Mainos

Pe 13.9.2024 Lukko - TPS

• 369
  • 2

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Valtaisaa passionia herättää tämä ottelu selkeästi!

Raumlaisse jaa turrrgulaiset pelonsekaisin tuntein molemmissa leireissä. Mielestäni tässä matsissa on valtavasti mielenkiintoisuuksia, joista ehkä suurin on se minkälaisen revanssin Lukko viime kauden viimeisistä taisteluista pyrkii saamaan kovalla pelillä, helvetinmoisella tulolla ottelun ensimmäiseen kymppiin ja läpi ottelun maalinedustoilla sekä laitojen läheisyydessä. Lisäksi tappiolla alkanut kausi varmasti lisää nälkää entisestään. Lukolla on helkkarin hyvä rosteri, se on pakko sanoa ja täytyy ihmetellä mikäli tämä porukka ei ole top 4 runkosarjan päätteeksi.

Jos TPS ei ole valmiina kamppailemaan, voi taululla olla 2-0 jo ensimmäisessä erässä. Perinteisesti maalinteko Raumalla on ollut haastavaa TPS:lle, ja itse seuraan mielenkiinnolla minkälaista peliä Lethemon Lukon maalilla esittää. Uskoisin kotijoukkueen vievän laukaukset maalia kohden mallia 30-20, joten veskaripeli on avainroolissa molemmissa päissä kenttää.

Kuhlman, Khodorenko luupin alla itselläni kotijoukkueesta ja omista toivon että Savoie esittäisi hyviä otteita, sen verran paljon torihuhuja ja jauhantaa hän ennen kauden alkua aiheutti. Jatkoajan TPS-tietäjät ovat toki ennenkin olleet väärässä, itse asiassa se on enemmän sääntö kuin poikkeus, ja toivon että tälläkin kertaa asian laita on näin.

Oma veikkaus pessimistisesti 3,4-0,1 ja nämä laitan myös tulosvetoon. Jos TPS pystyy ottamaan kauden tosien vierasvoiton heti tästä matsista niin juon pikkuiset onnellisuuskännit tänään.

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Yhden miehen ketju! Siis tämä, ja toki Lukon kakkonen myös.

Krannilalta hirmupeli. Arvostan tuota että joka väliin tunkee itsensä, ottaa hittiä eikä jää parkumaan. Aika maukas tuo kavennusmaalinsa kieltämättä ja hienolle miehelle ansaittu sellainen tuon vaihdon päätteeksi.

Luin vähän Lukko-osion keskustelua Khodorenkosta ja häntä tarkemmin seurattuani olen itse sitä mieltä että tässä miehessä ehdottomasti on aihiota. Pyrkii ratkaisuihin, näkee jään erittäin hyvin ja jos hitaudesta oli jossain syytetty niin tänään oli mielestäni potkussa terävyyttä. Kuhlman veivasi oikein komean esityön tasoitusmaaliin mutta mielestäni fiksun pelaajan perusratkaisuita enemmän kuin mitään hohdokasta. Lienee max 30p mittarissa kauden päätteeksi, mutta ei enempää. Silti varmasti todella hyödyllinen mies Lukolle. Kotijoukkueesta vielä sen verran että kyllä siinä oikeasti on rahulia takana jos ruotsalaisveljekset ovat jonkinlaisessa kolmosvitjan marginaaliroolissa ja alivoimamiehinä. Mutta toki sen verran hyvin esim. Krannila taitaa pelata juuri nyt ettei ylemmäs asiaa ole.

TPS hävitti kolmannessa erässä terää siihen kun jouduttiin puuduttaviin alivoimiin niin useasti. Ja mielestäni Jokisen viimeinen jäähy ei ollut jäähyn paikka, selvästi pyrki puolustamaan oikein ja ihan vastaavia tilanteita jäi viheltämättä useita. Joten edelleen annan pyyhkeitä tuomarien toiminnalle, en toki siksi että tänään olisivat mitään ratkaisseet ja osa bokseista täysin omaa hölmöilyä. Mutta kyllä se edgen vie pelistä, etenkin kiekollisesta pelistä kun joudut kuluttamaan energiaa miesalivoimalla jatkuvasti.

Lukko oli kova, erityisesti kääntöpeli alkoi ottelun edetessä toimia hienosti. Kovia yksilöitä siellä on. Ansaittu voitto kotijoukkueelle ja itse olen varsin tyytyväinen yhteenkin pisteeseen tänään, sekä esitykseen noin puolikkaan ottelun mittapuussa. Sääli ettei jänne kestänyt, mutta huomenna on uusi yritys. Onnea Raumalle!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy