Rajansa kaikella mutta TuTon fanikulttuurista tämä ei varmaankaan ollut edustava otos.
Toivottavasti.
Ei tosiaan. Pudotuspelit ja "game seven" tuovat kaikenlaista gloryhunteria ja känniääliötä paikan päälle, valitettavasti. Hallihan oli nyt ensimmäistä kertaa täynnä tällä kaudella, ja näitä torvia torvineen tunki myös sekaan. Muistaakseni torvensoittelijat ovat tällä kaudella olleet aiemmin kerran tai kaksi kertaa hallilla, jonkun kärkipelin (Sport-peli?) yhteydessä kun oli myös lähes täysi tupa.
Minä olen tällä kaudella ollut yli kolmessakymmenessä TuTon kotipelissä, enkä näin ala-arvoista touhua ole todistanut. Enkä juuri aiemmillakaan kausilla, normaalit TuTon kannattajat ja peruskatsojat ovat pääasiallisesti siivoa ja varautuneen pidättyvästi käyttäytyvää porukkaa, vaikka olisikin viikonloppupeli. Persesankareita ja kaljankaatajia ei yhtään kaivata.
Järkkärit olisivat saaneet ilman muuta ottaa tiukemmat ja kovemmat otteet. Minä kannatan lämpimästi putkaa ja pamppua kaikille häiriköille, jotka pelien tunnelmaa pilaavat, oli fanipaidan väri mikä hyvänsä. TuTo-paidatkin saisi minun puolestani riisua pois sellaisilta, jotka häpäisevät seuran värit kusipäisellä käytöksellään.
Kiinnitin tosin huomioni siihen, että järjestyksenvalvojia oli ylipäätään aivan liian vähän, ja ihan tavallisissakin katsomoissa heillä oli kädet täynnä esimerkiksi kesken pelin katsomoihin tunkeneiden moukkien kanssa, vaikka mitään muuta ongelmaa ei ollut.
Jos Sarvis-klubin tilalla olisi ollut jotain huligaaneja tietyiltä paikkakunnilta, joista kaikki eivät Mestistä enää edes pelaa, niin siinä voinut käydä hullusti, kun paikalla oli niin vähän järkkäreitä.
Selkeästi alimitoitetut turvatoimet siis. Kenties tuo tuli yllätyksenä, että viimeinen peli myi hallin täyteen, mutta ei sen olisi pitänyt tulla.
Vielä loppukaneettina, että minusta nuo päätyjen "eliittiravintolat" tai ainakin tuo Hippoksentien puoleinen pääty saisi vaihtua seisomakatsomoksi. Ymmärrän sen, että halutaan saada lisätuloja myymällä ns. pöytäpaikkoja firmoille ja porukoille, mutta anniskelutoiminta ei näytä sujuvan häiriöistä päätellen ja tavallisetkin katsojat voisivat haluta näille päätypaikoille. Ainakin heitä mahtuisi päätyihin enemmän. Se vain on nykypäivän urheilutapahtumien dilemma, että kaljaa pitää myydä maksimaalisesti, olivat seuraukset mitkä hyvänsä.