turhaa paskanjauhantaa, jos tuo heitto todella tarkoitti MM-kisoja kuten edellisissä viesteissä on annettu ymmärtää... Itselleni ei tästä lonkalta tule KETÄÄN sellaista pelaajaa SM-Liigasta mieleen joka on päässyt kasvattajaseurastaan suoraan MM-kisoihin ettei ole käynyt välillä missään muissa liigoissa pelaamassa. Ja luku on edelleen aika pieni jos otetaan esim: Hannes Hyvönen joka on muistaakseni ollut Kärppien miehiä, ja joka sitten "comeback-kaudellaan" pääsi MM-kisoihin. Ja kun otetaan vielä huomioon se, että vuosittain SM-liigasta MM-kisoihin pääsee pelaamaan 1-3 pelaajaa joten tullaan looputulokseen että lähes vastaava tilanne tässä maajoukkueasiassa on lähes jokaisella muullakin liigaseuralla.
 
Viimeksi muokattu:

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Pitää paikkansa. Tuulilasista vaan näkyy hemmetin paljon paremmin kuin taustapeilistä.

Tämä on kyllä sinänsä varsin totta. Paska ajaa, jo pyyhkimet ei toimi ja paskaa tulee lasiin vain uutta vanhan päälle.

Sitä paitsi menneisyyteen katsominen on muutenkin perseestä eikä johda mihinkään. Joten Jokeri-faninakin voin kyllä kallistaa vaa'an teidän puolelle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Pitää paikkansa. Tuulilasista vaan näkyy hemmetin paljon paremmin kuin taustapeilistä.

Tarkoitat siis että Blues näkee tuulilasistaan Jokerit, eli Jokerit on edelleen Bluesin edellä vaikka muutama hyvä kausi onkin saanut espoolaisilla mopon vähän keulimaan?
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jees, niinhän se on. Tuolle omalle pelaajatuotannolle en vaan löytänyt ketjua ollenkaan täältä... :-)
Jokerijunnuille on kaksi ihka omaa ketjua tässä osiossa. Sen lisäksi omista kasvateista puhutaan yleensä aina niissä ketjuissa joissa keskustellaan kokoonpanoista tai jatkosopimuksista.

Eiköhän tuo riitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös