Mainos

Pe 13.2.2015 Kärpät - Tappara

• 8 430
  • 54

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos Tappara, laitoitte meidät kunnon testiin. Tosi hieno peli vierasjoukkueelta ja toivottavasti myös opetus Kärpille, kuinka pelataan karvauksen alla. Toisaalta eikö tätä samaa koettu jo Frölundaa vastaan?

Ihan rehellisesti on nyt sanottava, että meidän 1-0 tuli aika helposti, suorastaan tuurilla sanoisi joku. Kyllä on iso määrä Kärpillä töitä tuon alivoimapelin kanssa ja trapin ohittamisen kanssa myös. Tappara on juuri niin vaikea, kuin vain saattaa kuvitella. Sen takia toivon kyllä, että keväällä kohdataan! Virheitä tuli puolin ja toisin, molemmat sai maalinsa pitkälti niistä. Loppua pelistä en nähnyt, joten en osaa kommentoida takaa-ajoa tai sen puuttumista.

Laitetaan mestarisuosikin paineet Tampereelle :)

Taapara ja Frölunda pelasivat ihan samalla tapaa, mutta kuitenkin ihan erillä tapaa :D

Frölunda hyökkäsi kimppuun vähän joka paikasta. Tappara vetäytyy träppiin niinkuin mutkin suomalaiset joukkueet Molempien joukkueiden kanssa ollaan siinä rajoilla :).

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin siis en mielestäni sanonut, että uudet hankinnat eivät tärkeitä olleet vaan, että puolustukseen olisin mieluummin panostanut.
Niin, kirjoitit, että Kärpät olisi varmasti hyötynyt kahdesta puolustajasta enemmän kuin Maxwellistä ja Kasparista. Se on mielestäni rohkea kommentti ja vaatisi enemmän perusteluja kuin tämäniltainen peli, jossa kyseinen kaksikko ei edes pelannut.
Tappara onnistui ainakin tänään tuolla karvaamisellaan yllättämään Kärpät ihan housut nilkoissa ja siitä minä pidin.
Tässäkin asiassa olemma hieman erimielisiä. Tappara pelasi mielestäni hyvän puolustuspeliin ja ansaitsi voittonsa. Tuollaista karvauksella housut nilkoissa -yllättämistä en nähnyt. Kärpät laukoi puolet ennemmän kuin Tappara, Kärpät loi moninkertaisen määrän hyviä maalipaikkoja Tapparaan nähden. Toisessa erässä Tappara pelasi kolme ylivoimaa, mutta laukoi kohti Karhusta siitä huolimatta vain kaksi kertaa. En ymmärrä, miten tuo karvauksella housut nilkoissa -yllättäminen oikein konkretisoitui. Ei ainakaan maalipaikkoina.

Tarkoitan sanoa, että vaikka Tappara voitti kovin vajaamiehisen Kärpät eilen, ei sen tarvinnut mitään ihmeitä esittää, varsinkin, kun Karhunen tekeytyi kovin pieneksi. Tapparan kunniaksi voi sanoa uhrautuvan maalineduspelin, kaksi ylivoimamaalia (toisaalta Tappara päästi Kärpät ylivoimiensa aikana neljä kertaa ylivoimahyökkäykseen) ja timanttisen Metsolan. Olin nostanut Tapparan Kärppien ykköshaastajaksi jo ennen tämäniltaista peliä. Eipä tarvitse tämän pelin perusteella mielipidettä muuttaa, sillä voitto Raksilassa on ilman selittelyjä äärimmäisen kova suoritus. Onnittelut Tapparalle siitä.

Tuborg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tappara pelasi hyvän vieraspelin ja siinä mielessä ansaitsi voittonsa. Jostain syystä ei kuitenkaan kovinkaan paljon harmittanut / huolestuttanut hallilla - playoffissa nähdään takuulla parempi Kärpät. Kun tammikuussa tuli tuo 10 pisteen keula, niin ei se vaan joukkue sata lasissa oo sen jälkeen pistänyt - eikä yleisökään. Eipä kyllä Tapparakaan varmaan täyttä iltapuhdetta efforttimielessä eilen joutunut esittämään. Sen verran peli kuitenkin kertoi voimasuhteista, että Tappara lienee tänäkin keväänä kovimpia vastuksia. Tapparasta erottui edukseen pakki Tömmernes, erittäin vakuuttavaa työskentelyä ja hyökkääjistä tämä Karjalainen oli aika liukkaan oloinen (onko nuori pelaaja, ei oikein muistikuvia aiemmin?).

Heheh. Vai oikein tuomarilinja löydettiin taas osalliseksi tähän.
En tiedä mistä tämä ultrasin kommentti tuli. Mut höystetään sen verran, että joo - Tappara osaa kaatuilun paremmin kuin Kärpät pahimpina tsekkivuosina. Ja Tom of Laaksonen niihin näköjään myös lankeaa - 2. erä oli heikkoa tuomareilta.

H

Hidas_ja_kankea

Niin, kirjoitit, että Kärpät olisi varmasti hyötynyt kahdesta puolustajasta enemmän kuin Maxwellistä ja Kasparista. Se on mielestäni rohkea kommentti ja vaatisi enemmän perusteluja kuin tämäniltainen peli, jossa kyseinen kaksikko ei edes pelannut.

Kyllä minulla juteenin kanssa on lähes sama näkymä erimerkkisissä värilaseissani. Olisi saanut Maxwell lisäksi tulla kova pakki. Tällä hetkellä Kukkosen jälkeen on pitkälti tyhjää. Saisi kokoonpanossa olla edes yksi hyvä yv-pakki, vaikka puolustuspään varmuutta kaipaan.

Ai mutta tämähän oli peliketju.
Odotusarvot Kärppien loppurunkosarjan osalta eivät ole korkealla. Pääasiana on tulokkaiden sopeutuminen ja oikeiden ketjukokoonpanojen sisäänajo.
.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä minulla juteenin kanssa on lähes sama näkymä erimerkkisissä värilaseissani. Olisi saanut Maxwell lisäksi tulla kova pakki. Tällä hetkellä Kukkosen jälkeen on pitkälti tyhjää. Saisi kokoonpanossa olla edes yksi hyvä yv-pakki, vaikka puolustuspään varmuutta kaipaan.

Mikäs siinä, kyllähän tänne erilaisia näkymiä mahtuu. Juteeni kirjoitti kuitenkin, että Kärpät olisi hyötynyt varmasti enemmän kahdesta puolustajasta kuin Kasparista ja Maxwellista. Se on kova väite, jota en pysty mitenkään allekirjoittamaan. Se, että olisi halunnut joukkueeseen puolustajan ja Maxwellin, on paljon ymmärrettävämpää. Minä olen kuitenkin tyytyväinen tähän kaksikkoon. Olen nähnyt Kärpiltä tällä kaudella niin pitkän pätkän timanttista puolustamista, etten ole sen suhteen huolissani. Nyt saimme sitä ratkaisuvoimaa, joka vääntää sen voittomaalin tärkeässä paikassa, kuten Aaltonen viime kaudella.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy