Pe 31.1.2014 Sport - TUTO Hockey

  • 7 344
  • 53

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
No morjens. Miten meinasit itse pysäyttää vauhdin metrin ennen kontaktia? Samppa ei voinut tuossa enää muuta tehdä.

Mä en nyt ole varma esitätkö tarkoituksella yksinkertaisempaa kuin olet, mutta pointtihan tässä tilanteessa on, kuten Toveri-76 tuossa lainauksessasikin mainitsi, nimenomaan se, että a) kontakti tapahtuu selkeästi irti laidasta ja b) Kivimäki antaa tilanteessa lisävauhtia. Eihän tähän tilanteeseen Kivimäen vauhdin pysäytykset tai pysäyttämättä jättämiset liity millään tavalla. Kaveri olisi todennäköisesti ehtinyt väistää taklauksen ja Kivimäki teki nopeassa tilanteessa väärän arvion väärässä paikassa. Ei mikään erityinen sikailu, mutta turha temppu huonossa paikassa. Tuossa tilanteessa olisi vain pitänyt niellä ylpeys ja todennäköisesti pamauttaa puoliksi ohi mennyt taklaus päätyplankkiin.
 

Toveri-76

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey
No morjens. Miten meinasit itse pysäyttää vauhdin metrin ennen kontaktia? Samppa ei voinut tuossa enää muuta tehdä.

... kuin antaa vielä käsillä lisää vauhtia.

Kontaktia Samppa (huom hellittelynimi lieventää rötöstelijän tekosia) ei varmasti olisi pystynytkään enää välttämään, mutta vastuuntuntoinen ammattilainen pystyy kyllä välttämään ylilyönnin. Monta kertaa laidan läheltä pelejä seuranneena olen nähnyt, miten taklaaja on tiedostanut vastuunsa ja jättänyt taklauksen puolittaiseksi tai peruuttanut kokonaan, mikäli taklattava on syystä tai toisesta ollut vaarallisen näköisessä asennossa tai esim. irti laidasta. Käsillä vauhdin antaminen reilusti irti laidasta osoittaa, että Kivimäki ei kantanut taklaajan vastuutaan. Paljon täällä puhutaan taklattavan vastuusta ja siinä epäilemättä Lehtonen olisi voinut toimia paremmin. Se ei silti vähennä sitä, että taklaajalla on ensisijainen vastuu. Vähän sama kuin liikenteessä peräänajo. Se on aina perääänajajan vastuulla vaikka edessä ajava vetäisi liinat kiinni.
 

Toveri-76

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey
Mä en nyt ole varma esitätkö tarkoituksella yksinkertaisempaa kuin olet, mutta pointtihan tässä tilanteessa on, kuten Toveri-76 tuossa lainauksessasikin mainitsi, nimenomaan se, että a) kontakti tapahtuu selkeästi irti laidasta ja b) Kivimäki antaa tilanteessa lisävauhtia. Eihän tähän tilanteeseen Kivimäen vauhdin pysäytykset tai pysäyttämättä jättämiset liity millään tavalla. Kaveri olisi todennäköisesti ehtinyt väistää taklauksen ja Kivimäki teki nopeassa tilanteessa väärän arvion väärässä paikassa. Ei mikään erityinen sikailu, mutta turha temppu huonossa paikassa. Tuossa tilanteessa olisi vain pitänyt niellä ylpeys ja todennäköisesti pamauttaa puoliksi ohi mennyt taklaus päätyplankkiin.

Juuri näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös