Pe 19.08.2011 Ässät - Lukko

  • 10 335
  • 36
Muutama avainpelaaja pois kokoonpanosta ja peli näyttää näin hyvältä. Ei huono!

Muutama? Eli siis Zaborsky ja...ketkä?

Eipä silti, raporttien perusteella Ässien peli näyttää ajankohtaan nähden vakuuttavalta ja se lämmittää mieltä. Porissa on nyt tekemisen meininki ja kaikki merkit viittaavat siihen, ettei viime kauden runkosarjamenestys ollut välttämättä mikään yksittäisen kauden suonenveto.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuossa puhuttiin avainpelaajista, siis muutamista avainpelaajista. No eiköhän asia tullut jo selväksi, Zaborsky siis avainmiehistä pois, muut mukana.

Kyllä Malkamäki kuuluu Ässissä ihan runkopakkeihin, määritelmäkysymys toki tarkoittaako se samaa kuin avainpelaaja.

Itse yllätyin siitä ettei Jesse Laaksonen ollut kehissä, onko hänelläkin jotain vammaa, tietääkö kukaan?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen oli aika vauhdikas höntsäottelu. Huomattavasti enemmän jääkiekon näköistä peliä etenkin Ässiltä kuin viime vuonna Porissa pelattu Ässät-Lukko harjoitusottelu. Muutamia huomioita tuosta ottelusta, kun en nyt jaksa mitään pidempää raporttia ruveta vääntämään.

Ässät:

+++ Joel Armia oli aivan pitelemätön. Ainoastaan Honkaheimo sai kerran miehen niitattua hyvällä vartalotaklauksella. Ranne lähtee nopeammin kuin viime vuonna ja myös kovempaa. Liike parantunut ja kaksinkamppailuissa vastustaja jäi lähes aina kakkoseksi. Mikäli eilinen ei ollut ainoastaan silmänlumetta tulee Armian ensi kaudesta aivan huikea ja aikuisten mj-pelejäkin tulee varmasti plakkariin.

++ Liike ja yleinen peli-ilme ansaitsevat erityismaininnan.

+ Puolustus toimi varmasti. Toisaalta Lukon huonous teki puolustajien iltapuhteesta helpohkon. Caldwell todella hyvä, Kudroc hyvä ja varma ja Taimi upotti melkoisen yläbörsän. Mielonen on mennyt eteenpäin kesän aikana ja oikeastaan kaikki täyttivät paikkansa, myös Honkanen.

+ Antti Raanta otti hyvin kiekot kiinni. Rankkareissa puolestaan aika epätoivoista menoa.

+ Yleisöä eksyi hallille liki kolme tuhatta, ja aikamoinen jono kiemurteli hallin edessä ennen ottelua.

- Smolenak oli jäässä.

--- Hallissa liki kolme tuhatta väkeä ja vain pari kioskia auki. Noh eipä tarvinnut ostaa ylihinnalla mitään. Myös tupakkapaikoille pääsy sai valitusta joiltakin. Itse en polta joten vaikea kommentoida.

Lukko:

+ Otto Honkaheimo ja Charles Bertrand. Honkaheimosta on kasvanut Lukon puolustuksen llideri. Pelasi hyvin YV:llä ja tasakentinkin. Erityisesti viivapelin rauhallisuus pisti silmään. Bertrand puolestaan upotti rankkarin ja oli muutenkin pirteä.

-- Lukon liike ja yleinen peli-ilme oli huono, tai jopa surkea.

--- Teemu Nurmen idioottimainen taklaus.

Kokonaisuutena ihan viihdyttävää hokia elokuussa.
 
Useimmiten kokoonpanossa mukana olevista puuttui Zabo, Laaksonen, Mäkilä, Malkamäki, Sillanpää suurimman osan aikaa ja varsinainen avainpelaaja eli se hankkimaton sentteri.

Heh, en tiennytkään, että mahdolliset tulevat hankinnatkin lasketaan poissaoloihin. Lukoltakin oli siis siinä tapauksessa eilen useita avainpelaajia sivussa. Alkuperäiseen lainaukseen palatakseni, edelleenkin vain Zabo oli avainpelaajista sivussa. Kaikki kunnia näille malkamäille ja laaksosille tietysti, mutta omassa päässäni täytepelaaja tai runkopelaaja on eri asia kuin avainpelaaja. Tietenkään minä en määritä kuka on sinun määritelmäsi mukaan avainpelaaja ja kuka ei. Sinun on tehtävä tuo määritelmä itse ja ilmeisesti sitten lasket myös Laaksosen, Mäkilän ja Malkamäen avainmiehiksi. No nyt aihe on osaltani loppuunkäsitelty enkä enää tähän palaa. Puhutaan ennemmin vaikka lisää Ässien hyvistä otteista ja siitä, että Armian kehitys kulkee odotetusti! Niin hyvin, että tämä kausi taitaa jäädä pojan viimeiseksi Suomessa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Minun mielestäni Mängimiehen (ja muiden lugu-fanien) kannattaisi huolestua siitä, että Honkaheimo pelaa ylivoimaa. Ässillä on nyt pullat hyvin uunissa(ei samoin kuin Jason Williamsilla) pelillisesti. Jos tuohon vielä löytyy se ykkös-sentteri, niin vain taivas on rajana!
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Minun mielestäni Mängimiehen (ja muiden lugu-fanien) kannattaisi huolestua siitä, että Honkaheimo pelaa ylivoimaa.

Ei kannata mitään kauheita johtopäätöksiä elokuun harkkamatsista vetää, ainakaan kokoonpanojen suhteen. Eiköhän vielä hiukan kokeilla ja anneta muillekin sauma näyttää esim. juuri yv:llä.

Vai miksi luulet että Ässillä pelasi yv:llä viivalla Kudroc? Taisi siellä Palonen ja Mutanen viilettää pariin otteeseen.
 
Minun mielestäni Mängimiehen (ja muiden lugu-fanien) kannattaisi huolestua siitä, että Honkaheimo pelaa ylivoimaa.

En tunnustaudu "lugu-faniksi", mutta miksipä moisesta huolestua? Honkaheimo on tänä päivänä joukkueen kokonaisvaltaisin puolustaja. Joidenkin mielestä se kertoo karusti puolustuksen keskinkertaisuudesta, mutta onhan Honkaheimo oikeasti tänä päivänä pätevä puolustaja SM-liigaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös