Jotenkin vielä Virran puolustukseksi voi sanoa pakiston osalta että meillä oli lähes kaikki kärki pakit sainattu täksi kaudeksi ja niistä ei kukaan Taimea lukuunottamatta Virran sapluunan sopinut, sitten siihen lisäksi tuo pakkisekoilu päälle, Virran virhe on ollut Parkkosen peluuttamattomuus varsinkin kun on juuri sen tyylin pelaaja joka istuu Virran pelityyliin, ehkä Gruulin sisäänajokin mahdollisesti, mutta tuskin se kaverista olisi parempi kuntoista tehnyt, paitsi ehkä ilman itseluottamuksen tuhoamista olisi voinut olla enemmän hyötyä ja muutama onnistuminen niin olisi voinut otteet olla kuitenkin nähtyä paremmat?
Hyökkäyksestä itselle on tullut kuva että Virran Kalpa oli hyvinä vuosinaan nopea ja todella hyvin liikkuva joukkue, jossa kiekollista taitoa oli ilman nimimiehiä, mutta Ässien joukkueen rakenne ei kovin optimaalinen mielestäni ollut, en tiedä halusiko Virta muuttua porilaisemmaksi ja suoraviivaisemmaksi, materiaalin osalta se onnistui, mutta pelitavan viilaaminen ei sitten onnistunutkaan?
Maalivahti kuviot meni mielestäni aivan persiilleen, siinä mielessä että Riksmanin olisi pitänyt olla selkeä ykkönen, toki Rinne ylitti odotukset ja toisaalta en usko että poffi paikka kaatui kuitenkaan maalivahteihin.
Moni pelaaja alisuoritti syksyllä varsinkin viime kevään mestareista, ainoat tasollaan ja parantamaan pystyneet oli Sillanpää,Mutanen ja Taimi.
En tiedä miten Ässissä joukkueen kasaaminen toimii, mutta luulen että valmentajaakin on hankinoissa kuunneltu ja jos ei niin todella tyhmää toimintaa. Jos valmentajaa on kuunneltu voidaanko sanoa että joukkue on väärin kasattu? Luulen että Virta oikeasti halusi muuttaa pelitapaa, mutta ei osannut myydä sitä pelaajille, ehkä se soti vastaan viime kauden mestaruuden tuomaa pelityyliä, jolloin mestaruudesta nauttineiden pelaajien halu omaksua se oli asenteesta kiinni tai sen valmennuttaminen oli liian vaikeaa??
En minäkään syytä yksin Virtaa, vaan osa menee Toivolalle ja loput pelaajille. Jotenkin nyt vaan Virran TPS vierailu ja tämä kausi kuitenkin oli hyvät rosterit jo TPS:ssäkin niin, kyllähän se vääjäämättä osoittava sormi vaan Virtaan kääntyy, koska kyllä itse ainakin olin kohtuu luottavainen Virran kehittymiseen, mutta riskivalintahan Virta oli ja väärin se meni, ei voi mitään.
Kiitos Peksille kuitenkin ja vointeja koko perheelle jossain paremmassa paikassa.