Koska itse ottelusta alkaa olla sanottu jo kaikki olennainen, päätin keskittyä silmiinpistäviin kommentteihin...
Itseäni mietityttää Virtasen asema pelaavassa miehistössä, varsinkin kun Pile jossain vaiheessa palaa kaukaloon.
Itseäni taas mietityttää enemmän Kariyan asema pelaavassa miehistössä, mies kun on hyökkäyspäässä samalla tasolla kuin Virtanen, mutta puolustuspäässä täysi sukka. Oikein mieltä lämmitti kun Virtanen yhdessäkin KalPa-mylläkässä pimensi Kapasen täysin kapasen kiertäessä (toki näyttävästi) JYP aluetta kiekon kanssa. Niin vaan Antti pysyi kiinni miehessä ja Kapanen ei päässyt maalipaikkaan.
Itse peliin: KalPa oli fyysisesti täysi vastaantulija. Ensimmäisessä erässä alusta alkaen jaettiin kovia pommeja ja KalPan pelaajat rupesivat jo hakemaan lämpöä, etunenässä Strömberg.
Kiitokset KalPalle hyvätasoisesta ja viihdyttävästä pelistä, ja toivotan onnea Lukon metsästykseen, sillä nyt se ei kuitenkaan tapahdu JYPin kustannuksella.
Etunenässä se hiiltyjä taisi kuitenkin olla Kapanen, joka kävi todella kuumana, kuten tässäkin ketjussa on jo useampaan kertaan todettu. Tuomareilta omituinen vihellys sen Pihlströmin megapommin jälkeen, KalPalaiset alkoivat poikittaisilla mailoilla kahdestaan hakkaamaan Aapeetä, tuloksena molemmille osapuolille jäähy. Tokihan Pihlström puolustautui, oikeampi tuomio olisi ollut KalPalle 2+2, ja Aapeelle 2min...
Mutta yhdyn kiitokseen KalPalaisille, sekä pelaajille että faneille, olitte mukana tekemässä mahtavaa kiekkoiltaa. *peukku*
Mahtavaa JYP! Ensimmäinen erä oli parasta JYPiä tällä kaudella! Pommeja sateli tiuhaan tahtiin ja mikä parasta, ne olivat kovia sekä puhtaita.
Pakko muuten tunnustaa että mulla on orastava man crush Pihlströmiin. Ihana mies. Itse asiassa jonkin verran harmittaa että Tuppuraisen piti niin törkeästi varastaa Pilhströmin maali. Maaliin olisi kiekko mennyt aivan tolpan juuresta, mutta Allun piti vain mennä hakkaamaan se sisään. Ilmeisesti niin kovasti teki mieli tehdä maali KalPaa vastaan. No, oikea syy vaikka teko olikin mielestäni väärä.
Eka erä oli tosiaan hieno erä, harmittaa se tuomareiden asettama "taklauskielto".
Sen verran pitää Allua puolustaa, että tilanne oli kuitenkin sen verran nopea, Pihlströmin "laukaus" ei ollut niin kova, ja yksi KalPalainen hengitti vielä heti Allun perässä. Todennäköisesti se olisi mennyt muutenkin, mutta varmassa vara parempi. Olisin itsekin mieluummin nähnyt kyllä maalin Pihlströmin sarakkeessa, mutta ei se 0+3 nyt huonosti mennyt...
Mielestäni tuomarityöskentely oli tänään hyvää ainakin liigatasolla. Vähän kyllä arvasinkin että siellä on jollakin mennyt jännäkakat housuun (otteluvalvoja on mun veikkaus) ja sen takia tuli varoituksia siitä että ottelu on jo liian viihdyttävää. Tätä en minäkään ymmärrä yhtään, mutta muuten ei ainakaan mulla ole valittamista tämän pelin tuomaroinnista.
Agreed. Koko tekstille. Tosin, Rönnin perseilyn jälkeen olisi varmaan Tomtom Laaksonenkin tuntunut hyvältä tuomarilta.
Kaikella kunnioituksella, oltiinkohan me samassa pelissä? Mielestäni Kalpa hallisti täysin, mutta JYP teki maalin.
Joku jo tähän kommentoikin, mutta pakko takertua. KalPa "hallitsi" näennäisesti, mutta JYP pelasi KalPan lyhytsyöttöpelin niin hyvin pois kovalla karvaus- ja taklauspelillä, että KalPan oikea peli jäi kyllä näennäiseksi pörräykseksi, poislukien toki läpiajot sun muut mitkä Tuokkola hoiti.
Ja vielä erikseen Duffan facepalmille :peukku
Mikäs tämä oli, ei sattunut silmään? Taklauskiellostako RD pisti facepalmia kehiin?
Olihan Makkonen hyvä ensimmäisessä matsissaan (2+1). Sen jälkeen ei ole sitten mikään onnistunutkaan. Ja totta, taklauspeli oli KalPaa vastaan ala-arvoista. Kyllä tuon kokoisen äijän pitää osata liimata joku vastustajan kukkakeppi laitaan kiinni.
Eihän se kokonaisuudessaan ollut Makkoselta hyvä peli, mutta oiva aasinsilta tähän yhteen tilanteeseen, missä Makkonen taklasi KalPalaista, ja tämä otti taklauksen vastaan "tyylikkäästi" kyynärpää ylös -tekniikkaa hyödyntäen. Tuloksena molemmat jäähän, toinen taklauksen voimasta, toinen sen takia että kyynärpää pärstässä ei varmaan ole maailman miellyttävin asia. (Tuo tilanne olikin yksi harvoja räikeitä tuomarivirheitä, siitä kävi vissiin Hytönenkin tuomarille huomauttamassa, että tuollaiset pois.) Tilanne kääntyi vielä myöhemmin koomiseksi, kun Makkonen oli keskialueen aloituksessa, niin tuomari käski miehen vaihtoon kun nenä, joka oli kohdannut savolaisen kyynärpään, vuosi vielä verta.
Noh, mainio kiekkoilta joka tapauksessa, etukäteen en uskaltanut paljoa odottaa, mutta Hytösen paluun kuullessani pieni toivonkipinä heräsi. Eikä jiipee jättänytkään kylmäksi.