Pe 23.9.2011 TPS-SaiPa

  • 9 518
  • 32
Ainakaan SaiPa ei missään tapauksessa tässä matsissa hyötynyt tuomareista. Itse noteerasin vierasjoukkueelta varsinkin hyökkäysalueella niin monta kiekottoman estämistä, että tuo ensimmäisen erän johto oli ehkä vähän liikaa, vaikka Palloseura toki aivan helvetin paska kahdessa ekassa kokonaisuudessaan oli. Kuitenkin, mikäli SaiPa olisi bokseja saanut edes vähän sinnepäin mitä ansaitsi, olisi voinut olla hankalampi noita maaleja iskeä.

Tämä ei nyt kyllä auennut minullekaan, mitä olit sanomassa :D? Oma pointtini tosiaan oli se, että radiolähetyksen perusteella sain sellaisen käsityksen, että SaiPaa siis sorrettiin kahden ensimmäisen erän aikana, eli TPS rikkoi minkä kerkesi jäähyittä, erityisesti ensimmäisen erän aikana.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt ei kyl ihan auennu. Johtuu varmaan voiton kunniaksi nautitusta punkkupääläristä, tä?

Saviksen huikea pommi? Siis sama jätkä kenellä "ei mitään käyttöä, edes SaiPassa".

No saa kai sitä ees hetken leijua?

Niin, siis en tiedä mitä tuolla tivailulla haet, mutta tuossa kohdassa kyseenalaistin esimerkiksi dumareiden käyttäytymistä ekassa erässä jne, lue omasta lainauksestasi. Savilahti-Naganderin kuti oli hieno, ja se tuli toisessa erässä Palloseuran pelatessa alivoimaa. Simppeli hyvin pelattu kuvio joka päättyi nättiin vetoon, that's it. En siitä ollut mitään erityistä mieltä, enkä sitä mitenkään dissannut.

Tottakai saa leijua miten paljon haluaa, tosin Palloseuran voittamista tämän tasoisen kotijoukkueen esityksen jälkeen en itse lähtisi mitään voltteja tekemään.

SaiPa on joka kierroksella mitä olen Totalilta sattunut vilkaisemaan, sekä myös tilastojen valossa ollut kohtuullisesti peliä jopa hallitseva osapuoli, ja tänään se osasi realisoida nuo paikkansa tehoiksi. Hyvä niin, itse ainakin olen vilpittömästi SaiPan messissä kauden läpi, tuo jengi taistelee kriitikkoja, muun Suomen "asiantuntevaa" yleisöä, ja välillä jopa (ehkä) itseään vastaan jokaisessa kamppailussa, joten ainakin henkinen tila priorisoituu joka koitoksessa. Jos tämä pysyy lujana läpi talven, olen ehdottomasti sitä mieltä, että tuolla porukalla myös ansaitaan voittaa matseja. Iso peukku siitä, että noin nimettömällä rosterilla tehdään muutakin kuin kiusataan parempiaan, juuri tällaiset jutut tuovat säpinää ja iloa tähänkin sarjaan. Esimerkiksi viime kauden Ilvestä oli äärimmäisen mukava seurata.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ei nyt kyllä auennut minullekaan, mitä olit sanomassa :D? Oma pointtini tosiaan oli se, että radiolähetyksen perusteella sain sellaisen käsityksen, että SaiPaa siis sorrettiin kahden ensimmäisen erän aikana, eli TPS rikkoi minkä kerkesi jäähyittä, erityisesti ensimmäisen erän aikana.

No, ehkä sitä yritin sanoa, että selostajallanne on mukavat värilasit päässä. Oma pointtini tosiaan oli se, että näkemäni perusteella Palloseuraa sorrettiin, erityisesti ensimmäisen erän aikana jopa sen omassa päässä (lukuisat kiekottoman estämiset, ns. epäpuhtaat blokit) ja kolmannessa erässä lukuisten puhaltamattomien kamppien ja kiinnipitämisten muodossa. Toki linjattomuus oli kumpaankin suuntaan päivänselvää, mutta en nyt sanoisi että TPS ainakaan enempää siitä hyötyi kuin SaiPa.

Ja edelleen, eivät nämä peliä ratkaisseet.

Ja ei, tänään ei nähty "surkeinta mahdollista" Palloseuraa (kliseisin tappioselitys). Varsinkin kolmas erä oli erittäin hyvä, joskaan eheäksi tuota esitystä ei silti voi kutsua edes hyvällä tahdolla.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Virralle kenkää on minun sanoma!

Ei mun puolesta ansaitse potkuja. Paskan korjaamiseen menee pätevämmältäkin valmentajalta tovi. Välttämättä yhden kauden aikana sitä ei tehdä, joten malttia Tepsiläiset. Lappeenrannassa menee vieläkin pitempi aika sonnan korjaamiseen sitten kun uusi valmentaja astuu puikkoihin joskus. Tämä on nähty niin monesti Saimaan rannalla.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Seuraavaa kotipeliä odotellessa

Olihan se sen luokan esitys, että oksat pois. Tänään voi katsella Pelicans -peliä Urholta ja tiistaina saa taas seurata samaa viihdettä paikan päällä.

Kuinka paska sitä voi kotijoukkue olla ja toisaalta miten Saipa voi olla noin helvetin paljon parempi. 0-4 tilanne mairitteli kotijoukkuetta, sillä ensimmäisessä erässä taisi oikeasti kulua jotain 15min kun ensimmäinen heitto edes meni Saipan maalia kohden. Koskiranta(kentän paras pelaaja) olisi voinut rikkoa yhden pelin piste-ennätyksen SM-liigassa jollain "kaikki onnistuu"-illalla.

Saipalla oli ihan käsittämätön määrä maalipaikkoja, siis hyviä, kun taas TPS:n peli omassa päässä ja hyökkäyksiin lähdöt yleensäkin ovat kyllä suoraan jostain "twilight zone:sta". Voi helvetti sentään, mahtoiko edes H. Virran "käännä toinenkin poski ja varman päälle aina" tai Leimen " ei mitään tolkkua"-pelailun aikana tulla nähtyä yhtä huonoa erää kuin eilen? Jättö-jättö-jättö-pakki-pakki-pakki-jättö-sokkojättö-jne ja eteenpäin ei päästä yhtään vaan tullaan punaviivaltakin takaisin omiin päin.

Voisiko sitä pelitapaa edes hitusen muokata nykyiseen materiaaliin sopivammaksi, kun ihan kaikki pelaajat ei tosiaan ole sellaisia Kalpan muottiiin sopivia(=pieniä, taitavia ja vikkeliä, jotka sitten kuitenkin jyrätään tosipeleissä). Kulmiin meneminen tuntuu vain lisääntyneen, vaikka hyökkäyskalustossa on suurin osa sopivampia juuri suoraviivaisempaan pelaamiseen. Em. lisäksi TPS saa todella vähän laukauksia aikaiseksi, edes ylivoimalla. Nopeita, suoria hyökkäyksiä ei vain tule.

Anttila ei muuten saa yhtään syöttöä omille, vaan joko saa laukauksen aikaiseksi(epätodennälöistä) tai menettää kiekon. En kyllä mitenkään saa tätä hankintaa sopimaan Virran kuvioihin ja toivottavasti Vahalahti ei joudu pelaamaan käverin kanssa enää. Ja Plihal siihen ylivoiman keskelle pelaamaan, kun on sata kertaa parempi maalinedustalla pelatessa.

Hattusen peliajan nostosta plussaa, sillä hänellä kiekko pysyy lavassa, yritystä/asennetta on ja osaa/pystyy syöttämään ketjukavereillekin.

Tuomarit lopettivat puhaltamisen 3. erässä, joka linjana sopii paremmin johdossa olevalle.

Saipa oli todella hyvä vrt. TPS, joten pisteet menivät ihan oikein kaikki Lappeenrantaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös