Pe 26.9.2014 Ässät - Sport

  • 20 192
  • 91

Mikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Liverpool
Siis todellakin oli koulumaali kyseessä Sportilla ja sen vuoksi kirjoitinkin Rinteen pienestä ylipelaamisesta. Sammalkangas näytti loukkaavan itsensä maalia ennen, joten se varmasti vei keskittymistä tuossa tilanteessa. Lähti kieltämättä kyllä kovasti peittämään syöttöä kultakypärälle takatolpalle. Udea en hirveästi tuosta nuhtelisi.

Huomasitteko muuten, kuinka hyvin Lindell polki tilanteeseen mukaan Huhtasen maalissa ja sitoi Sportin pakit itseensä? Itse sytyn tuollaisesta ja loistavaa, että palkintokin tuli vielä syöttöpinnan muodossa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Pelistä kaiken kaikkiaan samaa mieltä, mitä täällä on jo kirjoitettu. Sportin maalihan lähti liikkeelle 5 vs. 5 tilanteesta, jossa Ojamäki pelasi siniviivan huolimattomasti -> kiekko jäi alueelle -> jäähyt -> Rinteen pieni ylipelaaminen maalin kulmalla -> maali. Pata oli ottelun alun altavastaajana, mutta hyvä, että pinnat kairattiin kotiin.
Mä syyttäisin kyllä eri pakkeja kuin Tapsaa ja Udea. Maali meni kyllä Marttisen ja Lindellin piikkiin, jos ukot istuu jäähyllä Sportin tehdessä maalin 5 vs 3 ylivoimassa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Joops, oli kyllä vauhdikas matsi ja todella mielenkiintoinen. Minua Sport kyllä kiinnostaa, heittämällä top5 jos nyt ajattelen vaikkapa tämän kauden vastustajia Isomäkeen. Varmaan ketjussa onkin mainittu jo moneen kertaan Sportin "all in!" -aloitus, mikä sai Ässät melkoiseen purjeeseen liki koko ensimmäisen erän. Ukot luisteli hullun lailla ja kiekkoa toimitettiin jatkuvasti maalille. Tänään ei Ässien onneksi mennyt noista sisään ja hyvin Ässien paketti silti pysyi kasassa siinä vaiheessa kun oltiin pahasti ottavana osapuolena. Viime kauden Ässät olisi lähtenyt koppiin 0-3 lukemissa tuollaisen avauserän jälkeen.

Tuosta avauserästä eniten ärsyttänyt asia oli muutamat Ässä-fanit, rumpali-poika mm. huutaa pelkkää vittua ja paskaa jossain pelin 5+ minuutin kohdalla, onneksi joukkueella sentään kestää kantti pelata sovitujjen juttujen mukaan eikä paniikki iske samalla tavalla. Tuollainen apina pitäisi potkia logolta ja "faniryhmästä" huisin vittuun minun mielestäni, todella oksettavaa ja raskasta kuunnella sitä rääkymistä. Joku muukin kiekosta helvetisti ymmärtävä tampio siellä taisi olla äänessä.

Eero Elo sitten ottikin sankarinviittaa ja hyvä duuni viime ajoilta poki maalin, Joppemainen haasto ja kiekko maaliin, ottelun käännekohta selkeästi. Huhtanen teki myös nätin pukukoppimaalin tokan erän loppuun, hienoa nähdä että Hupikin osaa lukea tilanteen ja käytti rauhassa sen avautuneen väylän jossa pakki lähti peittämään pelkkää syöttöä. Hallitusti rystyltä yläpesään, ei näitä liikaa nähdä. Hupi oli muutenkin pelipäällä, karvaus tuotti hyviä riistoja ja pelasi Smithille yhden todellisen namupaikan maalin eteen. Kiilholma puolestaan näytti sellaisen lättysyötön 2vs1 hyökkäyksessä että kärkikentät saanee taas hetken odottaa, vaikkakin paransi kolmannessa erässä vielä peliään. Hansenin duuni poiki Saarela-Kärki kaksikolla 2vs0 hyökkäyksen joka päättyi kuitenkin Saarelan lavassa pyörähtäneeseen kiekkoon, onnistumisia kaipailee hän. Hansen oli kyllä tänään liikkeellä hurjalla työmäärällä, nyt jaksoi luistella loppuun saakka, melkoinen jyrä laidallaan vaikkakin lopulta hiukan kädettömän oloinen.

