Pe 15.11.2013 Ilves - Tappara

  • 13 644
  • 70
Taisi Kuuselan veto ottaa pienen suunnanmuutoksen Näppilän polkkarista. Näin olin näkeväni tulostaululta. Muutoin Kolppaselta taas todella rautainen esitys.

Tapparan ketjukoostumukset olivat tänään paremmat kuin eilen, Kuusela istui hyvin Greenin ja Niemisen rinnalle - puolestaan Peltola-Malinen-Erkinjuntti pystyvät niihin pitkiin hyökkäyksiin. Erkinjuntti on tuossa kiekon suojaamisessa ja pitämisessä valtakunnan eliittiä. Toisaalta. Kaikki joukkueet voisivat pelata aina Erkinjuntin kenttää vastaan "4 muuta kiinni ja yksi luutimaan maalinedustaa", koska Erkinjuntti ei maalia saa. Ei mistään. Ei edes harjoituksissa. Tyhjiinkään. Erkinjuntin voi päästää vapaasti laukomaan b-pisteiden välistä, eikä maalia tule. Mutta erinomainen se on kiekkoa pitämään.

Palola oli tänään sysipaska, ehkä jopa huonompi kuin eilen. Puistolalta periaatteessa hyvä peli, mutta kovin usein se kiekko vain pomppii ja tekee huonoja ratkaisuja sen kanssa. Mäkinen oli hyvä! Ei ole tarvetta lisähankinnalle pakistoon, Atte on tuuraillut sen verran vakuuttavasti.

Ilvekseltä ei Kolppasen lisäksi oikein kukaan noussut esille sen enempää. Gysbers veti kolmannessä erässä varmaan viiden minuutin vaihdon, alkoi se vähän jaloissa painaankin. Kantola jaksaa taistella, sai taas siitä palkinnonkin.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On pelannut viime kausina, mutta tällä kaudella niitä matseja ei Jokerien KHL-loikan vuoksi ole tarjolla millekään liigaseuralle.

Mutta sinä kyselit "Kumpi näistä joukkueista pelaa keväällä panoksellisia otteluita?"

Vastaus on kumpikin, vaikka yritit jotenkin Ilvestä siinä sivuuttaa.

Mitä eroa on suoralla ja epäsuoralla kotiedulla?

Ootko oikeasti noin tyhmä, ettet tajunnut mitä tarkoitin?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jotain unohtaa aina.

Kolmikko Nieminen - Green - Kuusela oli positiivinen yllätys. Nyt en tarkoita ratkaisumaalia, vaan peliä yleisesti. Tuossa on potentiaalia olla "kevään ketju". Ei kaunistella, vaan tehdään töitä. Nooh, Nieminen hommasi taas pakollisen ison jäähyn paikallispeliin, mutta kuitenkin.

Kallelasta myös muutama sana. Mies ei ehkä vielä tyydytä JR:n isoa kirjaa, mutta paljon hyvää on pelissä kuitenkin. Maalipaikka tulee lähes pelissä kuin pelissä, tänään ei osunut, paikka oli. Lisäksi ainakin itseäni ilahduttaa miehen tahto mennä irtokiekkoihin. Ei pelkää mennä kulmiin ensimmäisenä kiekkoon, mies suorastaan janoaa/haluaa ne kiekot. Hienoa nähdä tuollaista.
 

V8350

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Taisi Kuuselan veto ottaa pienen suunnanmuutoksen Näppilän polkkarista. Näin olin näkeväni tulostaululta. Muutoin Kolppaselta taas todella rautainen esitys.

Näin sen itsekin katsoin, hieman lepakkona näytti liitävän eli otti osuman tai sitten laukaus hieman epäonnistui, hankala torjuttava muutenkin pakin jaloista ammuttuna.

Kyllähän Tappara pelissä parempi oli joten oikeaan osoitteeseen pisteet meni. Ei oikeastaan missään vaiheessa huomannut, että Tappara oli eilenkin pelannut. Ilves ei saanut kunnon painetta luotua koko aikana, muutama lähinnä nurkassa pyöriminen siellä oli.

Muuten Ilveksen kyllä täytyy saada nuo turhat jäähyt pois, tänäänkin yritettiin taas tehdä pelistä vaikea itselle, Corso yv:llä pelatessa, väärä vaihto, Levo tarjoo poikkaria jäässä makavalle joka sitten kostautuikin. Tappara sen sijaan otti tosiaan ne pari "järkevää" jäähyä estäessään Ilveksen maalin teon, Palola ja Järvinen taisi olla kyseessä. Nieminen siellä taputtelikin boksissa Järvistä hyvästä työstä.

Ja Näppilä nyt tuntuu ottaneen joka pelissä tavaksi jonkin kardinaalimunauksen tekemisen. Jos jotain hyvää hakee Ilveksen puolelta niin Kolppanen, yleisömäärä, fanien kannustus ja energian säästyminen huomiseen peliin, ei voinut tuolla temmolla puhki mennä.
 
Mutta sinä kyselit "Kumpi näistä joukkueista pelaa keväällä panoksellisia otteluita?"

Vastaus on kumpikin, vaikka yritit jotenkin Ilvestä siinä sivuuttaa.

Meillä on näköjään vähän erilainen näkemys siitä, mitä tarkoittaa panoksellinen ottelu. Minun mielestäni se on aika se ja sama, päätyykö liigassa sijalle 9, 11 vai 13, kun mitaleille ei kuitenkaan ole mitään asiaa.
 

Kukko

Jäsen
Illan komein oli ehdottomasti Kantolan tukkatuuletus. Kentän parhaat Josh Green ja Kolppanen. Corso ei oikeastaan kentällä paljoa näkynyt, pikkusikaa välillä. Ilveksellä oli toisessa erässä hyvä momentum ylivoimalla, mutta Corso otti tyhmän jäähyn. Tapparalle heti perään 5-3 yv:tä, jossa kyllä vastuuta siirrettiin oikein urakalla. Kun vetosektoriin päästiin, niin tyypillinen ratkaisu oli seläntakaa syöttö toiseenaaltoon. Laittaisivat vain laadukasta laukausta maalia kohti, niin hyviä asioita rupeaisi tapahtumaan (riparit jne). Palolalla ei tänään onnistunut sitten mikään. Voisi Palolalle suositella lyhyempiä vaihtoja, vähemmän ratkaisuja, mutta laadukkaampia.

Muutama pyöritys nähtiin Tappara alueella, mutta laadukkaan maalintekopaikat jäivät Ilvekseltä puuttumaan. Tapparan olisi ensierään pitänyt saada tehtyä jo 2-3 maalia, mutta Kolppanen oli maagisessa iskussa.

Ilveksellä oli kyllä kauhea into päällä, mutta se päätön kohnaus vei kyllä jalkoja alta. Pakkien avauspelaamisessa suuria vaikeuksia. Pääasiassa Ilves löikin kiekon päätyyn ja perään taktiikalla. Tapparalla taas se pakkien ensimmäinen syöttö oli yleensä korkealaatuinen ja monesti johti suoraan hyökkäykseen. Tapparan olisi enemmän pitänyt kytätä pitkää pystysyöttöä pakkien väliin, sieltä olisi muutama läpiajo tullut kyllä varmasti. Toisessa erässä tuli noin 5 minutin pelijakso, jolloin kellään kenttäpelaajalla ei onnistunut yhtään mikään kentällä. Siis järkyttävää sähläystä.

Kahvaukseen tuli kiinnitettyä erityshuomiota. Sanoisin että Ilves kahvasi ja esti, Tappara ei niinkään. Tappara värilasit päässä luonnollisesti. Tuomarit antoivat estää ja rikkoa, joka pitikin pelin tasaisena.
 

JonesJack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Blackhawks, Suomi lajista riippumatta
Kapteeni-Näppilällä on jotenkin tahmeeta. Itseluottamus ilmeisesti aika maassa. HPK-pelissä oli meidän surkein pakki. Tänään Näppilä päästi Jormakan vapaaksi Tapparan 1-0 maalissa. Näppilä hukkasi kiekon ja meni vielä kaikenlisäksi sopivasti maskiin Kuuselan maalissa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minun mielestäni se on aika se ja sama, päätyykö liigassa sijalle 9, 11 vai 13, kun mitaleille ei kuitenkaan ole mitään asiaa.

Onko tämä oppi haettu tuolta yleisurheilun puolelta? "Kyllä minä kaikkeni yritin, mutta jotenkin löi hapot ensimmäisen 400 metrin jälkeen". Matkaa ei enää jäljellä kuin 4600 metriä...
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Tärkeä voitto ja puoleen yöhön kestänyt pelaajien palaveri tuotti tuloksen. Tappara pelasi kuten Rautakorpi sanoi hyvin joukkueena, eikä halunnut nostaa ketään esiin. Itse antaisin erityismaininnat muutamalle niin hyvässä kuin pahassakin. Josh Greeniltä hyvä kokonaisvaltainen peli, hiukan toivoisin kuitenkin kovuutta ja ilkeyttä tuon kokoiselta kaapilta, tulee välillä Tuomainen mieleen "pehmeydessään". Malinen teki myös paljon oikeita asioita vaikkei pisteille päässytkään. Kristian Kuuselta hyvää tilanteisiin menoa ja siitä palkinnoksi 1+1. Metsola kokosi hyvin itsensä eilisen jälkeen. Erkinjuntti todella hyvällä kiekonpitopäällä, pelasi tärkeitä pitkiä hyökkäyksiä, sääli ettei saa oikein mistään sisään. Atte Mäkinen, pelkkiä hyviä pelejä päästessään pelaamaan, todella kova luu Tapparan tulevaisuuteen, iso rightin pakki. Ville Nieminen teki tänään juuri sitä, mitä haluan nähdä joka ilta, ajeli maalille, sai Levosen auktoriteetin kohotuskympin, ärsytti Levon boxiin vaikka Oriveden poika yritti sitä ennen saada papan hermostuun tökkimisillään. Siitä yv-maali Jormakan toimesta, jonka Kuusela alusti hyvällä lauka
uksellaan. Villen illan kruunasi voittomaalia edeltänyt kiekonryöstö Näppilältä. Kallelakin väläytteli pari kertaa, mutta kärsi hieman Haapalan liiallisesta kiekonpidosta, jotka johtivat muutamiin menetyksiin hyökkäysalueella. Haapala olisi voinut saada parikin syöttöpinnaa, jos olisi heittänyt pikkunepit maalille ajavalle Kallelalle. Tapparan alivoimille pitää antaa myös erityimaininta, Ipa ei saanut oikein mitään aikaiseksi ylivoimillaan. Sori tää yhteen pötköön kirjoitus, mutta luuri ei suostu jaksottamaan. Kiitos Tappara! Edit. Paikallispelit on nyt Tapparalle 111-104, tasaista on. :)
 
Viimeksi muokattu:

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meillä on näköjään vähän erilainen näkemys siitä, mitä tarkoittaa panoksellinen ottelu. Minun mielestäni se on aika se ja sama, päätyykö liigassa sijalle 9, 11 vai 13, kun mitaleille ei kuitenkaan ole mitään asiaa.

Okei, eli välierät on mielestäsi vasta panoksellisen ottelun paikka. Tämä selvä.
 

Urbiini

Jäsen
Mielestäni Ilves sai puristettua 98% rosteristaan irti tänään. Jos vastustaja on nimilistastaan nimekkäämpi voitto vaatisi ns. Ylisuorittamista joukkueesta. Ottelun lopputulos imartelee Ilvestä lopulta tolpatkin oli 1-4 hienosti Ilves taisteli. Arvioin että sääleissä on Ipan mahdollisuus keväällä.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Onko tämä oppi haettu tuolta yleisurheilun puolelta? "Kyllä minä kaikkeni yritin, mutta jotenkin löi hapot ensimmäisen 400 metrin jälkeen". Matkaa ei enää jäljellä kuin 4600 metriä...

Enpä lähtisi isommin tarttumaan näiden Kirjoittelijan, Edustajan ym. negaation kautta lähtevien paskalokkien sepustuksiin.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Enpä lähtisi isommin tarttumaan näiden Kirjoittelijan, Edustajan ym. negaation kautta lähtevien paskalokkien sepustuksiin.

Ottaako yksittäisen ottelun tappio noin koville? Itse olen enemmän huolissani noista isommista Ilveksen suuntaviivoista. Jotkut tulevat tippumaan vielä kovaa ja korkealta, vaikka Jösse onkin kingi ja Lumme on luopio.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näin tosiaan oli, Puistolankin pelistä huomasi mikä ero sillä on kun tekee oikeasti kovaa töitä voittamisen eteen, alkoi asiat onnistuakin jo eri tavalla.

Todettakoon tähän, että Puistola pelasi peruspeliä, mutta kyllä tämä edelleen vetää merkittävästi alle omien odotusteni. Ilveksen puolelta koko hyökkäyksen kärkikaarti oli tässä ottelussa varsin vaisu ja Keräseltäkin karkailivat kiekot muutamien näyttävien kiemuroiden vastapainoksi.

Tapparasta Green oli tällaisessa koohotus- ja vääntöpelissä omimmillaan kuten Kantolakin. Ilveksestä Pesonen tekee nousua ja Kangasniemi on nelosketjussa sarjan eliittiä.

Kankaanperä pelasti yhden maalin maaliviivalta ja Palola toisen kaatamalla vastustajan avopaikassa takatolpalla. En myöskään usko, että Kuuselan veto olisi uponnut ilman Näppilän maskia/epäonnistunutta blokkia, josta kiekko muutti suuntaa. Jossiteltavaa siis jäi. Pomppu sinne, pomppu tänne.

Joka tapauksessa Ilvekselle alkaa kertymään näitä maalin tappioita siihen tahtiin, että kohta on itseluottamus kovilla. Nyt mitataan valmennusjohdon kykyjä muuhunkin kuin pelitavan rakentamiseen (joka sekään ei tuota tällä hetkellä alkukauden kaltaista tulosta). Erikoistilannepelaaminen on aivan liian heikolla tolalla ja joukkue kerää edelleen turhia kaksiminuuttisia, vaikka tässä ottelussa niitä tuli kyllä ensimmäisen puolen tunnin aikana todella erikoisilla tulkinnoilla.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Todettakoon tähän, että Puistola pelasi peruspeliä, mutta kyllä tämä edelleen vetää merkittävästi alle omien odotusteni...
Ei tässä nyt puhuttukaan muusta kuin siitä, että Puistola pelasi nyt peruspelin. Nuo peruspelitkin ovat olleet tällä kaudella hukassa, joten aloitetaan nyt niistä. Tosin en minä ainakaan pidä Puistolaa minään ihmeidentekijänä. Hän on aina ollut sellainen yleispuolustaja.

Mitä sinä odotat häneltä?
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Tapparasta Green oli tällaisessa koohotus- ja vääntöpelissä omimmillaan kuten Kantolakin.

Kankaanperä pelasti yhden maalin maaliviivalta ja Palola toisen kaatamalla vastustajan avopaikassa takatolpalla. En myöskään usko, että Kuuselan veto olisi uponnut ilman Näppilän maskia/epäonnistunutta blokkia, josta kiekko muutti suuntaa. Jossiteltavaa siis jäi. Pomppu sinne, pomppu tänne.

Green parantaa omasta mielestäni kokoajan. Tehopisteitäkin alkaa tulla tasaisesti (viimeiset 4 peliä 3+1), ja uskon että kaveri on tärkeässä roolissa keväällä.

Jos lähdetään jossittelemaan, niin Tapparallakin oli 3 tolppaa/ylärimaa, ja mielestäni muutenkin Tapparalla matsi oli paremmin näpeissään. Kolppanen on muuten tällä hetkellä liigan parhaita molareita.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei tässä nyt puhuttukaan muusta kuin siitä, että Puistola pelasi nyt peruspelin. Nuo peruspelitkin ovat olleet tällä kaudella hukassa, joten aloitetaan nyt niistä. Tosin en minä ainakaan pidä Puistolaa minään ihmeidentekijänä. Hän on aina ollut sellainen yleispuolustaja.

Mitä sinä odotat häneltä?

Puistola teki kovaa jälkeä myös pisteiden puolesta HV71:n paidassa, on ollut maajoukkueen vakiokalustoa ja kuitenkin nimekäs paluumuuttaja selkeästi kovemmasta sarjasta kotoiseen liigaamme. Itse odotin tämän olevan - ei vain Tapparan - vaan koko sarjamme kärkipakkeja.

...ja kyllä, Tapparalla oli tosiaankin tolppalaukauksia useampikin ja Kolppanen nappasi muutaman hienon pelastuksen. Tarkoitus ei ollut väittää, että Ilves olisi ansainnut voiton, vaan että peli olisi noiden parin tilanteen johdosta kääntyä miten päin tahansa. Selkeää hallintaa ei ollut kummallakaan.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Ottaako yksittäisen ottelun tappio noin koville? Itse olen enemmän huolissani noista isommista Ilveksen suuntaviivoista. Jotkut tulevat tippumaan vielä kovaa ja korkealta, vaikka Jösse onkin kingi ja Lumme on luopio.

Ei ota koville. Kirjoitteluistanne olen päätellyt että teille se ottaa. Itse olen hyvin levollisin mielin. Kerrankin joukkueella on näet valmentaja joka ei myy joukkueen kevättä muutaman halvan voiton takia syksyllä.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Itse olen hyvin levollisin mielin. Kerrankin joukkueella on näet valmentaja joka ei myy joukkueen kevättä muutaman halvan voiton takia syksyllä.

Tuokkola on toki kyvykäs valmentaja ja toivottavasti on Ipan kannalta ottanut opikseen aiemmat "lyhyet keväänsä", jotta kohdattaisiin pitkästä aikaa jossain pleijarisarjassa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
K-Espoo vs Tappara
  • 3.40
  • 4.40
  • 2.02
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös