Mua on aina hymyilyttänyt nimenomaan Hirson suhteen se, että hänen tekemisiään arvostellaan siltä, miltä tuntuu ja naristaan, että se on hidas ja flegu jne jne. Se on kuitenkin totuus, että JOS pelaaja vetää pitkän kauden suunnilleen pinna per matsi -tahdissa, hän ei todellakaan ole aina vaan onnekas. Hän on niin taitava, että sen tajutakseen pitää olla oikeasti jo hieman sisällä tässä jalossa lajissa. Ja mielestäni Jatkiksen kirjoittajat täyttävät tämän vaatimuksen vallan mainiosti, joten osittain Hirson mollaaminen on puhdasta "en tykkää" -naukumista. Ymmärrän asian hyvin, minäkään en voinut sietää Tommi Kovasta, mutta jossain vaiheessa mun oli pakko myöntää, että se fucking kääpiö on tasokas pakki. Kumpi on hyödyllisempi pelaaja joukkueelle: "Pirteä Hacker", joka painaa sata lasissa ja yrittää aina täysillä saaden kasaan 6 pistettä per kausi vain ärsyttävän flegun oloinen "Hirso", joka kävelee kauden läpi 40-50 tehopinnan kera? Kyllä mä otan tyypin "Hirso" ja samasta syystä ottaisin pakiksi Kovasen ennemmin kuin Juuso Salmen.
Jan Caloun kunnostautui kaverina, joka saattoi olla puoliuninen dementiapotilas 57 minuuttia ottelusta. Ja sen 3 muun minsan aikana hän napautti 2+1. Mua on aina viehättäneet -jostain syystä- myös "taiteilija" -nimikkeen alle menevät pelaajat, ei pelkät jarkkoruudut, ja mielestäni nämäkin sällit kuuluvat HIFK:n perinteeseen yhtä tiukasti kuin yrmeät telaketjut. Petu Matikaisen HIFK:ssa ei ole kauheasti käsiä ja kyllä mä nautin katsoa usein pelkästään sitäkin, että pelaajalla on kädet & pelisilmä! Hirso ja Kibe, tuo viehättävän yksipuolinen snaipperimme, ovat huikeita kavereita ja molemmat poikkeavat selvästi SM-liigan keskiverrosta - lujaa painavasta ajokoirasta, joka antaa kaikkensa ja saavuttaa maksimissaan 10 tehopinnaa. Jumaleisön, Kibe ja Hirso ovat HIFK:n näköisiä pelaajia! Ja kyllä mä näkisin, että toistasataa maalia liigassa tehnyt Haataja on floppi. Kuusi peliä Kärpissä ja vain 2 pistettä. Miksi kuitenkin vituttaa jo etukäteen nähdä tämä huikea tsemppaaja Kärppien paidassa HIFK:ta vastaan? Kuka tahansa olisi tehnyt Micken ja Villen vierellä 8+8=16p playoffeissa. Huhujen mukaan Kojo funtsikin vakavissaan Ilari Melartin istuttamista 1-ketjuun.