Viljasen pelille ja jatkuvalle peluuttamiselle antaisin hiukan sapiskaa, mitä Parkkonen on tehnyt että istuu lähtökohtaisesti penkin päässä nyt jo ties kuinka monetta peliä? Rinne puolestaan jatkaa huikeassa vireessään ja vain tuollaiset tyhjiin lyödyt menee sisään, eipä juuri muut.

Sportille peukut todella kovasta yrityksestä, matka on pitkä ja virheet varmasti vähenee, mutta opetteluun mennee tämä kausi. Pelityyli on kyllä ainakin viihdyttävä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jos muuatamalla ranskiksella...
- jos Fleury olisi tuikannut Rinteen rintapanssarin sijaan kiekon pömpeliin, olisi Sport mennyt menojaan
- oli toki muitakin paikkoja ja muillakin
- Sport oli todella hyvä pl maalinteko
- Kyllä tuli hyvä fiilis omasta hallista, vaikka se onkin pieni. Siellä on sentään kaikki kunnossa, eikä katosta vuoda vedet niskaan
- oli pakko syödä elämän ensimmäinen Porilainen. Siis hyi vittu, mitä köyhällistöpaskaa. Syökö tota joku ihan oikeasti?
- tunnelma Porissa oli ihan hyvä
- kyllä Ässät on vaan rakas rakkikoira, mulle ehkä se paras vastustaja
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportille peukut todella kovasta yrityksestä, matka on pitkä ja virheet varmasti vähenee, mutta opetteluun mennee tämä kausi. Pelityyli on kyllä ainakin viihdyttävä.
Joo, tämä on myös mun mielestäni ihan totta, eli Sportin "tyyli" on, jos nyt ehkä vähän "junnumainen", kuitenkin ihan viihdyttävä. Luulen kuiteinkin että Spora vois nappa muutamia pinnoja enemmän vieraskentiltä jos pelasivat klassinen "valkovenäjä/norja-mm-kisat"tyylillä, eli kauhee sumppu-puolustus ja sitt vaan "vastakhyökkäys-kyttäys" koko ajan. Tuo tyyli sopis muuten täydellisesti kun rosterissa löytyy nä pikarekeettit ala Bertrand jne.

Mutta, tuo on kuitenkin "mun" Sport, eli röyhkästi päälle vaan, myös vieraissa, kyllä se palkinto tulee jossain vaiheessa jos vaan jaksaa taistella tolla tavalla illasta toiseen. Se on selvä juttu se! Sumppu-puolustus ei sovi meille (vaikka olisi ehkä se paras taktiikka) vaan hoki täytyy olla myös viihdyttävä, varsinkinkin kotona KUPARISAARESSA muuten vaasalaiset homeperseet jäävät heti kotiin ihmettelemään. Mutta, eteenpäin!
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos muuatamalla ranskiksella...
- jos Fleury olisi tuikannut Rinteen rintapanssarin sijaan kiekon pömpeliin, olisi Sport mennyt menojaan
- oli toki muitakin paikkoja ja muillakin
- Sport oli todella hyvä pl maalinteko
- Kyllä tuli hyvä fiilis omasta hallista, vaikka se onkin pieni. Siellä on sentään kaikki kunnossa, eikä katosta vuoda vedet niskaan
- oli pakko syödä elämän ensimmäinen Porilainen. Siis hyi vittu, mitä köyhällistöpaskaa. Syökö tota joku ihan oikeasti?
- tunnelma Porissa oli ihan hyvä
- kyllä Ässät on vaan rakas rakkikoira, mulle ehkä se paras vastustaja

Siksi sinä sitä porilaista söitkin, kohderymä osui näköjään kohdalleeen. Muutenhan sulla olisi ollut omat ravut mukana.

Siis oikeasti, 2 erää Sport täysin jaloissa. Ja ekassa erässä ilmeisesti Ässillä asennevammaa, Rautakallio takoi erätauolla just riittävästi asennetta pelaajien kalloihin.

Minä kyllä tykkäsin Sportista, oikein mukava lisä saipapelsujen joukkoon.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos muuatamalla ranskiksella...
- jos Fleury olisi tuikannut Rinteen rintapanssarin sijaan kiekon pömpeliin, olisi Sport mennyt menojaan
- oli toki muitakin paikkoja ja muillakin
- Sport oli todella hyvä pl maalinteko
- Kyllä tuli hyvä fiilis omasta hallista, vaikka se onkin pieni. Siellä on sentään kaikki kunnossa, eikä katosta vuoda vedet niskaan
- oli pakko syödä elämän ensimmäinen Porilainen. Siis hyi vittu, mitä köyhällistöpaskaa. Syökö tota joku ihan oikeasti?
- tunnelma Porissa oli ihan hyvä
- kyllä Ässät on vaan rakas rakkikoira, mulle ehkä se paras vastustaja

Sport pelasi ekan kympin hyvin ja Ässät pelasi ekan kympin huonosti. Ero oli Sportin hyväksi melkoinen. En kuitenkaan usko Sportin menemisiin, vaikkei Rinne olisikaan nollannut Fleurya. Sport olisi silloinkin väsynyt ottelun loppua kohden. Kaksi erää Ässät olikin huomattavasti parempi.
Sport oli kuitenkin vastustajana viihdyttävä ja uskalsi pelata rohkeasti.
Porin tunnelma ei omaan silmään erottunut näistä viikkopeleistä, vaikka odotin tämän erikoisen päivän tuovan tunnelmaa. Ei tuonut.
Teidän hallissa vierailleena en ihan allekirjoita muuta kuin sen, ettei katosta ole vuotanut ainakaan omaan niskaani mitään. Sama tosin koskee itselläni Isomäkeä. Parin vuoden päästä kannattanee tehdä uusi vierailu ja hykerrellä Kuparisaarella..
Eilen mä en syönyt porilaista, mutta välillä syön ja pidän hyvänä mättönä, vaikken ole köyhä.

Sulta provo johon tartuin, mutta oli aika sekavia jorinoita näin aamutuimaan, kun olisi jo pitänyt selvitä eilisestä pyörityksestä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Zaari, mikä provo? Tarkoitatko sitä Porilaista?
Olin ainakin sen suhteen täysin tosissani. Aivan järkyttävää shaibaa, mutta juuri sillon ei ollut muutakaan tarjolla ja pakkohan se oli koittaa.
En tiedä, oliko toi perinteisllä reseptillä, mutta mulle ainakin huitastiin käteen kahdella palaneella paahtoleivällä ja jollain lauantaimakkaralla tai muulla koiranruoalla varustettu törkyturpa-annos. Aiva järkyttävää kuraa!

Voihan toi olla vähä, ku mustajööti Mansessa. Kukaan muu ei saa oksentamatta syötyä, mutta hämeen hitaat vetää ku hullut puuroo.

Ei ollut tarkoitettu provoksi. Sorry, jos näin luulit.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Zaari, mikä provo? Tarkoitatko sitä Porilaista?
Olin ainakin sen suhteen täysin tosissani. Aivan järkyttävää shaibaa, mutta juuri sillon ei ollut muutakaan tarjolla ja pakkohan se oli koittaa.
En tiedä, oliko toi perinteisllä reseptillä, mutta mulle ainakin huitastiin käteen kahdella palaneella paahtoleivällä ja jollain lauantaimakkaralla tai muulla koiranruoalla varustettu törkyturpa-annos. Aiva järkyttävää kuraa!

Voihan toi olla vähä, ku mustajööti Mansessa. Kukaan muu ei saa oksentamatta syötyä, mutta hämeen hitaat vetää ku hullut puuroo.

Ei ollut tarkoitettu provoksi. Sorry, jos näin luulit.

Haha..."Gordon Ramsey" on tour, näköjään. On tää hoki kivaa, tulee vähän ruokakulttuuria ym mukaan myös matkan varrella :D Hyvä, hyvä!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, tämä on myös mun mielestäni ihan totta, eli Sportin "tyyli" on, jos nyt ehkä vähän "junnumainen", kuitenkin ihan viihdyttävä. Luulen kuiteinkin että Spora vois nappa muutamia pinnoja enemmän vieraskentiltä jos pelasivat klassinen "valkovenäjä/norja-mm-kisat"tyylillä, eli kauhee sumppu-puolustus ja sitt vaan "vastakhyökkäys-kyttäys" koko ajan. Tuo tyyli sopis muuten täydellisesti kun rosterissa löytyy nä pikarekeettit ala Bertrand jne.

Mutta, tuo on kuitenkin "mun" Sport, eli röyhkästi päälle vaan, myös vieraissa, kyllä se palkinto tulee jossain vaiheessa jos vaan jaksaa taistella tolla tavalla illasta toiseen. Se on selvä juttu se! Sumppu-puolustus ei sovi meille (vaikka olisi ehkä se paras taktiikka) vaan hoki täytyy olla myös viihdyttävä, varsinkinkin kotona KUPARISAARESSA muuten vaasalaiset homeperseet jäävät heti kotiin ihmettelemään. Mutta, eteenpäin!

Mikäli Valtonen ajattelee sinun tavallasi, hän on hölmö Minä luulen, että Valtonen oikeasti uskoo pelitapaansa, paineistamiseen. Valitettavasti tämä tyyli ei tuo pisteitä, ei kotona, eikä vieraissa. sillä kauden edetessä vastustajien viimeistely tulee paranemaan.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikäli Valtonen ajattelee sinun tavallasi, hän on hölmö Minä luulen, että Valtonen oikeasti uskoo pelitapaansa, paineistamiseen. Valitettavasti tämä tyyli ei tuo pisteitä, ei kotona, eikä vieraissa. sillä kauden edetessä vastustajien viimeistely tulee paranemaan.
Kumpaan pelitapaan nyt otit kantaa? Paineistukseen vai träpin pelaamiseen? Onhan tuo pelitapa tuottanut pisteitä jo kotona 6/9. Jälleen tällainen hauska kommentti, että vastustajien peli ja viimeistely tulee kauden mittaan paranemaan, mutta Sportin peli ei missään tapauksessa tule paranemaan, vaan se on nyt valmista ja se on paskaa. En tiedä tarkoititko tuota, mutta tuollaisen kuvan tuosta sinun kirjoituksestasi nyt valitettvasti sain. Ei se mitään, näitä tulee yhtenään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kumpaan pelitapaan nyt otit kantaa? Paineistukseen vai träpin pelaamiseen? Onhan tuo pelitapa tuottanut pisteitä jo kotona 6/9. Jälleen tällainen hauska kommentti, että vastustajien peli ja viimeistely tulee kauden mittaan paranemaan, mutta Sportin peli ei missään tapauksessa tule paranemaan, vaan se on nyt valmista ja se on paskaa. En tiedä tarkoititko tuota, mutta tuollaisen kuvan tuosta sinun kirjoituksestasi nyt valitettvasti sain. Ei se mitään, näitä tulee yhtenään.

Jos Sport pelaa kaikki pelinsä eilisen kaltaisella pelitavalla, vastustajat rikkovat sen kiekkokontrollilla. Ja kiekkokontrolli pelitapana vaatii toistoja kehittyäkseen ja näitä toistoja tulee sarjan edetessä. Kun ollaan tammi-helmikuussa Sportin paineen alta kiekotellaan helpommin pois kuin tänään. Sportin peli varmasti kehittyy, uskoisin että paineistaminen vähenee ja peli passivoituu. Mutta jos Valtonen ajaa tätä pelitapaansa väkisin läpi, Sport tulee olemaan pulassa.

Pisteet ovat tällä hetkellä "alennusmyynnissä", kuten aina syksyisin. Tämä johtuu joukkueiden harjoitelun erilaisesta rytmityksestä, materiaaliltaan parempien joukkueiden peli tulee usein myöhemmin kuntoon.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikäli Valtonen ajattelee sinun tavallasi, hän on hölmö Minä luulen, että Valtonen oikeasti uskoo pelitapaansa, paineistamiseen. Valitettavasti tämä tyyli ei tuo pisteitä, ei kotona, eikä vieraissa. sillä kauden edetessä vastustajien viimeistely tulee paranemaan.
Sanotaan sitten näin, jos (huom JOS) Sport on vaikka sijalla 11 kun sarja on pelattu, ja Sport on koko kauden pelannut tylsempi-tylsempi träppi ja sillon tällöin hakenut jopa vieraspisteet tällä träpillä, ja myös kotona samalla tavalla...niin niin...melkein parempi sitten jäädä 13-14 sijalla viihdyttävä pelillä, koska 11-12 sija on sama paska kun 13-14 sija....thanks to the closed leagues shit...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanotaan sitten näin, jos (huom JOS) Sport on vaikka sijalla 11 kun sarja on pelattu, ja Sport on koko kauden pelannut tylsempi-tylsempi träppi ja sillon tällöin hakenut jopa vieraspisteet tällä träpillä, ja myösule kotona samalla tavalla...niin niin...melkein parempi sitten jäädä 13-14 sijalla viihdyttävä pelillä, koska 11-12 sija on sama paska kun 13-14 sija....thanks to the closed leagues shit...

Minä ajattelisin valmentajana tulevia kausia ja pyrkisin kehittämään sellaisen pelitavan, jolla voisi voittaa parin vuoden kuluttua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös