Pelaajahankinnat 2010-11

  • 596 314
  • 1 351

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
No hyvänä asiana voidaan ainakin pitää, että kaveri tuntui TODELLA viihtyvän Jokereissa, SM-Liigassa ja Helsingissä.

Tulipahan jälleen kerran todistettua, että vaikka Masa ei ollutkaan parhaimillaan pelaajien scouttaamisessa, niin Jokereissa pelatessaan jätkistä ja heidän perheistään pidetään erittäin hyvää huolta.
Ja nämä ovat juuri niitä asioita joiden merkitys korostuu, kun pelaaja funtsii esim. muuten kahden tasaveroisen seuravaihtoehdon välillä. Ulkomaille muutettaessa (ja miksei liigan sisälläkin) pelaajat kyselevät paljon toisiltaan kokemuksia/kuulopuheita eri seurojen tavoista pitää huolta pelaajistaan.

Toivottavasti saamme nauttia Linkanin palveluksista ensi kaudellakin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
No hyvänä asiana voidaan ainakin pitää, että kaveri tuntui TODELLA viihtyvän Jokereissa, SM-Liigassa ja Helsingissä.

Tulipahan jälleen kerran todistettua, että vaikka Masa ei ollutkaan parhaimillaan pelaajien scouttaamisessa, niin Jokereissa pelatessaan jätkistä ja heidän perheistään pidetään erittäin hyvää huolta.
Ja nämä ovat juuri niitä asioita joiden merkitys korostuu, kun pelaaja funtsii esim. muuten kahden tasaveroisen seuravaihtoehdon välillä. Ulkomaille muutettaessa (ja miksei liigan sisälläkin) pelaajat kyselevät paljon toisiltaan kokemuksia/kuulopuheita eri seurojen tavoista pitää huolta pelaajistaan.

Toivottavasti saamme nauttia Linkanin palveluksista ensi kaudellakin.

Joo kyllä huomas,että Linkan viihtyi täällä ja Helsingillekin antoi erikoismaininnan. Hieno juttu että Bremberg arvosti myös Sm-Liigaa. Tossa lopussahan hän toteaa ettei Sm-Liiga ole niin paljon huonompi sarja kuin Elitserien mitä ruotsalaiset luulevat, ja että moni meijän liigan joukkueista voisi pärjätä hyvinkin Elitserienissä.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
"Kärpät ja Teemu Aalto purkivat tiistaina puolustajan ensi kautta koskevan sopimuksen yhteisymmärryksessä." Lähde löytyy Kärppien sivuilta.

Olisko tässä varteenotettava vahvistus meidän puolustukseen? Jos puolustuksen haetaan vahvistusta, niin kyllä sen kuuluisi olla mallia "Jokela" joka pystyy myös fyysiseen peliin sekä kiekolliseen. Aalto ei ensin mainittuun pysty.

Mutta kyllä Aalto tänne kelpaisi, ainakin minun puolestani.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Ei kiitos palkkasoturi Aallolle. Pelasi surkean kauden näädissä.

Puolustuksen siltikin joku raitin jätkä, joka niittaa, olisi tarpeen.
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
"Kärpät ja Teemu Aalto purkivat tiistaina puolustajan ensi kautta koskevan sopimuksen yhteisymmärryksessä." Lähde löytyy Kärppien sivuilta.

Olisko tässä varteenotettava vahvistus meidän puolustukseen? Jos puolustuksen haetaan vahvistusta, niin kyllä sen kuuluisi olla mallia "Jokela" joka pystyy myös fyysiseen peliin sekä kiekolliseen. Aalto ei ensin mainittuun pysty.

Mutta kyllä Aalto tänne kelpaisi, ainakin minun puolestani.

Itselläni ei ole tarkkaa tietoa, kuinka hyvä pelaaja Aalto on omassa päädyssä. Kiekollisesti kuitenkin erittäin hyvä pelaaja, etenkin huima joskin epätarkka laukaus. Olisi varmasti vahvistus nimenomaan tuolle kiekollisella -osastolle, mutta onko riittävän monipuolinen vahvistus. Jos nyt on pakko sanoa otetaanko kaveri meille, niin otetaan pois kuleksimasta.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Ei kiitos palkkasoturi Aallolle. Pelasi surkean kauden näädissä.

Puolustuksen siltikin joku raitin jätkä, joka niittaa, olisi tarpeen.

