Pe 9.1.2015 Ässät - JYP

  • 4 755
  • 35

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Pisti silmään ennen peliä, kun Udea palkittiin, että kaikki muut olivat siniviivoilla paitsi Hubacek. Hubacek oli oman maalin takana, voisiko joku JYP-fani valottaa tilannetta, jos jotain tietoa on. Onko joku tapa vai?

Huba toimii aina noissa tilanteissa noin, oli seremonia mikä tahansa.
 

Ribals

Jäsen
Juu ei Huba tätä vittumaisuuttaan tee. Herrasmies viimeisen päälle. Tätä tapaa ihmeteltiin aikoinaan Jyväskylässäkin, kun maammelaulun aikaan seisoskeli maalin takana. Jostain kunnioituksesta silloin muistaakseni selitteli. Erikoinen tapa tosiaan.
Juu, Hubacek on myös itsestäni tosi hieno pelaaja ja tiesin, että ei tuolla tavalla ainakaan mitään pahaa meinata. Taitaa tehdä saman homman myös maajoukkuepeleissä? Tai ainakin muistelisin, että jossain EHT-pelissä olisi joku Tsekin pelaaja noin tehnyt.
 

EMS78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipahan peli. Ei oikein tiedä mistä sitä alottaisi. Kolme pistettä tietenkin maistuu. Ennen peliä ei oikein tienny että mitä oottaa. Tykkäsin tosi paljon siitä, että tässä pelissä näkyi välillä sitä vanhaa JYPiä, mitä oon kaivannu: taklattiin paljon, toisessa erässä karvattiin ylhäältä JOUKKUEENA ja Ässät oli ihan sekaisin niin kauan kuin sitä tehtiin ja kolmannessa erässä puolustettiin taas hyvin JOUKKUEENA, joten tuloksena ei tullu sitä kuuluisaa kolmannen erän sulamista. Kolmannesta erästä vois sanoa, että se oli JYPiltä huono, kun pelattiin vaan yhtä maalia, mutta toisaalta JYP onnistu pitämään Ässät pois parhailta maalintekopaikoilta.

Joku täällä moitti tuomareita, mutta jostain syystä itteäni ei illan tuomarointi haitannu (vaikka paremminkin ne olis voinu onnistua). Ehkä siksi kun peli oli muuten niin viihdyttävää molemmilta joukkueilta, eikä tuomarointi suosinu kumpaakaan joukkuetta ja mun mielestä ne jäähyt mitä vihellettiin vihellettiin aiheesta.

Rajaniemi oli kentän hahmo ilmanmuuta. Torjuntaprosentti hieno 97,37%. En oikein ymmärrä sitä, että miks JYP peluuttaa Rajua niin vähän. Tällä kaudella 8 peliä ja T% 93,62% tuon surkean JYP-puolustuksen takana on helkkarin hyvä T%. Lisää Rajua silloin tällöin ja lisää vanhoja hyviä juttuja JYPin tuleviin peleihin, kiitos.
 

chubster

Jäsen
Kylläpä saa eri medioista erilaisen kuvan pelistä: Jatkoajan otteluraportissa sanotaan toisen erän olleen paskinta peliä porissa kuukausiin. Täältä luettuna erä on kuitenkin ollut vain JYPin painostusta. Muutenkin olen ketjua luettuani jäänyt sellaiseen käsitykseen, että peli on ollut hyvätasoinen ja molemmat joukkueet vääntäneet hyvin?

Ruutu.fi ottelukooste puolestaan kestää 7.30min ja siitä n. 6 minuuttia on ässien painostusta JYP päässä ilman maaleja.

Peliä en siis nähnyt! :)

Kiva kun JYP voitti vieraissa, ei mitää jokapäiväistä herkkua.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpä saa eri medioista erilaisen kuvan pelistä: Jatkoajan otteluraportissa sanotaan toisen erän olleen paskinta peliä porissa kuukausiin. Täältä luettuna erä on kuitenkin ollut vain JYPin painostusta. Muutenkin olen ketjua luettuani jäänyt sellaiseen käsitykseen, että peli on ollut hyvätasoinen ja molemmat joukkueet vääntäneet hyvin?

Ruutu.fi ottelukooste puolestaan kestää 7.30min ja siitä n. 6 minuuttia on ässien painostusta JYP päässä ilman maaleja.

Peliä en siis nähnyt! :)

Kiva kun JYP voitti vieraissa, ei mitää jokapäiväistä herkkua.

Pelin katsoneena voin todeta Jatkoajan otteluraportin olevan surkeaa luettavaa. Peli oli yksi kauden viihdyttämmistä ja olinkin tyrmistynyt, kun hyvän matsin jälkeen näin, miten Jatkiksen raportti ottelua kuvasi. Alla lyhyesti, miten itse matsin näin:

Ensimmäiseen erään Ässät sai hurmosmaisen alun harjoitellun kuvion salamamaalillaan. Eka kymppi näytti siltä, että Pata lähtee karkuun, mutta Rajaniemen hyvät torjunnat antoivat JYPille mahdollisuuden koota rivit ja päästä peliin mukaan. JYP pääsi ylivoimalla tasoihin ja kovan kamppailuerän jälkeen erätauolle lähdettiin lukemissa 1-1.

Toinen erä oli JYPiltä ehkä kauden parasta vieraskiekkoa. Ässät ei missään nimessä hyytynyt, mutta JYP vain luisteli ja taisteli kuin riivattu, jonka johdosta pääsikin johtoon. Riksman torjui varmasti pitäen "mankelissa" olleet Ässät iskuetäisydellä. Erätauolle lukemissa 1-2.

Kolmas erä oli täysi toisinto toisesta erästä, mutta osat olivat vaihtuneet. JYP yritti ja malttoi puolustaa, mutta Pata painoi päälle kaasu pohjassa pyörittäen vimmatusti peliä JYPin puolustuspäässä. Rajaniemi ja JYPin puolustus kestivät linkousohjelman loppuun asti ja kolme pistettä lähtivät JYPin matkaan.

Edellä kirjoitettu on minun näkemykseni pelistä. En millään voi ymmärtää, jos sanotaan toisen erän olleen kauden heikointa Isomäessä. Ihan yhtä hyvin voidaan sitten sanoa kolmannenkin erän olleen yhtä heikko, koska kyseessä oli ihan samanlainen erä sillä erotuksella, että toisessa loisti JYP ja kolmannessa Ässät. Kummassakaan erässä ottava osapuoli ei silti perseillyt, vaan puolusti maltilla sen minkä pystyi ja molemmat maalivahdit olivat loistavia.

Ps. Ottelun kommentaattorina ollut Ässä-ikoni Pasi Peltonen hehkutti myös toistuvasti pelin sykettä ja kovaa kamppailua. Erittäin puolueetonta ja mukavaa kommentointia oli muutenkin.

-david-
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
JYP voitti eilisen pelin täysin ansaitusti. Suurin syy siihen oli maalivahti Rajaniemi. Lisäksi minun silmiini Jani Tuppurainen teki paljon muutakin oikein kuin tehopisteensä. Uskaltaisin väittää, että hän pelasi hyvän pelin.

Mitä tulee yläpuolella puhuttuun toiseen erään, oma näkemykseni on, että vauhtia oli enemmän kuin järkeä. Minä en syytä JYPiä mistään tylsästä pelistä, sillä ero Virtasen ja Ahon JYP-vuosiin on katsojan silmissä iso. Tulokset ovat melko samoja, mutta Virtasen JYP pelaa pikku asioita eri tavalla.

Liiga on vauhtisarja, mutta ihan pelkällä luistelunopeudella en halua arvioitavan pelisuorituksia. Hyvyyttä oli toki se, että kovin harvoista oikeista maalipaikoistaan sitten Tuppurainen pöllytti maaliverkkoa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Helvetin viihdyttävä peli ja olisihan tuosta padalle kuulunut myös jotain. Rajaniemi oli vain valitettavasti päättänyt voittaa. Täytyy tunnustaa että itse olen jostain syystä olettanut Ässien olevan kehnossa jamassa, mutta hyvä kun tämäkin harhaluulo tuli todistettua vääräksi. Kyllähän nuo vitun Niemet, Lähteenmäet yms ovat jostain kotoisin. Toivottavasti kohdataan keväällä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ps. Ottelun kommentaattorina ollut Ässä-ikoni Pasi Peltonen hehkutti myös toistuvasti pelin sykettä ja kovaa kamppailua. Erittäin puolueetonta ja mukavaa kommentointia oli muutenkin.

Paitsi jäähyjen tullessa. Ässien saamat jäähyt olivat vähintään kyseenalaisia Peltosen mielestä ja JYPin saamat jäähyt olivat kaikki selkeitä rikkeitä. Peltosen mukaan myös joissakin tilanteissa JYP olisi ansainnut jäähyn joista tuomarit eivät viheltäneet ja vastaavat tilanteet Ässiltä ei olleet kommentin arvoisia.

Lisänä tietysti se perus kiekkojargoni toisen osapuolen passivoitumisesta vaikka jokainen joka kiekosta jotain ymmärtää näki ettei kyseessä ollut toisen passivoituminen vaan päälle painavan selkeää panostusta liikkeeseen.
 

Mikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Liverpool
Anssi Ritarin Jyp -lasien läpi selostettuja matseja nähneenä/kuulleena, ei Peltosta nyt kannata alkaa kovin puolueelliseksi haukkumaan. Ensimmäisessä erässä mainitsi välittömästi Ässien pelaajan kaataneen Jypin pelaajan Ässien maalin edessä ja odotti siitä jäähyä. Lisäksi vaati Ässille joukkuerangaistusta väärästä vaihdosta. Tilanteen jälkeen Ässät sai vielä hyvän maalipaikan, johon Peltonen totesi sen tuleen hieman vääryyden jälkeen, koska Jyp jäi odottamaan rangaistusta Ässille.
Tämä osaltani tässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös