Olympialaisiin tulee lähettää kaikki kisapaikan lunastaneet terveet urheilijat. Mitään keskustelua urheilijamääristä ei tule edes käydä. Se on se palkinto mikä urheilija ansaitsee kovasta uurastuksesta.
Ja olympiakomitean kannattaa viedä tyhjät pullut pullonpalautukseen niin voivat sijoittaa lisää rahaa nuoriin. Ihan turhaa keskustelua.
Tämä on toki hyvä ja oikea periaate varsinkin kun pienellä Suomella ei hirveästi ole kisoihin lähetettäviä yleisurheilijoita (varsinkaan naisia) tai muitakaan urheilijoita, joten jokainen terve rajan tehnyt voidaan ja tavallaan pitääkin lähettää ihan jo että saadaan joukkueen koko tavoitteiden mukaiseksi. Olen lähes samaa mieltä kanssasi, mutta itse en olisi kuitenkaan lähettänyt kisoihin melkein kolmekymppistä seitsenottelijaa, joka ei ole vielä urallaan ylittänyt 6000 pinnaa. Toki Niinalla on jo pitkä ja ansiokas ura takana, joten suotakoon hänelle tästä palkinto. Olen ehkä hivenen kyyninen, mutta näin vain ajattelen.
Niin ja olympiakomitean rahankäytöstä keskustelu tällä palstalla ja varsinkin näin kisojen aikana on aivan turhaa paskanjauhantaa. Siitä olen siis samaa mieltä ja hivenen pahoillani että tulin sen maininneekisikaan. Nuorten lupausten tukeminen on kuitenkin resurssien vähyyden vuoksi sen verran lapsenkengissä, joten jokainen lisä lantti tälle osastolle olisi selvä plussa. Ainakin omastamielestäni. Toki Kelosta saadut säästöt olisivat sen verran vähäisiä, joten sikäli argumentti ja säästökohde oli hivenen väärä, mutta pienistä puroista tulee kuitenkin suuri joki joten...taidankin viedä pullot kauppaan ja postittaa rahat OK:lle.
Mutta sitten takaisin aiheeseen. Krugerin touhu oli kyllä niin onnetonta, joten en uskonut että mies viimeisellään vielä finaaliin itsensä nostaa. No nosti kuin nostikin ja hyvä näin. Itse finaalista ei sen enempää voi odottaa. Toivottavasti saisi käydä heittämässä sen kuusi kertaa.
Keskisalon juttu on kyllä paskahomma. Jälleen jäi kisat väliin, joten ei kyllä käy Jukkaa kateeksi. No uusia tuulia kohti vaan.
Vandyn suoritus ensimmäisissä arvokisoissaan on nyt takana ja se kokemus on nyt koettu ja hintaa maksettu. Itse olisin toivonut ja odotinkin että tyttö olisi pystynyt hyppäämään hivenen korkeammaltakin, mutta näin tällä kertaa.
Seuraavaksi Evilää jännäämään. Finaalipaikkaan on kaikki mahdollisuudet, mutta nyt kone ja hyppy pitää saada käyntiin heti ekasta alkaen. Toivottavasti askelmerkin kanssa ei tule ongelmia.