Mulle kelpaisi vallan mainiosti Aalto. Huono kausi takana, mutta potentiaalia olla liigan top3 viivapelote.
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Lukkoon meni Teemu Aalto. Varmasti ois ollu hintalappukin kova, mutta aika tasaisesti on mies aiksemmilla kausilla pisteitä tehny. Tosin ei ole kyllä mikään meriitti, että kaksi viimesintä sopimusta on päättynyt sopimuksen purkamiseen: eka ruotsissa ja nyt suomessa. No tällä spekulaatiolle voi lyödä nyt pisteen.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Lukkoon meni Teemu Aalto. Varmasti ois ollu hintalappukin kova, mutta aika tasaisesti on mies aiksemmilla kausilla pisteitä tehny. Tosin ei ole kyllä mikään meriitti, että kaksi viimesintä sopimusta on päättynyt sopimuksen purkamiseen: eka ruotsissa ja nyt suomessa. No tällä spekulaatiolle voi lyödä nyt pisteen.
Hyvä että ei tänne eksynyt.. Ei mitään jämä-näätiä joukkueeseen kiitos..
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
No hyvänä asiana voidaan ainakin pitää, että kaveri tuntui TODELLA viihtyvän Jokereissa, SM-Liigassa ja Helsingissä.

Tulipahan jälleen kerran todistettua, että vaikka Masa ei ollutkaan parhaimillaan pelaajien scouttaamisessa, niin Jokereissa pelatessaan jätkistä ja heidän perheistään pidetään erittäin hyvää huolta.
Ja nämä ovat juuri niitä asioita joiden merkitys korostuu, kun pelaaja funtsii esim. muuten kahden tasaveroisen seuravaihtoehdon välillä. Ulkomaille muutettaessa (ja miksei liigan sisälläkin) pelaajat kyselevät paljon toisiltaan kokemuksia/kuulopuheita eri seurojen tavoista pitää huolta pelaajistaan.

Toivottavasti saamme nauttia Linkanin palveluksista ensi kaudellakin.

Vasemmassa laidassa on Brembergin mentävä aukko. Jos Bremberg jatkaisi joukkueessa, niin kahteen ensimmäiseen ketjuun saataisiin hyvät yhdistelmät pelin- ja maalintekijöitä. Esim. yhdistelmät Bremberg/Hentunen ja Filppula/Pulkkinen.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä kun on paljon toivottu, että Järviselle hankittaisiin tasavahva kakkonen tyyliin Engren/Leggio, niin onko kukaan miettinyt itseasiassa Leggiota? Tuli vaan mieleen, kun katsoin miehen haastattelua, jossa kertoi olevansa työtön tällä hetkellä. Olisi ihan hyvä sparraaja Järviselle ja vice versa. Vai?
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Täällä kun on paljon toivottu, että Järviselle hankittaisiin tasavahva kakkonen tyyliin Engren/Leggio, niin onko kukaan miettinyt itseasiassa Leggiota? Tuli vaan mieleen, kun katsoin miehen haastattelua, jossa kertoi olevansa työtön tällä hetkellä. Olisi ihan hyvä sparraaja Järviselle ja vice versa. Vai?

Leggio olisi mun mielestä parempi vaihtoehto "kakkos veskariksi" kuin Strömberg. Entä jos Järvinen floppaa? Järvisestä kaavaillaan pitkäaikaista ykkösveskaria, mutta jos ei heti onnistu, niin pitäisi olla myös plan B.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Entä jos Järvinen floppaa?

Ei floppaa, 100% takuu sille. Vielä kun maalivahtivalmennus tulee olemaan lähestulkoon parasta mahdollista, niin floppauksen mahdollisuus noin potentiaalisen jätkän kohdalla on todella olematon. Sitä vain tässä mietin, että miksi "päästitte" Riksmanin pois. Olisi ollut aika rautainen kaksikko: Riksman-Järvinen.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitä vain tässä mietin, että miksi "päästitte" Riksmanin pois. Olisi ollut aika rautainen kaksikko: Riksman-Järvinen.

Epäilen, että Järvinen ei olisi meille tullut, jos rooli ei olisi ollut suurempi kuin se, mikä KalPassa oli tarjolla. Varsinkaan kesken sopimuksen. Jos Juuso olisi meille jäänyt, ei Järvinen olisi siis hyötynyt siirrosta mitenkään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Liian kallis eikä ollut enenpää käyttöä, onneksi mahtuu teille ykköseksi.

Sakke hoitaa, tai sitten ei (heh heh).

Mistäs tiedät, että liian kallis? Mä en jaksa millään uskoa, että siitä kiiinni olis. Veikkaan kyllä Riksmanin omaa tahtoa tms.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistäs tiedät, että liian kallis? Mä en jaksa millään uskoa, että siitä kiiinni olis. Veikkaan kyllä Riksmanin omaa tahtoa tms.

No juuri siksi olisikin ollut liian kallis, koska varmaan olisi aika kovat tilit pitänyt Hjalliksen maksaa, jotta Juuso oltaisiin saatu rahan takia jäämään. Oma halu pois oli vahva ja ymmärtäähän tuon, kun ura oli selvästi lähdössä hieman väärään suuntaan.
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Mistäs tiedät, että liian kallis? Mä en jaksa millään uskoa, että siitä kiiinni olis. Veikkaan kyllä Riksmanin omaa tahtoa tms.

Voi olla, mutta kiitos lainasta. No kuuluuhan Riksman kuitenkin vielä SM-liigan eliittiveskareihin ja maiseman vaihto voi tehdä hyvää. Toivotaan että floppaa paikallisissa, mutta muuten kaikkea hyvää. Teidän veskarihan se on jo nimestä päätellenkin ;)
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Sakke hoitaa, tai sitten ei (heh heh).

Mistäs tiedät, että liian kallis? Mä en jaksa millään uskoa, että siitä kiiinni olis. Veikkaan kyllä Riksmanin omaa tahtoa tms.

Itse kuulin melko luotettavasta lähteestä, että riksman olisi vaatinut 300K/vuosi, kolmen vuoden pahvilla. Aika uskomattomalta kuullostaa, mutta ei kai se mahdotonta ole ollut..
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Itse kuulin melko luotettavasta lähteestä, että riksman olisi vaatinut 300K/vuosi, kolmen vuoden pahvilla. Aika uskomattomalta kuullostaa, mutta ei kai se mahdotonta ole ollut..

Kieltämättä aika kovalta kuulostaa. En kuitenkaan usko, että ifk:aan maksaa Juusolle sitä 300k/vuosi. Toki Riksmanin sopimus ifk:n kanssa näyttää myös osittain siltä, että ifk halusi näyttää pystyvänsä kilpailemaan Jokereiden kanssa samoista pelaajista Tässä kun nyt menneinä vuosina Jokerit on napannut monta ifk -taustaista pelaajaa, ja muutenkin näitä nimekkäämpiä kavereita. Näin ollen voi olla kyllä mahdollistakin, että naapurissakin on tempastu kassakaapin -ovi kunnolla auki. Riksman on parhaimmilaan SM-liigan paras maalivahti, mutta veikkaan että miehen uranhuippu on jo saavutettu. Järviselle sen sijaan on potentiaalia vaikka mihin, jopa Riksmania paremmaksi maalivahdiksi. Ensi kausi näyttää osaltaan tekikö Jokerit viisaasti päästäessään Riksmanin pois, mutta itse en olisi myöskään tehnyt Juuson kanssa sellaista 3-vuoden paperia 300K/kaudessa.


Säilynoja puhui joskus aikaisemmin keväällä, että pelaajabudjetti pienenee. Onko kellään käsitystä kuinka kovasta pudotuksesta on kyse? Rosteria läpi selaamalla teen ainakin itse sen johtopäätöksen, että rahaa pitäisi olla vielä aika mukavasti jäljellä. Tosin eihän joukkuekkaan ole vielä lopullisessa muodossa, joten rahalle on tietysti vielä tarvettakin. Jo pelkästään Riksmanin, Hauhtosen ja Koiviston lähdöt vapauttivat budjetista karkeasti arvioiden n. 600 000 euroa. Tuskin tämä jo tullut viiden -kopla eli Väänänen, Filppula, Hämäläinen, Järvinen ja Kerälä hirveästi tuon mainitun 600 000 euron yli kustantaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensi kausi näyttää osaltaan tekikö Jokerit viisaasti päästäessään Riksmanin pois, mutta itse en olisi myöskään tehnyt Juuson kanssa sellaista 3-vuoden paperia 300K/kaudessa.
Ei kukaan tee Juuson kanssa 3-vuoden sopimusta 300 000 euron vuosipalkalla!! Mitään tietämättä tai sopimusta näkemättä voi olla täysin varma, että 150 000 kaudeta on paljon lähempänä ja jos kyse on 3 vuoden sopimuksesta, palkka voi olla reilusti pienempikin. Eihän karuimmallakaan agentilla edes pitäisi pokka, jos se lähtisi hakemaan sm-liigasta Juusolle kolmen vuoden ja melkein miljoonan euron sopimusta !
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jahants. Jokereiden Facebookin mukaan pidetään tiedotustilaisuus maanantaina 24.5. klo 15. Peukut pystyyn että kyseessä on Brembergin jatko tai Stapletonin paluu.

Edit: Toki voi olla uuden UTJ:n julkistus myös.
 

Supernaut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselin Facebookin Jokereiden ryhmän tiedotteesta, että joku tiedotustilaisuus on maanantaina klo 15:00.

Kellään mitään hajua sisällöstä? (Itse olen ollut perheenlisäyksen vuoksi poissa kuvioista viikon verran, eli hieman pihalla ollaan tällä hetkellä)
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Kellään mitään hajua sisällöstä? (Itse olen ollut perheenlisäyksen vuoksi poissa kuvioista viikon verran, eli hieman pihalla ollaan tällä hetkellä)

Ettei se olisi se UTJ. Eikös Hjallis lupaillut, että UTJ palkataan toukokuun aikana?

Jos se on pelaajauutisia, niin sormet, varpaat ja korvat ristiin, että kyseessä on Brembergin jatko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös