Karmeaa kuraa. KooKoon pelasti viime viikkoisilta lukemilta lähinnä se, että vierailijat susirajalta ovat joukkuepelinsä kanssa jota kuinkin yhtä vaiheessa. Ei vaan pysty nyt tarkempaan analyysiin, joten cotton vaikenee ja päästää ääneen kaksi turkulaista valmentajalegendaa, kutsutaan heitä vaikka herra T:ksi ja herra J:ksi.
"Hei siel oli tänää vastassa JokiPo, pelannu shaatanan huonon alkukauden, tulee meidä kotiluolaan, oltiin ihan shaatanan selvä ennakkosuosikki! Mitä meidän tarttee tehdä? Annetaa se helppo eka syöttö, pidetää rotia maalilla ja jalat liikkuu! Ei tää oo niin vaikeeta! Ei pitäis olla mitään estettä voittaa niitä, jos pelataan edes kohtuullisella tasolla, MUT ME PASKOTAA HOUSUIHI KU ÄMMÄT!
Sitte hei vähä huomisen ohjelmasta; kello 6.30 joka ukko o varusteet päällä punaviivalla oottamassa. Se kuka siel ei ole, niin tälle kaudelle voi sanoo hyvää yötä, natinati. Shaatana!
Pelaajista sen verran, että shaatana kultakypärä Hämäläinen, Nolla plus 0 on 0! Ja sitte hei Nickersoni! Sää olet tullu Ameriikasta, sää ole olevinas fyysine pelota! Shaatan siel sää kattelit tänääki kolmea maalia kentällä vierestä! Shaatana sielt maalin edest sorkittiin kolme maalia, ku me vaan katottii vierestä. Herätys shaatana! Ja sit 4-3-maali kanssa! Siel shaatana joku KHL-raakki vilautasmunias heittäs lampaan kullin maalille ja mein mies kattoo vierestä shaatana ku nöösipoika panolla! Ja kaveri potkii rysään! Shaatana niil oli yksi tekomaali tänään! Yksi! Mitä bobiorrei te oikein kuvittelette olevanne! Shaatana perusjutut kuntoon ensin! Ja sit shaatan Järvine, sen takia meil o siel maalivahti, et se ottaa jotain kiinni! Nyt shaatana riittää, Rämö maaliin seuraavaks!"
*Kröhöm*
"Ihan ensiksi mä haluan kiittää veli J:tä suorasta ja ennen kaikkea rehellisestä lausunnosta. Jos sä et kunnioita peliä, sä saat just tällaista tulokseksi, kuten mä jo aikanaan Tepsin kopissa nuorena kloppina opin. Tän illaan piti olla Mestistä parhaimmillaan, kaksi sarjan legendaa, titan de élégante, mittelee keskenään nuorten leijonien innolla. Väännetään Raatteentien hengessä ja kansa nauttii.
*Snif*
Mä olisin aikanaan ollut itsekin tällasen pelin jälkeen sitä mieltä, että hei, Hockey is a momentum game. The puck didn't bounce our way. That's it ja piste. Mutta sillon sä, et ole rehellinen ja et näe asioita oikein. Tänään me oltiin huonoja pienissä asioissa ja se maksoi meille pelin. Do the little thing properly, kuten mun hyvä ystäväni Rene Fasel sanoo. Tänään me ei niin tehty ja tässä tulos. Tuolla kopissa kakskymmentä helvetin motivoitunutta, mutta hiljaista ammattilaista. Herralla nimeltä Juha Juujärvi on näille gentlemaneille huomenna paljon asiaa. Mutta vielä enemmän tää sama herra Juujärvi saa kattoa peliin aamulla.
Joensuuhun mä sanon vaan; Onnittelen. My fuckingratulations. Piste."