Pe 20.2.2015 HPK - Tappara

  • 4 273
  • 27

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Liigan linjaus on ollut koko kauden, että jos luistin(terä) on jäässä, niin ei ole potku.
Puhuttava tilanne Oulussa - oliko tämä potkumaali? | Ruutu
Tuosta ruudusta yksi hyväksytty maali, tältä kaudelta. Ei vaan ole samat säännöt kaikille. (linkku ruutu palveluun)

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että luistimella ei saisi tehdä maaleja, mutta kun tämän kauden aikana näitä on jo nähty ja vielä räikeämpiäkin, niin kyllä tämä nyt oli täydellinen perseily yhdeltä sankarilta siellä hallilla ja suoranainen oikeusmurha. Selitellä voi vaikka mitä jonnekkin YLE:lle mutta faktaa ei taatusti ole esittää sanojensa tueksi. Sitä lappua odotellessa, missä kerrotaan linjausten muuttuneen kesken kauden.

Tuonpa minäkin oman lusikkani tähän soppaan ja tässä minun näkemykseni asiaan.

Jos asiaa tarkastelee ainoastaan Hamillin luistimista, niin potkuahan tuossa ei ole ja maali olisi pitänyt hyväksyä. Mutta jos taas katsellaan tilannetta vielä tuosta hieman taaksepäin, niin hylkyperusteet löytyvät siitä. Nimittäin, jos oikein tuon tilanteen näen, Somervuori tuossa maalilla kaatuessaan potkaisee kiekkoa. Potkun seurauksena kiekko osuu Hamillin luistimeen ja kimpoaa siitä maaliin.

Sääntökirjan sääntö 96 iv. sanoo

Eli, Somervuori potkaisee, kiekko kimpoaa tämän jälkeen maaliin ja hylkäys on perusteltu. Tuolta tuo tilanne minun silmiini parilla katselulla tuolta Ruudun videosta näyttää. Näkemystäni en pidä absoluuttisena totuutena, sillä en jaksa kelata tuota videota ruutu ruudulta ja voi olla, että lopulta Somervuori ei tuota kiekkoa tuossa potkaisekaan. Mutta nopeasti katsottuna tilanne kuitenkin näyttää siltä.

Sitäkään en tiedä, millä perusteilla maali tuolla pelissä on hylätty ja onko perusteet nämä samat, mitä itse tässä kuvailen. Mutta omasta mielestäni tuomio on lopulta oikea.
Ruudun pätkän viimeisessä hidastuksessa näkyy että Somervuoren "potkaistessa" ilmaa on kiekko jo Hamillin jaloissa, eli jos se Somervuoreen osuukin niin ei sen potkuliikkeen vaan kaatumisen aikana.
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Mun mielestä tämä voimassa oleva sääntö on perseestä. Kaikki liuttamiset yms. lisää vain tulkinnavaraisuutta ja syntyy vain turhaa toisistaan poikkeavia päätöksiä. Ei tämmöistä toivoisi game sevenin jatkoajalle. Lähdettäisiin siitä, että selvät potkut pois. Kun terä nousee jäästä, niin maali hylätään. Eilisessä tilanteessa ei ollut kyllä potkusta tietoakaan ja ohuesti tuo Hpk:n puolesta harmittaa.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Vähän vastaava tilannehan oli Elorinteellä Kalpaa vastaan tällä kaudella, mitään potkuliikettä ei ollut mutta maali hylättiin. Sitä sitten porukalla ihmeteltiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös