Pe 21.12.2007 Ässät - Kärpät

  • 10 000
  • 41

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avataanpas keskustelu tämän illan ainoasta liiga-pelistä. Tämähän on siis "kärki"kamppailu, kun taulukon tyvi kohtaa kärjen. Ilmassa suurta urheilujuhlan tuntua... :)
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eniten taitaa jännittää KalPafaneja, pysytäänkö poissa jumbosijalta joulun ajan.
Toivottavasti Kärpät hoitaa pelin alta pois ammattiylpeydellä.

Meiltä meni eilen vihon viimeinen juna nousta sarjataulukossa ylöspäin. En jaksa uskoa että Ässätkään siihen junaan kerkeää. Joten loppukauden päävastus on entistäkin selvempi molemmilla. Meidän pelaajia oli kosiskeltu viime päivät ilmeisesti ihan urakalla, varmaan sama kuhina on käynyt Ässäpakan ympärillä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Nyt voitaisiinkin ne kaupattavat herrat siirtää sivuun ja nostaa Niemi, Halava, Peltomaa, Jyrkkiö ja Järvenpää liigarinkiin. A-junnuissa on kuitenkin sarjatauko. Tuloksilla ei niinkään ole väliä vaan sillä että nuoret kehittyvät.

Mutta eihän meidän munaton johto siihen(kään) pysty.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tälle kaudelle on jo ehditty käydä ottaa Ässiltä pataan. Toivottavasti jätkät ei tuijottele taulukkoja liikaa, Ässillä kun on ollut tapana hoitaa kotimatsit joko tyyliin 4-0 tai sitten ne on päättynyt jotain 1-6. Toivotaan jälkimmäistä vaikka kinkun kuvat siellä kuitenkin pyörii pajatsossa...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Omasta puolestani veikkaan että nyt kun on enää kolme yötä jouluun, niin porilaisyleisö on jo heittänyt arkihuolensa (joita onkin tänä syksynä riittänyt) ja Isomäessä tullee olemaan hyvinkin hiljaista..

Kyllähän tällainen ottelu tähän aikaan antaa sanalle "pakkopulla" kokonaan uuden merkityksen. Eipä siis itsekään hallille tule vaivauduttua. Sitä paitsi olen jo nähnyt Kärpät. Eilen illalla keskustassa ajoivat linja-autolla ohitseni matkalla hotellilleen..

Toivotaan että joulun kunniaksi ei tule kovin rumia lukemia..
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Nyt voitaisiinkin ne kaupattavat herrat siirtää sivuun ja nostaa Niemi, Halava, Peltomaa, Jyrkkiö ja Järvenpää liigarinkiin.

Anteeksi offtopic, mutta pakko kommentoida tätä. Olin tuossa katsomassa A-nuorten peliä KalPa-Ässät pari viikkoa sitten ja nimenomaan nämä kaverit erottuivat patapaidoista parhaiten. Järvenpää nyt ei kentällä ollut, mutta varsinkin Jyrkkiö oli todella hyvä. Teki kiekon kanssa omassa päässä temppuja, joita ei liigapeleissä kukaan uskalla yrittää. Olen itse ihmetellyt samaa, että miksi näin taitavat kaverit eivät saa näyttömahdollisuutta liigassa? Niemi, Peltomaa ja vielä Halavakin mahtuisivat varmasti pelaavaan kokoonpanoon. Tämä nyt ei toki meidän kuopiolaisten ongelma ole, varsinkaan tässä tilanteessa, mutta näissä nimissä on potentiaalia.

Paluu aiheeseen: Toivottavasti Kärpät hoitavat homman kuten pitääkin ja pääsemme Kuopiossa juhlimaan koko joulun ajan loistavaa sarjasijoitusta!

No joo...
 

meetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja muut Oulun urheiluseurat.
Kärpät tänään:

1.kenttä:-

20 Pesonen, Janne
36 Bros, Michal
81 Kratena, Ondrej

26 Lehtonen, Mikko
71 Laamanen, Jukka-Pekka
----------------------------------------------------------
2.kenttä:-

83 Mustonen, Tomi
21 Paakkolanvaara, Tommi
17 Kuusela, Kristian

9 Jaakola, Topi
7 Novak, Jan
------------------------------------------------------------
3.Kenttä:-


12 Normio, Teemu
41 Sahlstedt, Kalle
50 Aaltonen, Juhamatti

6 Mikkola, Ilkka
2 Korpikari, Oskari
------------------------------------------------------------------
4.Kenttä:-

18 Alikoski, Mikko
15 Karppinen, Veikko
43 Aarnio, Antti

4 Ylönen, Antti
27 Kiren, Toni
------------------------------------------------------------------

Maalissa:
32 Tarkki, Tuomas

Varalla:
1 Suomalainen, Jaakko
------------------------------------------------------------------
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Kyllähän tällainen ottelu tähän aikaan antaa sanalle "pakkopulla" kokonaan uuden merkityksen. Eipä siis itsekään hallille tule vaivauduttua. Sitä paitsi olen jo nähnyt Kärpät. Eilen illalla keskustassa ajoivat linja-autolla ohitseni matkalla hotellilleen...
Tämä on varmaan sitten "pakkojoulutorttua". Eilen kun näit Kärpät bussissa, niin oliko nähtävissä mitään merkkejä siitä, millä ilmeellä Kärpät laatikkoon luistelee? Tämä on tärkeä asia. ;-)
Tälle kaudelle on jo ehditty käydä ottaa Ässiltä pataan. Toivottavasti jätkät ei tuijottele taulukkoja liikaa, Ässillä kun on ollut tapana hoitaa kotimatsit joko tyyliin 4-0 tai sitten ne on päättynyt jotain 1-6. Toivotaan jälkimmäistä vaikka kinkun kuvat siellä kuitenkin pyörii pajatsossa...
Ainakaan minä en tykännyt tuosta syksyn ensimmäisen Ässä-ottelun 2-0 tappiosta. Pikkaisen eri sykkeellä Kärppien on tänään laatikkoon luisteltava. Kärppien on vauhditettava Suhosen lähtölaskentaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kärppien on vauhditettava Suhosen lähtölaskentaa.

Tuskin meillä Porissakaan niin tyhmiä sentään ollaan, että vielä yhteen uuteen valmentajaan rahaa lyödään loppukaudeksi. Eiköhän se ole Alpo itse joka sitten jossain vaiheessa (runkosarjan jälkeen) kerää paperinsa kasaan ja siirtyy viettämään mukavaa aikaa jossain muualla.

Itse ottelusta sen verran, että ilmeisesti tämäkin täytyy pois alta pelailla. Hävettää jo etukäteen.

Toivottavasti Nickerson, Forsbacka & Co järjestävät sirkushuveja, koska mitään muuta katsomista näissä ei enää ole. Konttinen-Toivonen-Kuparinen kolmikon järjestämät hullunhauskat kotivideo sekoilutkaan eivät enää jaksa naurattaa.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Itse ottelusta sen verran, että ilmeisesti tämäkin täytyy pois alta pelailla. Hävettää jo etukäteen.

No juu, samaa pelkään minäkin että joulunviettoon (=Winstoniin koko lössi vetämään "extravatsoja"? Vääpeli tai Sammalhammas toimii jumpparina...) lähdetään oikein kunnon turpasaunan päätteeksi. No, sauna kuin sauna, kyllä se suomalaiselle aina maistuu (?), mutta kuitenkin.

Odotettavaa tästä matsista on lähinnä se, kiinnostaako. Se, jota edes vähäsen kiinnostaa, voittanee. Yleisömäärä kiinnostaa ylivoimaisesti eniten. Vieläkö jotain kiinnostaa lähteä tukemaan näin loistavaa seuraorganisaatiota? Sanokaa mitä sanotte, mutta jonkun matsin osalta voisivat ässäfanit tehdä sellaisen kollektiivipäätöksen, että jäisivät kotiin. Jos tyhjälle katsomolle pelaaminen vähän herättäisi, edes miettimään, kenen pussista ne palkkarahat ainakin osaksi maksetaan.

Jos tämän toteutatte, niin lupaan olla itsekin menemättä hallille (helppo päätös) ja sen lisäksi Kuukkarista kajahtaa osaksenne määrätön määrä arvostusta. Kiitos, ja hyvää joulua.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Tuskin meillä Porissakaan niin tyhmiä sentään ollaan, että vielä yhteen uuteen valmentajaan rahaa lyödään loppukaudeksi. Eiköhän se ole Alpo itse joka sitten jossain vaiheessa (runkosarjan jälkeen) kerää paperinsa kasaan ja siirtyy viettämään mukavaa aikaa jossain muualla.
En ole Ässien touhuja niin tarkkaan seurannut, mutta varmaan noin tämä prosessi täytyisi edetä. Suhonen ei ole ollut koskaan minun mielestä edes jääkiekkovalmentaja, vaan joku ihmeukko, joka aina silloin tällöin saa itsensä hilattua johonkin ilmeisen tyhmään ja typerään organisaatioon. Lopputulos on aina lähennellyt kaaosta, ja jonkinlaisen mediahuomion saattelemana tämä täystuho on siirtynyt takaisin takavasemmalle. Pitkään aikaan ensimmäisen kerran Suhonen palasi takaisin julkisuuteen Yle Urheilun jääkiekkoasiantuntijana vajaa pari vuotta sitten. Ei ollut yllätys, sillä tollo nimeltä Kari Mänty johtaa Yle Urheilua. Kaksi tolloa kohtasivat toisensa. Käsittämätöntä, että Ässät palkkasi Suhosen päävalmentajakseen. Jääkiekkoihmisenä tunnen Ässien puolesta myötähäpeää. Suhosen palkkaaminen ei pitäisi olla edes mahdollista seurassa joka yrittää vakiinnuttaa paikkaansa liigan keskikastissa.

Kuten huomaatte, minulle illan suurin huomionkohde jääkiekkoilullisesti toisarvoiset asiat. Tarkoitus ei ole moittia porilaisia tai ässäläisiä, vaan siunailla sitä, että miten tämä kaikki on mahdollista?
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Kärppien on vauhditettava Suhosen lähtölaskentaa.

Ja ketä tilalle, Ahon Jussi vai? (Paikallisradion kovanaama, joka on Ässien merkeissä kunnostautunut monessa muussakin asiassa kuin vain selostamisessa ja juontamisessa.) Siinä tietysti takatukka viuhuisi ja kasari kävisi kuumana, mutta... joo.

Jos Suhoselle annettaisiin vielä potkut, niin ketä tuohon sitten tulisi tilalle? Apella mennään nyt kausi loppuun, sanoisin, ei kannata muutenkin pakkaselle menevää kautta enää vetää enemmän v=tuiksi talousosastolla - ensi kaudeksi ei muuten saada sitäkään vähää "tähtiä" (mieluummin sitten tämän kuin eilisen päivän sellaisia -toim. huom.) joukkueeseen. Kidutaan hiljalleen ja toivotaan, ettei Takko tuo ameriikasta enää yhtään uutta vahvistusta... tosin jotenkin pelkään, että sieltä vielä joku "amerikkalaisella nupilla pelaava" (Karri Kiven surullisenkuuluisaksi osoittautunut ilmaisu John Lammersista) musta hevonen rapsahtaa, mutta toivottavasti olen väärässä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Niille reippaille jotka jaksavat tämän väännön käydä katsomassa, niin onnea matkaan. Tulee olemaan varmasti tajunnan räjäyttävä kokemus. Vaikka kausari taskussa onkin, niin tämä peli kiinnostaa yhtä paljon kuin... keksikää nyt joku hyvä vertaus tähän. Mä teen mielummin ihan mitä muuta tahansa, mutta hallille en mene. Toi joukkue ei herätä minkäänlaisia tunteita, ei edes vituta enää.

Jos mukaan olisi otettu edellä mainittuja omia junioreita, niin saattaisin mennä kyseisten jannujen edesottamuksia katsomaan. Turha toivo skin on, niin kauheeta perseilyä on viimeaikoina nähty johtoportaankin saralla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä teen mielummin ihan mitä muuta tahansa, mutta hallille en mene.
Sama. Paskalla istuminenkin tarjoaa enemmän elämyksiä kuin nyky-Ässät. Eri asia olisi, mikäli joukkue taistelisi ja ottaisi turpaan saappaat jalassa. Jos ei pelaajia nappaa, niin ei nappaa minuakaan. Reilu peli mielestäni.

Mikäli Kärpät ei voita tänään vähintään viidellä maalilla, niin olen kyllä yllättynyt.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Itse käyn n. 4 kertaa vuodessa Porissa Mikkelistä. Joten tämäkin pakollinen "joulukinkku-matsi" on raahauduttava katsomaan. Mutta ei kyllä löydy kehostani yhtään matsi fiilistä. Ja kun katsoo vielä tuomareita (Kruus &Vuohtoniemi) voin toivottaa vain kaikille patasydämmen jäännöksiäkin omistaville rauhallista joulua ja parempaa kiekkomenestystä tuleville kausille.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Niille reippaille jotka jaksavat tämän väännön käydä katsomassa, niin onnea matkaan.

Kiitoksia. Tai ei katsojat sitä onnea tarvitse, joukkue kylläkin. Kun nyt Kärpät ei yli kymmentä tekisi.

Vitullinen kuume-flunssa iskee päälle sopivasti, glögi&sisuviinan voimalla luultavasti hallille raahaudutaan. Täytyyhän nyt kausikortille saada vastinetta. =)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Minä uskon vakaasti siihen, että Ässät tyylilleen uskollisena nappaa voiton tästä ottelusta jopa yllättävänkin helposti. Joukkue on kannattajillensa syksystä paljon velkaa ja aikainen joululahja annetaan tänään. Illan päätteeksi Jalonen saa turpaansa nakkikioskilla.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Illan päätteeksi Jalonen saa turpaansa nakkikioskilla.

Tai nokkaansa.

Ihmeellinen on ihmisen mieli. Pakko hallille vääntäytyä, vaikka koko kroppa viestittää nousevasta kuumeesta, ja nokka(ei Jalonen) vuotaa kuin Ässien puolustus.

Toivottavasti Gagsin arvio pitää paikkansa, ja Ässät tarjoaa joululahjan niille harvoille kannattajille ketkä paikalle saapuvat. Tähän voi uskoa yhtä lujaa kuin joulupukkiin.
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Myönnän, että ei tullut lähdettyä peliin, vaikka seisomakausari löytyykin. Ei huvita ajaa 120km yhtenä iltana katsomaan kakkaa...
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä uskon vakaasti siihen, että Ässät tyylilleen uskollisena nappaa voiton tästä ottelusta jopa yllättävänkin helposti. Joukkue on kannattajillensa syksystä paljon velkaa ja aikainen joululahja annetaan tänään. Illan päätteeksi Jalonen saa turpaansa nakkikioskilla.

Kyllä. Minä epäilen vähän samaa. Vittu että on ihmeellistä luovutusmielialaa ja rutinaa liikkeellä. Porilaiset ovat tottuneet liian hyvälle. Taisi tulla pelattua muutama vuosi liian vähän ykkösdivarissa. Kausikorttimiehetkin makoilevat sohvillaan. Hienosti menee.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menipäs nopeasti otteluseurantaketju lukkoon. Onneksi copy-paste toimii:

Michal "huonompi kuin Saarenheimo" Bros ratkaisi. Kolmeen pisteeseen oli Ässillä saumat, mutta yksi jäi käteen. Ottelun lähtökohdat silti huomioiden tämä oli voitettu piste.

Nousu jumbopaikalta on positiivinen juttu. Ja huomion arvoista on myös se, että Kärpät ei voittanut tällä kaudella Porissa varsinaisella peliajalla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Nousu jumbopaikalta on positiivinen juttu. Ja huomion arvoista on myös se, että Kärpät ei voittanut tällä kaudella Porissa varsinaisella peliajalla.

Kyllähän tässä tilantessa tämä oli syvästi positiivinen piste. Annoin radiosta itseni ymmärtää, että maalit olivat komeita vetoja, ainakin Ahon mukaan kaksi viimeistä melkoisen tarkkoja.

Että ei pääse ketään syyttämään, vaan toteamaan, että paremmalle hävittiin, mutta saatiinpa piste. Puolen Suomen ylivoima _hieman_ yski ja aivasteli, sen näki radiosta selvästi.

Ässiltä sen sijaan Eero alkaa ottaa koppia kiinni ihan tosissaan, Teemukin tälläsi 2 maalia ja Super-Jesse jatkaa virettään.

Tässä taistellaan vielä sijoituksista KalPan ja Kerhon kanssa!!
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Thank you guys, I appreciate it.

Tavallaan on niin kuvaavaa että tää meni just niinku meni - paitsi että, huonommassa tapauksessa Bros olisi jatkanut maanmiehensä tasoituksen jälkeen ajassa 59.59. Nyt napattiin sentään piste, joka toisenlaisissa olosuhteissa olisi varmasti maistunut paremmalta. Mutta olihan tämäkin ihan kiva yllätys. Siis, hetkinen? Alkukauden pelaamattomuutensa jälkeen Tepi Virkkunen pamautti sitten kauden avausmaalinsa. Jessen onnistumiset lämmittävät myös.
 

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Poriin oikein Hyvää Joulua. Saitte pisteen lahjaksi, eikä tarvi nyt kärvistellä pahnanpohjimmaisena. Kilpeläinen oli kai jokseenkin maaginen, 50 torjuntaa. Tai sitten Kärpillä oli hehtaarisihti käytössä. Jäähyjä pelissä tuli paljon. Ässät onnistuivat Yv-pelissä paremmin, koska tekivät kaikki maalinsa ylivoiman aikana.
Nojoo, se oli semmosta ja Joulun jälkeen jatketaan.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Olipa niin paha kuin ottelun alussa ennakoin. Kärppä ei ollut tänään oikein kotonaan, kun Ässät alkoivat isottelemaan eikä Kärpistä ollut miestä ottamaan mustelmia vastaan ja ratkaisemaan peliä jo heti ensimmäisessä erässä. Kuitenkin jo 1. erässä ratkaisun mahdollisuutta Kärpille tarjottiin. Pelkäsivätkö loukkaantumisia vai eikö muuten vaan kiinnostanut? Kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin. Tsekkikaksikon tasoitusmaali ja voittomaali oli osoitus kärpän kovasta voitontahdosta.
Tarkin torjuntaprosentti on huikea, jälleen kerran. Chiodo tänne kiitos.
Hiukan huolestuttaa Tarkin otteet, varsinkin kun en ole montaa Kärppä-peliä tällä kaudella nähnyt. Normaalisti suhteellisen maltillinenkin nimim. 10 vaatii (?) Kärppiä hankkimaan Andy Chiodon takaisin. Monta Tarkin peliä nimim. 10 on tällä kaudella nähnyt? Maajoukkuepeli Tsekkiä vastaan oli Tarkilta aivan kauhea ja muutenkin olen antanut itseni ymmärtää, ettei tarvittavaa kehitystä ole viime kaudesta tapahtunut. Näitä tämän illan kaltaisia otteluita tulee liigassa paljon, joissa kenttäpelaajat eivät ennalta heikompaa joukkuetta vastaan oikein syty, jolloin tarvitaan omalta maalivahdilta hyviä otteita näyttämään tekemisen esimerkkiä kenttäpelaajille. Kieltämättä torjunta-% 87% on heikko, näissä peleissä Kärppien maalivahdin täytyy olla se tekijä, joka viimeistään näyttää kärki- ja häntäpään joukkueen eron.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös