Pe 9.10.2015 Sport - KooKoo

  • 26 853
  • 161

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Melko selvästi Sportin peli. Hallinta ja maalipaikat Sportille. Maalit kuitenkin ratkaisee voittajan, joten onnittelut KooKoolle voitosta.
KooKoolta O'Connor vaikuttaa kelpo pelaajalta. Malinen puolestaan oli mielestäni näkymätön, vai oliko edes pelissä?

Onnittelut kuitenkin KooKoolle 2 pisteestä. Sportille nyt vain maalinteko treeniä ja ehkä se siitä alkaa tulosta tulemaan.

Piti muuten itekkin sanoa tosta O'Connorista, että on kyllä vakuuttanut meikäläisen näkemissäni peleissä. Vetää hyvällä itseluottamuksella ja saa tulosta aikaan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ensinnäkin kädetöntä joukkuettakin on mukava katsella, kun sillä on toimiva pelitapa. Olen tästä viisaasta pelitavasta erittäin kateellinen tällä hetkellä. Sport on kädetön ja vailla pelitapaa, ja se näkyy tuloksessa. Hyvä osaava valmentaja tasoittaa surkeaa pelaajamateriaalia. Tämä jälleen siitä osoituksena.

Onnittelut KooKoolle 'derbyjen' avausvoitosta liigan puolella. Löysä, arka ja hengetön Sport ei olisi ansainnut tästä pistettäkään. Järvenpää oli hermostunut, mutta KooKoo blokkasi hyvin ja tekee Järvenpään työskentelystä helppoa. Sportin räpellykset hyökkäyspäässä jotain anteeksiantamatonta. Samoin syöttöjen laatu ihan täyttä paskaa.

Sport on kyllä käsittämättömän huono joukkue tällä hetkellä.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Aika odotetunlainen peli oli. KooKoo puolustaa melko hyvin. Se ei tullut yllätyksenä. Toki paikkoja oli tehdä maaleja mutta ei osata. Onneksi tänään sattui vastustaja joka ei myöskään osaa.

Sportin tehottomuus on tuskaista katseltavaa. Aika nopeaa tahtia sääliplayoffsit karkaa tällä menolla. Omiin ei kovin paljon mene pl. TPS-matsi mutta kun ei saada mistään itse maaleja ja erikoistilanteet on paskaa niin voittoja on vaikea ottaa.
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Ensinnäkin kädetöntä joukkuettakin on mukava katsella, kun sillä on toimiva pelitapa. Olen tästä viisaasta pelitavasta erittäin kateellinen tällä hetkellä. Sport on kädetön ja vailla pelitapaa, ja se näkyy tuloksessa. Hyvä osaava valmentaja tasoittaa surkeaa pelaajamateriaalia. Tämä jälleen siitä osoituksena.

Samaa mieltä. Jotenki on itellä vaan semmonen fiilis, että se olis Itse Haapakoski, jonka ansiota on nämä Kookoon hyvät otteet ja Mattila on vaan "ykkösvalmentaja"
 
Samaa mieltä. Jotenki on itellä vaan semmonen fiilis, että se olis Itse Haapakoski, jonka ansiota on nämä Kookoon hyvät otteet ja Mattila on vaan "ykkösvalmentaja"
On spekuloitu, että varmaankin puolustusalueen sekä puolustus- että hyökkäyspelissä Haapakosken kädenjälki näkyy. Mattilan Hokista Liiga-Kookoohon taas on mielestäni periytynyt jalkapallomainen vastahyökkäyspelaaminen ja viisikon tiiviys puolustussuuntaan, sekä dynaaminen karvauspeli jolla vastustajat voidaan yllättää, kun tiivis träppäävä viisikko johon on totuttu laittaakin yhtäkkiä paineen päälle. Esim. Kärpät jämähti Kouvolassa hyvin tähän ansaan yhden erän ajaksi.

Oli miten oli, aivan loistavaa tulosta duo tekee. Turhaa sitä on oikeastaan edes spekuloida mitä kukakin tekee, joukkueen rakennuksessa valmennusjohto mukaanlukien on onnistuttu hienosti, ja joukkue itse valmennusjohto mukaanlukien on tähän mennessä onnistunut tehtävässään hienosti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En nähnyt peliä, mutta kertokaa nyt joku sentään, kuinka KooKoo kahvasi. #nostalgiaa
 
Suosikkijoukkue
KK
Anteeksi nyt vaan, mutta löysin itsestäni vahingoniloisen idiootin, parik ryhmäläisen. En lähde sylkemään päällenne, mutta kyllä minä nautin tästä, että KooKoo voitti Sportin. Tässä ketjussa on yli 100 viestiä joista 90% Vaasasta. Näistä vaasalaisten viesteistä 33.3% sisälsi vähättelyä, provoilua ja ylimielisyyttä KooKoota ja seuran faneja kohtaan, että pitäisikö katsoa itseään peiliin?

Mattila on kyllä luonut KooKoolle tietynlaista identiteettiä. Vaikka joukkue ei usein pääse altavastaajan asemassa rakentamaan pitkiä hyökkäyksiä, niin silti niitä tulee tarpeeksi. Tänään Sport oli todella paljon paremmalla jalalla linkenteessä, mutta ei Sport mihinkään hirmu hyviin ratkaisu paikkoihin päässyt. Hieno suoritus KooKoolta. Green on kyllä hyvä. Myös Alikoski näytti hyvältä.

Olen kyllä samaa mieltä, että Rinkinen - Malinen - Rajala trio tulisi yritettävän vaikka sitten vain harjoituksissa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Sun palkkio on etuoikeutena nähdä kun Sport ottaa tukkaan Thsernobylin porukalta. ;)
Tänään mun etuoikeus oli nähdä @Hertzi tanssimassa käytävällä meidän maskotin kanssa ennen pelin alkua. Melkoista nevöföget kamaa oli. Terveisiä Hertzille! Olihan siellä mukana myös muitakin nimimerkkejä, kuten eräs KKTig.

Ja itse pelistä? KooKoo oli juuri tuon verran parempi ja vähän enemmänkin. En jaksa alkaa purkamaan vitutusta tässä ketjussa. Ja kyllä, mieleni ilahtui valtavan paljon, kun näin KooKoon luistelevan jäälle ja samat KooKoo-kannattajat omassa päädyssä, jotka ovat useamman kerran täällä olleet. Kiitos.

Kookoo laittoi kabinettikiilaajaat kielikylpyyn,itätuuli toi uuden murteen.....!!!Ihanaa pärkkele!!!
Lisäksi taitaa kirjoittaminen olla siellä suunnalla melko vaikeata.

Anteeksi nyt vaan, mutta löysin itsestäni vahingoniloisen idiootin, parik ryhmäläisen. En lähde sylkemään päällenne, mutta kyllä minä nautin tästä, että KooKoo voitti Sportin. Tässä ketjussa on yli 100 viestiä joista 90% Vaasasta. Näistä vaasalaisten viesteistä 33.3% sisälsi vähättelyä, provoilua ja ylimielisyyttä KooKoota ja seuran faneja kohtaan, että pitäisikö katsoa itseään peiliin?

Melkoista vähättelyä omalta osalta ettei vieläkään tunnusteta tosiasioita miksi olette Liigassa. Ei KooKoo olisi Liigassa ilman Sportia. Tarkemmin mietittynä Sportikaan ei olisi Liigassa ilman minua, joten tämän pelin olemassaolo oli silkkaa minun ansiotani.

Hymiö.

Matsin jälkeen eräs KooKoo-kannattaja teki jotain hallin ulkopuolella, kun sai muutaman järkkärin kimppuunsa ja pistettiin maihin. Kenen syyksi pistetään tämä keissi?
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Keskivertoa viihdyttävämpi Liiga-ottelu ja ihan jees tunnelma, mutta kuten arvella saattoi, niin ehkä se suurin kiima näidenkin jengien väliltä on vähän kadonnut. Pron ennakoissa odottivat jopa "täyttä tupaa", ei yllättänyt että 3500 naamaan jäi. Askel virkamiesmäisyyteen on tapahtunut, kun tässä nykyisessä virkamies-Liigassa ollaan. Mestis-aikoina oli ne vanhat taisteluparit joukkueissa..jätkät jotka tunsivat toisensa vuosien takaa ja olivat vääntäneet useaan otteeseen vastakkain, silkasta rakkaudesta lajiin, sillä palkkaahan ei aina Mestis-aikoina paskaakaan tilille ropissut. Vai miten tämän nyt pukisi sanoisi, no ne tietää,.ketkä näiden joukkueiden välistä sirkusta on pidempään seurannut.

Eihän tuola kentällä edes painittu tai nahistu maalinedustoilla prkle?!

Matsi itsessään oli ympäripyöreä. Sportilta vaisu avauserä. KooKoo pelasi viisaasti ja puolusti hyvin keskustaa. Kuitenkin siellä Sportillakin ne omat paikkansa oli ja enemmänkin pisteitä olisi ollut otetettavissa. Enpä jaksa enempää matsista lässyttää. Vähän pettynyt oon tuohon Sportin pelinrakenteluun, punainen lanka puuttuu, ja yv edelleen aika surkeaa.

Ps. Valtonen selvästi keskivertoa vittuuntuneemman näköisenä pelin jälkeisessä pressissä. Taisi tappio ottaa tänään koville. Yleensä ottanut aika smoothisti.

Psps. Karri Kivi otti Pron studiossa hyvin kantaa joukkueiden erikoistilannepelaamiseen. Etenkin alivoimapelejä ruoti, ja sitä, miksi se on molemmilla jengeillä ollut huonoa.

Bertrandin ensimmäisen pelin näin nyt ja petyin. NHL-miehen odotin dominoivan kenttää mutta ei mihinkään. No, ehkä sitten sattui huono päivä tähän otteluun.
Sportin näin livenä kai toista kertaa ja hieman yllätti miten kesyjä mm. Bertrand ja Komulainen olivat.
Bertrandilta ehkä kauden vaisuin peli tänään. Kaveri on useammassa pelissä ollut todella näkyvä, esittänyt hienoja henkilökohtaisia suorituksia (kikkoja yms.) ja ennenkaikkea tehnyt siinä sivussa arvokkaita tehopisteitä. Juurikin viime aikoina ollut vaisumpi, joten täytyy toivoa, että trendi muuttuu. Esim. viime kaudella ei kovin montaa ohi peliä Bertrandille tullut. Toki oli aikoja, kun mies oli peluutettu aivan puhki.

Komu ollut kesy jo pidemmän aikaa. Väläytteli sarjan avauspeleissä, mutta ollut sen jälkeen kyllä pettymys.

EDIT: Se vielä, että eihän Sport ole parhaimmillaan silloin, kun pitäisi lähteä vähän ennakkosuosikkina peliin ja ottaa kenties kiekkokontrollia itselleen. Kun rosteria ja sitä katsoo, millaista peliä tässä on Liiga-taipaleen ja Valtosen aikana pelattu.
 
Viimeksi muokattu:

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?

keskipohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Spårt joka ei vielä ole olemassakaan.
Kahden todella huonon joukkueen räpistelyä ......todella HUONOA peliä.
Tällaiset joukkueet ja pelit eivät ainakaan tuo uusia ystäviä lajille nimeltään jääkiekko. Mitä Spårttiin tulee niin olen todella pettynyt.
Kookoo oli sillassa puolet mm toisesta erästä mutta kun ei osata laittaa kiekkoa maaliin.
Kauden alkaessa uskoin Newtonin olevan kovakin maalintekijä mutta mutta....ei vielä maalin maalia ....tilastot ei valehtele ja vielä aika pehmeätä puolustamistakin.

Järvinen päästi taas sen yhden helpon ja mitätöi siten kaikki muut torjuntansa. Älkää viitsikö taas tulla kertomaan miten kova hän on ....kaipa torjuntaprosentit sen kauden lopussa paljastavat.

Aika pitkälle Kookoon voitto selittyy Sportin huonolla valmennuksella.
Valtonen ei vaan saa hommaa kasaan.

Eivätkä apulaisetkaan taida olla mitään sateen tekijöitä.
Pian kaksi kautta tapeltu ylivoiman kanssa ja eikun huonommaksi menee ottelu ottelulta.

Ylivoiman surkeus lähentelee todennäköisesti ammatilaissarjojen maailmanennätystä.
Ennen tämänpäiväistä oltiin ylivoimalla miinuksella.....HAH!

Mistä valmentajille oikein maksetaan....Kivikin studiossa nauroi Sportin alivoima pelaamista....herran haltuun taisi olla sanonta jota käytti.

Kookoon ei myöskään kannata liikaa kehua itseään...jos vain pyritään tulemaan paineen alta pois itse tekemättä peliä en oikein tiedä miten pitkälle se voi kantaa kokonaisen kauden aikana.

Siinä mielessä KooKoo tietenkin tekee asiat oikein,että sarjanousijan on otettava pisteet kauden alkupuolella kun niitä vielä helpommalla saa.

Erottakaa nyt jukolauta jo Komulainen ja Bertrand toisistaan ....ei se vain toimi!

jäi kyllä paska maku.....mutta Hermes voitti...... :-)
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoolta ihan hyvä vieraspeli. Ensimmäinen erä oli jopa erinomainen kun oman pään kiekkokontrollin lisäksi hyökkäysalueellakin pystyttiin ajoittain pitämään kiekkoa. Toisessa erässä Sport pääsi pakkeihin kiinni ja oma hyökkääminen oli olematonta. Kolmas erä jotain siltä väliltä.

Sportilla vähän mielikuvituksetonta peliä. Jonkun aiemman pelin näin ja siinä Sport oli parempi.
 

Ränse

Jäsen
Katsonut jo monta KooKoo: matsia tälle kaudelle ja pelaavat kyllä järjestelmällistä ja kurinalaista lätkää. Jos vaan pokka pitää ja pelitapa kestää niin on yllättävän korkealla taulukossa kauden loputtua. Green ja O´Connor ovat kyllä loistavia hankintoja, joista esim. Sport voi vaan uneksia (Bertrand toki hyvä hankinta). Sport taas pelaa todella sekavaa lätkää joka tuntuu perustuvan satunnaisuuteen ja tsemppaamiseen, ei tuomoisella pelitaktiikalla tuolla rosterilla pitkälle pötkitä. Jollakin muulla kuin Valtosella tuosta rosterista saisi mielestäni enemmän irti. Pakisto on toki erittäin heikko kaikinpuolin.
 

Julius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Riska olisi voinut kolauttaa laitaan hieman kovemmin?
Ai miksi? Tai arvaan kyllä. Itse en ainakaan toivo kenellekään loukkaantumisia, edes huvikseni. Se mistä Riska tod näk sai vähän pipiä tuossa tilanteessa oli siitä kun kaverin maila vahingossa vähän nousi. Se että osuiko Riskaan oikeasti en varma ole, mutta ilmeisesti siitä kävi tuomarilta kyselemässä.

Eipä tässä selittelyt auta, KooKoo oli tänään tuon verran parempi. Tunnelma lievä pettymys.
Meidän nallipyssysankareille tulee onneksi nyt mukava otteluruuhka. Saattapi olla ihan hyvä homma vaan ettei ehdi otteluiden välillä miettimään liikaa. Hiukan kevyemmin siitä mailasta kiinni ja lasketaan ne hartiat sieltä korvien vierestä alas. Kyllä se vielä tästä aukee. Onhan tuo maalipaikoille pääsy ollut välillä sellaista kuraa ettei tilanne nyt ainakaan pahemmaksi voi enää mennä. Eihän?

e. Viimeistelystä puhumattakaan. Tsiisus sentään!
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kahden huonon joukkueen räpellystä, joista vähemmän vammaiset voittivat. Kautta pelattu 10 peliä ja Sportin osalta se alkaa taas kääntymään mappi-Ö:n puolelle. Eniten vituttaa, että jo valmiiksi huonot yleisömäärät tippuvat entisestään tämänkaltaisilla esityksillä. Ensi viikolla joka pelissä alle 3k?
 

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä täytyy myöntää, että olihan tuo KooKoon peli täällä Vaasan "hornankattilassa" hienoa suorittamista.
Kolme pistettä Kouvolaan ei olisi ollut yhtään väärin.

Sportin eka erä oli kauden huonoin, toki toinen ja kolmas erä oli jo parempaa.

Tsemppiä sinne Kouvolaan! (tosiasiat on myönnettävä)

Uskon kyllä, että Sporakin vielä täältä tulee ja taistellaan teidän kanssa vielä siitä 10-joukkoon pääsemisestä.
Olette näyttäneet kuuluvanne Liigaan ja vaikka meillä se viha-/rakkaussuhde on niin näytetään noille ISOILLE.

Terv. Suuren vitutuksen kera illan pelin jälkeen kotiin saapunut jaaza ;D

ps. Verratkaapa illan muiden pelien viestien ja katselujen määrää, ei oo huono tässä ketjussa.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Kahden todella huonon joukkueen räpistelyä ......todella HUONOA peliä.
Tällaiset joukkueet ja pelit eivät ainakaan tuo uusia ystäviä lajille nimeltään jääkiekko.

Mä olen yrittänyt pysyä poissa näistä hiekkalaatikoiden taistoista, mutta nyt kyllä tartun. On se hienoa lukea Keskipohjalaisen itkua etenkin kun tuuli idästä tuivertaa. Tällaiset joukkueet ja pelit toivat eilen uusia ystäviä jääkiekolle. Lajia seuraamattomat ystäväni löysivät itselleen kylmässä syysillassa niin Sportin kuin KooKoonkin Etelä-Suomessa. Hieno ottelu, hienot joukkueet ja parempi voitti!

Ps. Älä "Keskipohja" menetä negatiivisuuttasi, kyllä tässä maassa riittää muutakin vihattavaa.
Pss: Kookoo kerätkää rivinne ruotuun, että saadaan jatkossa kunnon kiekkoa idässä!
Psss: Sport kerätkää rivinne ruotuun, että saadaan keskiviikkona kunnon kiekkoa lännessä!
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olli Julkuselta erinomainen paluu joukkueeseen muutaman Peliitat-pelin jälkeen. Pelasi tänään ehdottomasti kauden parhaan ottelun ja muisti ottelun jälkeen kehua taas vaasalaisyleisöä eikä suotta:
Tuli nostalgiset fiilikset. Tiedettiin mitä on vastassa; huikea yleisö ja joukkue. Suoriuduimme aivan hyvin, vaikka omista paikoistani olisi pitänyt onnistua. Onneksi kuitenkin saimme kaksi pistettä ja katkaistua orastava ja pieni tappioputki.
KooKoo ei pärjää liigassa maalintekokilpailussa vaan koko joukkueen on pystyttävä pelaamaan viisikkona äärimmäisen tiiviinä molempiin suuntiin, kuten Petri Mattilakin mainitsi. Eilen KooKoolta nähtiin huomattavasti parempaa peliä, kuin edellisessä Pelicans-ottelussa. Oli kiva seurata telkkarista vuoden tauon jälkeen tätä klassikkoa. Kieltämättä myös minulle tuli eilen nostalgiset fiilikset.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tuosta Julle Julkusesta vielä tuli mieleen, että oli vähintään nostalginen tunne nähdä kaikki Rajalat, Julkuset jne Vaasassa.

Totuudennimissä Julkusta en juuri pelissä havainnut, mutta ei kait hän koskaan mikään hirveän näkyvä ole ollutkaan.
Rajalaan sen sijaan jaksoin uskoa jo ennen kauden alkua ja kyllä ainakin eilen hienosti kantoi vastuuta ja teki jatkuvasti hyvää työtä jäällä. Myös Juutilainen oli mielestäni "Mestismiehistä" hyvä.

Minkäs ikänen toi Arttu Pelli nyt on? Kait sillä jo kikkelinkarvat kuitenkin kasvaa? Tosta pojasta on teille vielä iloa. Kannattas kirjottaa jo pitkä soppari, mikäli ei ole jo.

Lammassaarta ajattelin myös seurata ex-Sportina, mutta pakko myöntää, että painui ainakin tässä ottelussa aivan samalla tavalla, kuin Sportissakin usein teki täysin näkymättömiin. Joko sillä on loppukauden paffi?
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katsoin pelin eilen tv:stä ja itseltäni meni vähän ohi tilanne, jossa Riska loukkasi leukansa. Ottelun selostaja ja kommentaattori kuitenkin mainitsivat muistaakseni, että Riska olisi oman epäonnistuneen taklauksensa seurauksena satuttanut leukansa tai jotenkin näin. Tomek Valtonen kuitenkin mainitsi lehdistötilaisuudessa, että Riskalla leuka auki varsinaisella peliajalla ja että hän ei ymmärrä miten kukaan tuomareista ei nähnyt sitä. Olisko siis Tomekin mielestä tuosta tilanteesta pitänyt viheltää KooKoolle jäähy ja mikä olisi ollut jäähyn syy? Itselleni jäi sellainen kuva, että siis Riska olisi itse törmännyt laitaa päin ja eihän siinä tietysti ole silloin aihetta jäähylle. Täytyypä jossakin vaiheessa kun ehtii tarkistaa tuo tilanne Ruudulta.
 
Viimeksi muokattu:

keskipohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Spårt joka ei vielä ole olemassakaan.
Mä olen yrittänyt pysyä poissa näistä hiekkalaatikoiden taistoista, mutta nyt kyllä tartun. On se hienoa lukea Keskipohjalaisen itkua etenkin kun tuuli idästä tuivertaa. Tällaiset joukkueet ja pelit toivat eilen uusia ystäviä jääkiekolle. Lajia seuraamattomat ystäväni löysivät itselleen kylmässä syysillassa niin Sportin kuin KooKoonkin Etelä-Suomessa. Hieno ottelu, hienot joukkueet ja parempi voitti!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No höpö höpö....olipa melkoista tuhnua tekstiä.....

nm keskipohjanmaa on nähnyt Sportin pelejä jo tooosi piiitkältä aikaväliltä joten on potenssia kertoa mielipiteensä.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Täytyypä jossakin vaiheessa kun ehtii tarkistaa tuo tilanne Ruudulta.

Tilanne tuli uudestaan pariinkin kertaan lähetyksessä. Kookoon pelaaja nosti mailan suoraan Riskaa kaulaan/leukaan ottaessaan taklausta vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös