Positiivisintahan on taas huomata, että otteluketjussa Tappara kahvaa. Voittojen tiellä siis ollaan ja kaveria harmittaa.
SaiPan puolelta löytyy pari kirjoittajaa joiden mukaan joka pelissä kaveri kahvaa ja tuomarit kusee. Tuloksella ei tähän merkitystä. Mielestäni linja oli tänään ihan hyvä ja tasapuolinen. Kyllä Tappara enemmän taitokiekolla kuin kahvaamisella ainakin voitti.
Ahonen ei käynyt edes lämpimänä pelissä. Turha tuota on pistää tuomarien piikkiin. Tomppa hoiti hommansa ihan hyvin. Ei ainakaan minun mielestäni jäänyt enempää jäähyjä viheltämättä kuin yleensäkään, eikä tuomarit nyt liiemmin omaan silmään ketään suosineet. Mitä sen olisi siinä yhdessä nujakassa pitänyt tehdä? Heittää molempien puolelta kaksi kentällistä jäähyaitioon lievästä tuuppimisesta?Minä kyllä ihan rehellisesti aistin katsomoon, että pelissä tulee nyrkkitalkoot tai loukkaantuminen. Ilmeisesti olin yksin tuon tunteen kanssa ja Tomppa vihelsi ihan hyvin. Kuten teki edellisessä Tapparan pelissä Kuopiossa sekä sitä edellisessä Tapparan pelissä Porissa? Näiden kahden joukkueen välillä oli jo Lappeenrannassa havaittavissa kitkaa ja nyrkkitalkoot olisivat voineet olla ihan hyvä tapa hoitaa paineet kattilasta. Nythän se kipinä katosi Jormakan ja Ahosen lähdettyä ennenaikaisesti koppiin.
Kyllä tuo peli lämpeni ihan tuosta pikkusiasta mitä molemmat jengit harjoitti. Kokoajan iholla ja pientä tökkimistä kaverin ykkösmiehiin. Ei noista oikein tuomari voi jäähyjä antaa, kun eivät mitään selkeitä rikkeitä ole. Ei missään vaiheessa leimahtanut kentällä muutenkuin verbaalisesti.
Jormakan saikun pituudesta mitään havaintoa?
Jääpussihoidosta taisi olla jossain puhetta, joten toivottavasti säikähdyksellä selvisi.