Pelaajahankinnat 2010-11

• 598 623
  • 1 351

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin tuntuu erikoiselta, tämä Jokereiden tiedottaminen. Jos kerta tänä keväänä ei mitään massiivista järjestetä, niin miksei soppareita julkisteta jo nyt. Toki esim. Filppula pelaa vielä, mutta ainakin niiltä osin kuin se on mahdollista.

Mahdollisista jatkosopimuksista saisi jo ilmoitella. Uskon ja toivon, että ainakin Mäki meillä jatkaa, joten tuon sopparin voisi/olisi jo voinut julkaista. Turhaan tungetaan kaikki tiedotus sinne kuun loppuun. Myös junnusopimuksista olisi ihan jees kuulla, en tosin tiedä miksi yksikään junnu haluaisi meille sopimuksen tehdä...

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Myös junnusopimuksista olisi ihan jees kuulla, en tosin tiedä miksi yksikään junnu haluaisi meille sopimuksen tehdä...

Ehkä siksi, että haluavat antaa kiitosta Jokereille. Mutta sitten huomaavat ehkä liian myöhään, että seura näytti persettä heille jo ajat sitten. Näin homma Jokereissa toimii. Eli ts. kasvatetaan hyviä pelaajia (Strömberg, Hovinen) ja loistavia yksilöitä (Lehterä) muille liigaseuroille ja sen jälkeen lapsellisesti ajattellaan, että kyllä he sitten palaavat tänne, kun kerta täältä on kaikki lähtenyt.

Itsekin toivon, että Mäki meillä jatkaisi, mutta en kyllä sitten tiedä haluaisinko nähdä Mäkeä neloskentässä. Kyllä kaveri kuuluu (lähtökohtaisesti) kolmosketjun laitaan eikä nelosen keskelle.

Mäki, Bremberg, Lahti ja Ben-Amor... Noille kavereille soisin ainakin itse jatkosopimuksen.

Justin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mäki, Bremberg, Lahti ja Ben-Amor... Noille kavereille soisin ainakin itse jatkosopimuksen.

Kyllä, näille herroille jatkoa. Itse vaan en millään jaksa uskoa, että Bremberg meillä jatkaisi, mutta toivottavasti olen väärässä.

Jonas Andersson olisi kanssa todella mielenkiintoinen hankinta. Hintalappu taitaa kuitenkin olla liian korkealla?

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

eiköhän Semir Jokeri nutussa jatka. Isoin ongelma on pakkipää. Niemi,Kauppinen,Kalteva ja Mälkiä eivät voi olla ensi kauden "kokenut" runko. Toinen iso ongelma on sentteri tilanne ,toki muuan Filppula tullessaan parataan sitä jo suuresti mutta.....

Saapa nähdä mitä on tapahtunut ja tapahtuu sillä pikkulinnut ovat alkaneet visertää laulujaan ja ennen vappu munkkien syöntiä ollaan viisaampia.

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saapa nähdä mitä on tapahtunut ja tapahtuu sillä pikkulinnut ovat alkaneet visertää laulujaan ja ennen vappu munkkien syöntiä ollaan viisaampia.

Olisikos näistä pikkuluntujen viserryksistä selvinnyt vaikkapa jotain nimikirjaimia tms., jotta pääsee täällä vähän spekuloimaan nimillä? Toisaalta eipä tuohon vappuunkaan enää pitkä aika ole, että kyllä sen nyt juuri ja juuri jaksaa odottaa.

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Olisikos näistä pikkuluntujen viserryksistä selvinnyt vaikkapa jotain nimikirjaimia tms., jotta pääsee täällä vähän spekuloimaan nimillä? Toisaalta eipä tuohon vappuunkaan enää pitkä aika ole, että kyllä sen nyt juuri ja juuri jaksaa odottaa.

Jos hyvä tsägä käy, niin ehkäpä Mystinen mies käy hakemassa Jumbosta lihat grillattavaksi vappua varten.

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kolmas peli kesken vielä, mutta Pulkkinen tehnyt 3 ottelussa nyt tehot 6+4. Kannattaisko siellä toimistolla nyt ihan oikeasti miettiä? Ensin Lehterä ja jos nyt vielä Pulkkinen, niin en tiedä voinko pidättää nauruani kun katson Jokerien logoa.

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Kolmas peli kesken vielä, mutta Pulkkinen tehnyt 3 ottelussa nyt tehot 6+4. Kannattaisko siellä toimistolla nyt ihan oikeasti miettiä? Ensin Lehterä ja jos nyt vielä Pulkkinen, niin en tiedä voinko pidättää nauruani kun katson Jokerien logoa.

Onko Jokerit kauppaamassa Pulkkista toiseen SM-Liiga -joukkueeseen vai mitä huutelet? Täysin eri asia jos lähtee ulkomaille.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Niin onkos meidän tuleva maalivahti Leggio nimeltään? TPS:n puolella oli huhua, että on vaihtamassa toiseen liigaseuraan.

Mulle ainakin kelpaisi. Liigan paras ulkomaalainen mokke tällä kaudella. On pelannut vissiin tasaisesti Engrenin kanssa koko kauden. Ja jos puhutaan, että Jokerit hankkii pelaajia vanhoilla näytöillä, niin Leggiolla ja Filppulalla on aika tuoreet näytöt.

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle ainakin kelpaisi. Liigan paras ulkomaalainen mokke tällä kaudella. On pelannut vissiin tasaisesti Engrenin kanssa koko kauden. Ja jos puhutaan, että Jokerit hankkii pelaajia vanhoilla näytöillä, niin Leggiolla ja Filppulalla on aika tuoreet näytöt.

Niin Leggiota en kauhean helposti itse hyväksyisi Jokereiden maalivahdiksi, sillä hän on vasta viimeisien kuukausien aikana pystynyt tasaiseen suorittamiseen. Ja kuka tietää mille tasolle hän ajautuu, kun Jokereissa ei ole vastaava mv-valmentajaa kuin TPS:ssä.

Mutta jos jostain syystä häneen päädyttäisiin pitäisi 1:n tai 2:n olla lähellä hänen tasoaan, Strömberg ei mielestäni tuolloin riitä.

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Itse en myöskään hyväksy Leggio:ta ensi kauden ykkösmaalivahdiksi. Käytäisin Leggiosta nimitystä "tandem -maalivahti" eli tarkoitan sitä, että Leggion aisapariksi tarvittaisiin toinen saman tasoinen kaveri kuin herra itse. Tällä hetkellähän Leggio on osa toimivaa "tandemia" Turussa. Näin maalivahtien torjuntavastuu jakautuisi kauden aikana. Strömbergistä ei ole missään nimessä "tämän "tandemin" toiseksi osapuoleksi. Mikko menee selkeän ykkösmaalivahdin varamiehenä, mutta muuta käyttöä ainakaan aikaisempien näyttöjen perusteella ole.

Tarkistakin spekulointi voidaan lopettaa nyt, kun miehen ruotsin soppari varmistu. Mielenkiintosta nähdä kenet Kärpät saa värvättyä maalivahdiksi, vai luottavatko Koivistoon. Tässä nähdään hieman sitä eri seurojen vetovoimaa, sillä aika monella joukkueella on maalivahdin hankinta edessä. Nyt nähdään osaltaan, että onko se Jokereiden vetovoima heikentynyt vai ei.

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
90,06. Ei mulla muuta. Onneksi Virmanenkaan ei ole niin pihalla, että yrittäisi myydä Hjallikselle ajatuksen Leggiosta ykkösvahtina.

Tuoppi

Jäsen
Onko Jokerit kauppaamassa Pulkkista toiseen SM-Liiga -joukkueeseen vai mitä huutelet? Täysin eri asia jos lähtee ulkomaille.

Vähän kyllä epäilen että Teemu menee amerikkaan, kuten huhutaan, pelailemaan jokerisopimuksensa loppuun (2011?) ja tulee takaisin lyömään itsensä läpi jossain muussa SM-liiga jengissä (siinä hurrijengissä?). Mitään faktaa mulla ei asiasta mutta näin uskoisin asian jota kuinkin menevän kun miettii jokereiden historiaa näiden nuorten lupausten sössimisessä muille maille. Saatiin kaverille muutaman vuoden pahvi mutta siihen se sitten jäikin kun ei ollut mitään hajua miten toimia seuraavaksi.

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

viime kausien Jokereissa on sentään tajuttu se että lähtökohtaisesti ykkösveskarin pitäisi olla "hyvä". Toki kun nykyään Kaupin Jami jakaa ohjeitaan niin vuodessa alkaa veskarin alamäki.

Tottakai Pirnes jatkaa ja tarkoitin Filppulan tulolla että viime kauteen verrattuna jo pelkkä Filppula lisää senttereiden taitoa joka kertoo taas sen mikä sentteri tilanne Jokereissa oli.

Sen tiedän että Teemu Pulkkisen kanssa on asioista keskusteltu ja jos hänelle ei valmentajan papareissa ole suht isoa ruutua tarjottu lähtee kaveri rapakon taakse mutta sekin tulee ilmi piakkoin.

Mystiseen törmään tänään umpi mystisessä paikassa joten palailen:)

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Sen tiedän että Teemu Pulkkisen kanssa on asioista keskusteltu ja jos hänelle ei valmentajan papareissa ole suht isoa ruutua tarjottu lähtee kaveri rapakon taakse mutta sekin tulee ilmi piakkoin.

Teemu Pulkkinen on siinä mielessä ongelmallinen tapaus että hän on puhdasverinen sniper eikä kuitenkaan mitään takeita ei ole siitä, että heiluvatko verkot myös miesten peleissä...

Kyllähän tuollaiselle superlupaukselle tietysti pitäisi saada annettua peliaikaa ja kyllähän se helvetin hienoa olisi nähdä Teemun paukuttavan maaleja myös liigassa. Kyllä siinä oli melkein tippa linssissä kun istui katsomassa Lahdessa Teemun ekaa liigamaalia vaikka itse maali ruma olikin.

Meillä vaan on jo ensi kaudeksi kahden ensimmäisen ketjun oikean laiturin tontit enemmän tai vähemmän täynnä. Hentunen on kiistaton ykkösketjun oikea laita. Rita pelaa sitten kakkosen laidassa ja hänen kanssa Pulkkinen sitten taistelisi peliajasta koska Pulkkista on aika turhaa peluuttaa kolmos tai nelosketjussa.

Joko Rita siirtyy vasempaan laitaan tyyliin Rita-Filppula-Pulkkinen tai sitten Rita kolmosen oikeaan laitaan...

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Teemu Pulkkinen on siinä mielessä ongelmallinen tapaus että hän on puhdasverinen sniper eikä kuitenkaan mitään takeita ei ole siitä, että heiluvatko verkot myös miesten peleissä...

Kyllähän tuollaiselle superlupaukselle tietysti pitäisi saada annettua peliaikaa ja kyllähän se helvetin hienoa olisi nähdä Teemun paukuttavan maaleja myös liigassa. Kyllä siinä oli melkein tippa linssissä kun istui katsomassa Lahdessa Teemun ekaa liigamaalia vaikka itse maali ruma olikin.

Meillä vaan on jo ensi kaudeksi kahden ensimmäisen ketjun oikean laiturin tontit enemmän tai vähemmän täynnä. Hentunen on kiistaton ykkösketjun oikea laita. Rita pelaa sitten kakkosen laidassa ja hänen kanssa Pulkkinen sitten taistelisi peliajasta koska Pulkkista on aika turhaa peluuttaa kolmos tai nelosketjussa.

Joko Rita siirtyy vasempaan laitaan tyyliin Rita-Filppula-Pulkkinen tai sitten Rita kolmosen oikeaan laitaan...

Kylläpä mä veikkaan, että se on Pulkkinen joka ottaa sitten vasemman laidan roolia, kesällä punttia Teemulle ja ens kaudella uus yritys siinä Essin ja Härän kanssa ykkösessä. Toivottavasti ei vaan nyt toteuta Pulkkisen perhe sitä mitä kaveri oli kuullut Teemun faijan sanovan, että tosiaan ensi kaudella lähettäisiin hakemaan kunnon peliaikaa ja kokemusta Pohjois-Amerikan juniorisarjoista. Tämä oli tosin n. 1kk sitten jolloin ei vielä mitään päätöksiä ollut tehty. Kuulemma Masan lupaukset oli tyhjennetty viime kaudella aika hyvin loukkaantumisen jälkeen, kun ei enää ilmestynytkään paikkaa "ylhäällä".

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kuulemma Masan lupaukset oli tyhjennetty viime kaudella aika hyvin loukkaantumisen jälkeen, kun ei enää ilmestynytkään paikkaa "ylhäällä".
Toisaalta vaikka näin tapahtuikin, niin Virmasen niskaan tätä ei voine kaataa, sillä minä ainakin olen siinä käsityksessä että tämä oli valmennusjohdon päätös ja lisättäköön että olen myös siinä käsityksessä että myös A-junioreissa tuli pientä yhteenottoa valmennuksen kanssa joukkuepelaamisesta.

Nämä tosin ovat jo menneen talven lumia, ehkäpä asiat on selvitetty suursiivouksen yhteydessä, toivotaan niin. Ainakin pojan otteet 18v. MM-kisoissa ovat tehojen puolesta sillä tasolla, että kundin tulevaisuudennäkymät ovat taas korkealla, kun vielä alkutalvesta näytti siltä että tuskin tulee NHL-varausta kärkikierroksilla.

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pulkkis-mietäntöä:
Pulkkinen joutui viime kaudella huonon onnen ja Jokerien alkukauden todellisen perseilyn takia kärsijäksi, kuten kaikki tietää. En tiedä, mutta veikkasin että ei edes nämä tämän kauden super-junnut olisi päässeet viime kauden Jokereissa tuolle tasolle mitä olivat omissa joukkueissaan, ei edes Hentunen loistanut alkukaudesta, kun pelisysteemi oli niin sekaisin. Alkukausi oli todellakin huono, jos laskin oikein niin Jokerit teki 12 ensimmäisessä pelissä vain 21 maalia eikä se vähyys johtunut Pulkkisesta vaan siitä, että joukkue oli rapa-kunnossa ja pelisysteemi oli olematon ainakin kentällä.

Kuitenkin potentiaali on niin valtava jopa sm-liigaan (siitä kertovat tehot) ja muutaman kauden päästä NHL:n, että sydämmestäni toivon kummankin osapuolen sekä Jokerien että itse hra Pulkkisen ottavan askeleen eteenpäin.

Pulkkinen lupaa Jortikalle kesällä tehdä töitä kehittyäkseen vieläkin paremmaksi pelaajaksi ja näin osoittaa sitoutumistaan oman itsensä kehittämiseen ja yhteisen hyvän eteen. Jortikka lupaa sen paikan 1-2 ketjusta, vaikka tämä maksaisi pisteitä Jokereille - niin ihan sama.

Nämä nuoret tietävät nyt mitä on se liigassa pelaaminen, niin ensi kaudella esutavat meidän parhaimmistoa kun vain saadaan heille omat kesä reeniohjelmat jolla kehitetään heidän heikkouksiaan lähemmäs kansainvälisen tason vaatimuksia.

Sillä niin moni etupäässä Granlund ja Vatanen etc. kumppanit, osa jopa heikommilla lahjoilla varustetut kaverit ovat pärjänneet liigassa varsin hyvin, niin miksei Pulkkinen pärjäisi - itse uskon siihen - toivottavasti siihen uskovat myös Jokerit ja Jortikka.

Olisiko Pulkkisen yksinään pitänyt nostaa Jokerit suosta? Ei, se ei ole nuorten tehtävä ainkaan uransa 10 ekassa liiga-pelissä, nyt vain Pulkkinen joutui uhriksi.

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Mun mielestä olisi paha moka Pulkkiselta lähteä tässä vaiheessa taantumaan rapakon taakse. Parempi olisi kehittyä vielä ainakin pari kautta Suomessa ja lähteä sitten valmiimpana pelaajana, kuten Teemu 1 teki.

Ensi kaudella sitten kunnolla vastuuta ja peli-aikaa oikeassa roolissa. Toivottavasti Pulkkisen kohdalla ei mennä töpeksimään. Peli-aika pitää tietysti ansaita, mutta toivottavasti potentiaalisen superstaran kohdalla älyttäisiin hieman joustaa. Onhan se vielä niin nuorikin, mahtaako edes parta kasvaa ;)

Valittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013.
Kokemusta löytyy eräästä yksilölajista. Siinä junnun pään saa usein sekaisin valmentaja ja iskä. Kiekossa provikoita kuolaava vähän kiero manageri/agentti ja iskä. Tuossa iässä on ymmärrettävää jos joskus kiinnostus kohdistuu viinaan, lauluun ja naisiin.

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Mun mielestä olisi paha moka Pulkkiselta lähteä tässä vaiheessa taantumaan rapakon taakse. Parempi olisi kehittyä vielä ainakin pari kautta Suomessa ja lähteä sitten valmiimpana pelaajana, kuten Teemu 1 teki.

Pari faktaa:

Teemu mietti vuosi sitten jatkoaan. Jokerit ei ollut ainoa vaihtoehto, mutta Virmanen lupaili liigapaikalla ja Teemu jäi.

Teemu sai näytönpaikkansa, mutta homma ei oikein napannut varsinkaan puolustuspäässä. Pitää kuitenkin muistaa, että Jokerit rämpi joukkueena samaan aikaan erittäin pahasti, joten aika turha niistä peleistä vetää johtopäätöksiä.

Loukkaantumisesta toivuttuaan Teemu pääsi huippuvireeseen iskien A-junnuissa 17pelissä tehot 20+21=41. Samaan aikaan Jokerit peluutti jotain Battagliaa, mutta Teemulle uutta näytönpaikkaa ei annettu.

Tämä ei ole mitään vittuilua, mutta kysynpä vaan. Onko Teemun mitään järkeä jäädä Jokereihin, jos on pienikin mahdollisuus, että kaudesta tulee samanlainen pannukakku kuin nyt?

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Tämä ei ole mitään vittuilua, mutta kysynpä vaan. Onko Teemun mitään järkeä jäädä Jokereihin, jos on pienikin mahdollisuus, että kaudesta tulee samanlainen pannukakku kuin nyt?

Kyllähän se vain niin on, että Teemun itsensä kannalta olisi parempi siirtyä pois Jokereista. Laitahyökkääjäosasto on tällä hetkellä aika täyteen buukattu. Rita, Lahti, plus mahdollinen laiturihankinta pitäisi syrjäyttää. Loppupeleissä voi Jortikalta herua aika vähän luottoa.

Pahin mahdollinen kauhuskenaario on se, että Pulkkinen siirtyy naapuriin Miken rinnalle maaleja sylkemään.

Jokerit on niin kipsissä sekä fyysisesti että henkisesti, että tulevaisuus ei kovin valoisalta näytä. Organisaatio heittää volttia joka suunnalla ja epätietoisuus vallitsee. Kun taas vertaa IFKiin, jossa ongelmajätteet on karsittu pois ja toikkarina Nybondas, tilanne on valoisa.

Hankintoja odotan suurella mielenkiinnolla. Toivottavasti kohta alkaisi jotain tapahtumaan. Filppuja ja sitten puolustukseen mieluummin kaksi kuin yksi nimi, niin se on siinä.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy