Pe 18.9.2015 Sport - TPS

  • 7 568
  • 42

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään TPS kohtaa vieraskentällä Sportin. Viime ottelussa TPS pelasi pirteintä lätkää pitkiin aikoihin ja hallitseva mestari oli ajottain todella tukalalla. Lopulta tuli maalin tappio (4-3), mutta kaikki, jopa Urheilulehti, huomasi TPS:n ilmeen muutoksen. HPK:ta vastaan kauden avauksessa napattiin hyvällä pelillä 3 pistettä. Tepsiltä seurannan arvoinen pelaaja on Lauri Tukonen, joka mättäsi 2+1 tehot Kärppien verkkoon.

Sport on aloittanut kautensa myös vahvasti. Kolmesta ottelusta viisi pistettä. Ilman yhtään Sportin pelejä katsoneena, kannattaa katsella todennäköisesti Challe Bertrandia, joka myös minulla on Liigapörssissä. Jos hän on pelipäällä, on Sportilla mahdollisuuksia kolmen pisteen voittoon ja jatkaa TPS:n Sport-peikon ruokkimista.

Kokoonpanoja en itse löydä mistään, joku Veikkauksen asiakas voisi ne käydä vaikka sieltä poimimassa. Eiköhän TPS jatka samoilla mitä pelasi Kärppiä vastaan.

Kärppiä vastaan TPS:n kokoonpano näytti tältä:

Jerry Ahtola - Eric Perrin - Dave Spina
Lauri Tukonen - Tero Koskiranta - Tomi Kallio
Julius Vähätalo - Ville-Vesa Vainiola - Ilkka Pikkarainen
Niklas Salo - Jonne Virtanen - Elias Karvonen

Henrik Tallinder - Tomas Mojzis
Jani Forsström - Petteri Nummelin
Niklas Friman - Harri Tikkanen
Elmeri Eronen

Teemu Lassila
Alexander Georgiev (saattaa olla aloittava maalivahti)
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Turkulaissilmin kannattaa seurata myös ex-TPS Otto Karvista. Sport-fanit haukkuivat kevättalvella tämän hankinnan merenkurkun pohjamutiin, mutta alkukaudella Karvinen on ollut joukkueen ehdotonta parhaimmistoa. Tallberg-Riska-Karvinen on varmasti vertailua kestävä nelosketju Liigassa.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Tulee jännä ottelu. Vaasasta ei ole pisteitä herunut, mutta tänään tarvis ainakin 1 piste ottaa. Mielenkiinnolla seuraan Karvisen otteita. Minä pidän pelaajasta ja pidän edelleen valtavana tappiona hänen lähtöään. Olen toki vähemmistössä, koska Karvinen oli "koohottaja vailla järkeä". Jääkiekko vaan on paljon muutakin kuin taitavaa kiekonsiirtoa. Ennakoin tappeluita illalla, varsinkin jos Moisio on mukana rosterissa. Ennakoin myös hyvää tunnelmaa ja paljon maaleja..

Tepsin kannalta aseet ovat maalivahtipeli joka ei onnistunut Oulussa ja erikoistilanteet. YV ei ole toiminut, mutta AV on ollut päällikkö-tasoa!
Sport jos saa painetta Tepsin pakistoon, niin voi olla hyvät eväät voittaa. Nyt tarvis alkaa Spina-Perrin kaksikon saamaan tehoja aikaan.

Lopputulos jatkoajalle 4-4 tilanteesta!
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös kokoonpanot ilmoiteta muutenkin lopullisessa muodossaan vasta klo 13:00? Voin toki olla väärässäkin...

Mun ymmärtääkseni ne näkyy Veikkauksen sivuilta tunnin-pari etukäteen. Siis ennenkuin tulee Liigan sivuille.

Sport jos saa painetta Tepsin pakistoon, niin voi olla hyvät eväät voittaa.

Itse nään Sportin aseena vastahyökkäykset. TPS:n puolustus kesti loistavasti paineen Kärppiä vastaan, mutta vasta- ja ylivoimahyökkäykset olivat kyllä todella vaikeita.
 
Sportin kokoonpano näyttäis tältä

Komulainen - Vänttinen - Spilar
Koivisto - Immonen - Bertrand
Tikka - Kokkala - Körkkö
Tallberg - Riska - Karvinen

Laakso - Newton
Peltola - Brennan
Manninen - Pukka

7. pakki Gröndahl

Järvinen
Niemi
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Brennan vs. Moisio Vol. 2, kunnon nyrkkihippa siis odotettavissa. Jopa soisin Brennanille tämän, sillä sen verran hermostuneelta on peli näyttänyt, että voisi tehdä hyvää päästä purkamaan vähän höyryjä.

Lievä pettymys (tosin ei yllätys), ettei Niemi päässyt tänäänkään tolppien väliin, vastaavasti yllätys (tosin ei pettymys), että Gorgijev on TPS:n maalilla. Ajattelisin KooKoon (huomenna) olevan TPS:lle ennakkoon helpompi peli. Toisaalta Lassilan record Vaasasta ei ole kovinkaan maritteleva.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Itse nään Sportin aseena vastahyökkäykset. TPS:n puolustus kesti loistavasti paineen Kärppiä vastaan, mutta vasta- ja ylivoimahyökkäykset olivat kyllä todella vaikeita.

Joo mä en nähnyt Kärpät-peliä, tulosten valossa helppo "nähdä" että paine on ollut kova. Ainakin laukauksia on tullut.. Kärppien taitavat hyökkääjät olivat myrkkyä.. Sitä ei onneksi ole Sportilta luvassa. :)

Nummelin sivussa, saas nähdä mikä on vaikutus. Tosiaan hyvä, että Georgiev saa paikan näyttää. Toivottavasti ei mene niin vihkoon mitä Hovisella Oulussa eilen...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jolle se seilaa vaan Jollallaan, eikä edes meinaa aloittaa kauttaan. Tulee kyllä todella kiire tehdä ne lupaamani 20 maalia tällä kaudella.

Vai on Kokkalan poika parsittu vaihteeksi kasaan. Tällänen leikkimielinen "käyttäjienvälinen vedonlyönti". Tässähän ei siis veikata, loukkaantuuko Kokkala, vai ei. Veikkauksessa lyödään vetoa isoilla panoksilla, mikä syy ja montako erää pelaa. Itse veikkaan ajassa 10.25 ja vasen käsi putoaa vaihtoaitoon, vaihtoluukun leikattua sen kyynärpään yläpuolelta irti.

Olen niitä ilmeisen harvoja, jotka odottivat Tepsukkaa vastustajaksi. Todella hienoa nähdä Kallio jäällä, eikä se Nummelinkaan Vaasassa montaa vaihtoa viime kaudella ehtinyt vetää. Nimivahva rosteri siis vastassa ja pistekin tästä on lähes miracle on ice, part IV, mutta nöyristelemään ei lähdetä. Ei tietenkään, vaan kolmea pistettä lähdetään hakemaan targetiksi. Katotaan, miten homma lähtee rullaamaan.

EDIT: Mitä vit..? Missä Nummelin? Höh!
 

sokeritauti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiintonen peli tulossa jossa uskon vauhtia riittävän. Georgiev ryöstää osittaisen ykkösveskan paikan, maaleja tehdään tasatahtiin ja tasapelin todennäköisyys on suurehko. Bertrandin lämäri paukkuu tänää usein! Sportin nelonen on tänään liekeissä tavalla tai toisella. Tässä poimintoja joista uskon osan toteutuvan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Seurantaan menee tämä ottelu, koska Lukko ei pelaa tänään. Paljon on kentällä entisiä lukkolaisia: Ahtola, Tukonen, Virtanen, Tikkanen, Bertrand, Komulainen, Koivisto, Riska. Erityisesti kiinnostaa TPS:n uusi tuleminen, mutta myös Sportin peli-ilme nyt toisella kaudella Liigaan nousun jälkeen.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Itse veikkaan ajassa 10.25 ja vasen käsi putoaa vaihtoaitoon, vaihtoluukun leikattua sen kyynärpään yläpuolelta irti.
'It's just a flesh wound!" Itse veikkaan että pääsee näkemään alun toisesta erästä kunnes leikkautuu irti eli ajassa 24.34.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Siitä lähdetään, että Turkuun ei tälläkään kertaa matkaa yhtään pistettä. Sportin tuntien voi tulla mitä tahansa dominoinnin ja taaperruksen väliltä, mutta todennäköisesti TPS:n näennäisessä hallinnassa mennään, johtuen paremmasta materiaalista. Maalivahtipeli ja erikoistilanteet luonnollisesti suuressa roolissa.

Nummelinin puuttuminen taitaa olla vain parannus Tepsille, sillä itse uskon, että olisi joutunut Sportin fyysisen ja aktiivisen pelityylin kanssa vaikeuksiin. Spina aiheutti Sportille suuria vaikeuksia viime kaudella, mutta ei ole vielä avannut pistetiliään tämän kauden osalta. Tukonen on myös ollut vahvassa vireessä ja tulee olemaan vaikeasti pideltävissä. Pitää toivoa, että ykkössektori pidetään puhtaana ja Järvinen hoitaa loput. Oma viimeistely täytyy myös parantua toissapäiväisestä tai tulee tuskatuttava ilta.

E: Niin ja pitää toivoa, ettei kukaan lähde turhake Moision tansseihin mukaan. Varsinkaan Karvinen, joka on nyt keskittynyt pelaamiseen ja suoriutunut erittäin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tepsukat otti näköjään varman päälle ja ruokailivat Royal Vaasa-hotellin luona noin tunti sitten. "Vaasalaiset" ilman perunoita eivät kelvanneet. No, ei auta edes Fransmannin safka. Sport yllättää jälleen ennakkosuosikin. 4-2, viimeinen tyhjiin ja Brennan noutaa Moision. Pian mennään!

Kuva TPS:n bussista ja Fransmannista:
 

Liitteet

  • TPS.pdf
    512,8 KB · kertaa luettu: 563

Julius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Karvinen yllättää entiset kaverit kiekollisella pelillä. Ei kuulkaa hae ketään.
Kokkalaveikkaus, ajassa 15:01.
Onkohan telakan hitsarit ja jyrsijät päässeet Vaasaa kohti tänään lähtemään aikaisemmin mieltään osoittamaan. Montako bussia?
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Onko muuten haisua paljonko väkeä odotettavissa halliin suunnilleen?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime vuonna samaan aikaan olin itse paikan päällä katsomassa, miten munaton TPS-ryhmä otti kuivana kakkoseen sarjanousijalta. Sen jälkeen on onneksi virrannut paljon vettä Aurajoessa ja tänään lähdetään täysin eri peli-ilmeellä otteluun. Itse olen Sportin peleistä nähnyt Jyppiä ja Pelicansia vastaan. Kummassakin pelissä vaasalaiset viimeistelivät paikoistaan kovalla kädellä ja toivottavasti tämä katkeaa tänään ja TPS:n maalilla Georgijev torjuu kaiken mahdollisen ja mahdottoman.

Erityistarkkailussa illan pelissä on Koskirannan ketju, jossa tänään pelaa Ahtola ja Spina laidoillaan, jos nyt aukeisi myös Spinan pistetili. Myös TPS:n ylivoima muuttuu, sillä Nummelin on huilivuorossa, mutta se voi myös olla pelkästään positiivinen asia, sillä edellisissä otteluissa YV on ollut täysin luokatonta, kun taas AV toiminut 100% ja toivottavasti myös pysyy tuona tämän illan jälkeen.

Toivon ettei Moisio pääsee muutamaa vaihtoa enempää pelaamaan ja niissä vaihdoissa voisi ne hanskat tiputtaa joko Karvisen tai Brennanin kanssa ja lähteä päätyovista pihalle. Moisio tappeli jo viime kaudella Brennania vastaan? Tänään voisi siis olla vol 2.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Paikkakartan perusteella enemmän kuin keskiviikkona, mutta 3000 ei silti välttämättä mene rikki. Toivotaan, että kuitenkin päästään ihan kohtuulliseen lukemaan.
Istumapaikoilla varmaan about sama määrä, mutta keskiviikkona seisomakatsomo oli todella tyhjillään. Eiköhän tänään sinne 3500 paikkeille mennä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Istumapaikoilla varmaan about sama määrä, mutta keskiviikkona seisomakatsomo oli todella tyhjillään. Eiköhän tänään sinne 3500 paikkeille mennä.
JYPiä vastaan oli vähän vajaa 3500 ja silloin C-puolellakin oli hyvin porukkaa, joten en usko, että tuohon tänään ylletään. Parhaimmillaan voidaan päästä lähelle, mutta itse ainakin pelkään, että tuosta jäädään ihan selvästi.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kävin vielä Sport Shopissa kysymässä tuosta "pariskunta yhden hinnalla"-tarjouksesta. Shopissa vakuutettiin, että tavoite on saada ihmisiä hallille ja @muuttohaukka -nimimerkin lanseerama " kaverin kanssa" peliin kaksi yhden hinnalla sopii hyvin. Soitto työkaverille ja kaksi heppua sisään. Toivotaan siis tiivistä tunnelmaa Sundomin päätyyn. Kiekko jäähän!!!
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeksi muokattu:

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Muutos Sportin kokoonpanoon, Brennan sivussa, tilalle joku Salo. Alkoks Brennanii pelottaa, kun TPS nosti kuin nostikin Moision pelaavaan kokoonpanoon?

Sekö se oli se kolina joka kaikui tänään yli Vaasan? Brennanin puntit tutisee... joopajoo. Eiköhän Brennanin pidä pelistä sama kuin allekirjoittaneen, eli flunssa.
 

kloever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Koivu Bros.
Melko tasaista peliä, Sport liikkeen osalta niskan päällä mutta ei oikein pääse kunnon maalipaikoille. TPS taas ollut kliininen viimeistelemään niissä harvoissa paikoissa mitä on saanut. Aika tasapaksua peliä, Kärpät ja HPK peliin nähden TPS:n peli selvästi hitaampaa ja tarkempaa, pelin avaaminen aika vaikeaa. Sport ohjataan kulmiin eikä paljoa pääse sieltä maalintekopaikoille.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Tepsi pääsi hyviltä tonteilta ampumaan selvästi enemmän kuin Sport joka laukoi selvästi huonommilta paikoilta ja se näkyy myös lopputuloksessa. Suhteellisen varmaa pelaamista tepsiltä vaikkei mitään ihmeellisyyksiä tässä vaiheessa nähdäkkään. Paljon paremmalta näyttää kuin viime kaudella.
Huomenna Kookoon kaatoon.....
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Onnea vaan Turkuun voitosta, vaikkakaan ei kerro koko kuvaa tuo lopputulos. Mutta jäähyihinhän se tämäkin peli kaatui ja huonoon viimeistelyyn Sportin osalta. TPS oli häkellyttävän paska välillä keskialueella, Sport pääsi ihan heittämällä laidoista sisään, eikä Tepsukka ajanu miehiin kiinni. Tuossa kohtaa peliä Sportilla oli lukuisia hyviä paikkoja, mutta möhlittiin viimeistely.

Järvinen ei antanut pahemmin Sportille apuja. Kuria pitäis tuohon jäähyilyyn saada, niin vois olla mahkut voittaakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös