Pe 3.1.2014 HIFK - Kärpät

  • 14 305
  • 38

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoin peli, minkä ole IFK:lta vähään aikaan nähnyt!

Pelinaikaiset punaviinin ryöpyttmät tunnekuohut olivat/ovat vertaansa vailla! Vaikka peli päättyikin jopa 4-1, niin kuuluisalta yhdenmaalinpeliltä tämä vaikutti hyvin pitkään. Aaltonen ja Huml viettivät Stadissa illalla onneksi vähän vierasujopäiviä. Ei haittaa.

Ryntäänne on hyvät, mutta Meidän Lunkka vol.2 on iiiihana!
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kenties tasoltaan paras tällä kaudella näkemäni liigapeli. Kaksi erittäin kovassa iskussa olevaa joukkuetta. Kärpille epätyypillisesti hävittiin molemmilla maalinedustoilla tämä matsi. Marjamäen aikana tätä ei monesti olekaan päässyt todistamaan. Pokan puuttuminen ehkä näkyi myös. Ohtamaa tuntui olevan Emingerin kanssa aika pihalla.

Ei huolta kuitenkaan, mieluummin hävitään hyvällä pelillä ja huonolla tuurilla kuin voitetaan kilpikonnapuolustuksella kuten vielä alkusyksystä. Nyt kuitenkin ollaan kuskin paikalla ja pelataan voittavaa kiekkoa vaikkei joka ilta tulos sitä näytäkään. Otteissa näkyi selkeästi viime aikoina harjoitellut nopeat hyökkäykset ja kääntöpeli.

Mieltä lämmitti että pelattiin kuitenkin täysillä loppuun saakka sekä erityisesti nuo kovat taklaukset Eklundiin ;)

Hifkillä oli maalillaan melkoinen harvinaisuus. Hyvä ruotsalaisveskari nimittäin, sellaisia harvemmin näkee. Korkeilla panoksilla Summanen pelaa jos laskee Husson varaan koko kevään menestyksen. Ville on vähän hienokseltaan sulanut tosipaikoissa nuorten kisoissa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi loistavaa joukkuetta = loistava peli. Täällä on jo aika pitkälti kaikki sanottu ottelusta, mutta sanotaan nyt itsekkin, että eipähän helpolla jääneet pisteet Stadiin. Kärpät on kerta toisensa jälkeen vaarallisin porukka joka käy kyläilemässä. Hyökkäys ja puolustuspään variaatioita löytyy monia ja jengillä on ihmeellinen tapa luoda kuin tyhjästä lisää tilaa.

Mä laitan nyt viimeistään nakit pakkaseen. Sellanen kutina persiissä, että tänään nähtiin tulevien finalistien kohtaaminen.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Toisella erätauolla olin aivan satavarma, että Kärpät kairaa rutiinivoiton ottelusta. Kaksi ensimmäistää erää mentiin lähes täysin vierasjengin ehdoilla, mutta Lundström maalilla oli aivan loistava. Toki Kärpätkin oli melko munaton ratkaisupaikoissa, mutta isoin ero joukkueiden välillä ekan 40 min aikana oli maalinsuulla. Ainakin mun silmiin Rynnäkseltä poikkeuksellisen heikko esitys, kiekko pomppi ja mieskin sinkoili välillä ihan mihin sattuu, kun taas IFK:n kassari napsi jotakuinkin kaikki kiekot varmasti haltuunsa. Kova jätkä.

Kolmannessa erässä sitten IFK sai hengen päälle, eikä voittajasta ollut epäselvyyttä. Jotenkin tuosta joukkueesta tulee mieleen viime kevään Ässät. Uskomaton muodonmuutos siihen munattomaan akkalaumaan, joka alkukaudesta kävi Raksilassakin ottamassa kuokkaan. Luulen, että nämä jengit menevät keväällä pitkälle.

Kovatasoiseksi kiekko-otteluksi en sanoisi, mutta yllättävän viihdyttävä, vaikka kuokkaan tulikin.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Muuten oikeastaan lähes täysin samaa mieltä Rambon pojan kanssa, mutta kyllä minä kehuisin illan ottelua hyvinkin korkeatasoiseksi liigaotteluksi. Heikkoa tasoa muistutti lähinnä Kärppien viimeistelytaito kahdessa eka erässä.

Tappio on aina tappio mutta en Kärppien esityksestä hirveän huolissani ole. HIFK oli kyllä täysin eri joukkue kuin marraskuun kohtaamisessa. Vittu se Peltosen Ville on vaan edelleen pelimies.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ainakin mun silmiin Rynnäkseltä poikkeuksellisen heikko esitys, kiekko pomppi ja mieskin sinkoili välillä ihan mihin sattuu, kun taas IFK:n kassari napsi jotakuinkin kaikki kiekot varmasti haltuunsa. Kova jätkä.

Vai oisko IFK scoutannut Rynnästä hieman tarkemmin. Omaan silmään näytti, että moni hyökkäys päättyi laukaukseen kohti takakulmia nimenomaan, mikä tuottaa väkisinkin sopivasta kulmasta ribarimestan jos toisenkin. Toki, onhan ne veskarilla ohjattavissa / torjuttavissa myös kulmiin, mutta joskus sattuu lipsahdus.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai oisko IFK scoutannut Rynnästä hieman tarkemmin. Omaan silmään näytti, että moni hyökkäys päättyi laukaukseen kohti takakulmia nimenomaan, mikä tuottaa väkisinkin sopivasta kulmasta ribarimestan jos toisenkin. Toki, onhan ne veskarilla ohjattavissa / torjuttavissa myös kulmiin, mutta joskus sattuu lipsahdus.

Itse olen tuohon kiinnittänyt huomiota jo pidemmän aikaa, vastustajasta riippumatta. HIFK "hakee" todella usein tuota takajalkaa ja niistä on tullut hyviä paikkoja sekä monia maaleja jo pidemmän aikaa. Piti johonkin jo muistaakseni siitä kirjoittaa, mutta saattoi unohtua.
 

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Erittäin hieno matsi, kauden viihdyttävin nordispeli mielestäni. Kaikki oleellinen on jo täällä matsista sanottu, joten sen enempään en ala siitä kirjoittamaan.

Nyt kun Jokerit lähtee ensi kaudella Venäjälle, niin kyllä mä näkisin tässä uuden taisteluparin tuleville kausille. Kärpät on syttytänyt aina Jokereiden jälkeen eniten meikäläistä ja varmasti monia muitakin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt kun Jokerit lähtee ensi kaudella Venäjälle, niin kyllä mä näkisin tässä uuden taisteluparin tuleville kausille. Kärpät on syttytänyt aina Jokereiden jälkeen eniten meikäläistä ja varmasti monia muitakin.
Vaikka minä olenkin vain Kärppien etäfani, niin olen kyllä samoilla linjoilla. Kärpillä ja Jokereilla on ollut 2000-luvulla paljon kiivaita taisteluita, mutta kyllä Kärppien ja IFK:n väliset ottelut ovat myös sytyttäneet erittäin paljon. Näiden joukkueiden välillä olisi hienoa nähdä joskus jopa ulkoilmaottelu, uskoisin että kiinnostaisi muutankin.

Hienoja kamppailuja. Kovia mutta rehtejä, ja kummankaan joukkueen puolelta ei syyllistytä koskaan mihinkään ylilyönteihin. Lisäksi fanitkin taitavat olla ihan hyvässä hengessä keskenään, joten mikäs sen hienompaa? Nautitaan näistä, tätä on jääkiekko parhaimmillaan!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näiden joukkueiden välillä olisi hienoa nähdä joskus jopa ulkoilmaottelu, uskoisin että kiinnostaisi muutankin.

Hienoja kamppailuja. Kovia mutta rehtejä, ja kummankaan joukkueen puolelta ei syyllistytä koskaan mihinkään ylilyönteihin. Lisäksi fanitkin taitavat olla ihan hyvässä hengessä keskenään, joten mikäs sen hienompaa? Nautitaan näistä, tätä on jääkiekko parhaimmillaan!

Tämä. On helvetin hienoja matseja ollut viimeiset 5v. Sille pohjalle on hyvä rakentaa. Kuittailu ja vittuilu erätauoilla on asiallista mutta kuitenkin onnistuu joka kerta asiallinenkin keskustelu, mikäli sellaista on halunnut. Ei tarvi mitään vihajuttuja viljellä.

Olisi hieno finaalikaksikko tänä vuonna, kunhan molempien peli on huipussaan ja jengit parhaimmalla poppoolla jäällä.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen hieman. Ottelussa oli jo jonkin verran pleijarihenkeä ja veikkaan, että yksi jos toinenkin joukkue nostaa kevään mittaan tasoaan samalla tavalla kuin IFK. Jos Kärpillä ei löydy keinoja tiivistynyttä viisikkopeliä vastaan, niin mestarisuosikkeja katsellaan Tampere-Helsinki -akselilta. Maalinedustalla ei tosiaan kovin moni Kärppä kunnostautunut, poikkeuksena tietysti cojones-Donskoi. Toki Kukkonen omassa päässä perusvarma. Ilman apuja Rynnäs on näköjään tavallinen kuolevainen, toisessa päässä oli tällä kertaa parempi veska.

Tammikuun alun yksittäisten runkkismatsien perusteella nyt on aivan turha vedellä johtopäätöksiä siitä, kykeneekö joukkue vastaamaan pleijareissa vastustajien pelitapoihin ja niiden muutoksiin. Pelejä voitetaan ja hävitään tässä vaiheessa eri tekijöiden summana. IFK on pelannut paremmin kuin syksyllä ja voitti eilen, vaikka ei kahteen erään peliä vienytkään. Eilinen ei tee IFK:sta mestariehdokasta, kuten ei Bluesin murskavoitto Saipasta tee Bluesista mestariehdokasta. Isossa kuvassa Kärpät ja Tappara ovat edelleen ykkössuosikit eilisestä huolimatta.
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä ole Viuhkolan peli ollut tämä. Vaisua vaisua. Kähkösen pitää saada 10 1vs1 paikkaa, jotta häkki heiluu. Usein pääsee paikoille, mutta ei mene. Ruotsin Lundell pelasi parissa ekassa erässä mahdollisuuden voittoon ja loppujoukkue otti vastuuta kolmannessa.

Viuhkola pelasi siis loukkaantuneena, joka selittää sitä vaisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös