Väkinäistähän tuo on, ei ole sitä kieltäminen. Se miksi se on ollut tuollaista jo oikeastaan ennen Ratinan "superpeliä", tarviiko toistaa? Ennen Ratinaa luistin liikkui ja kentällä ei väkinäisyydestä ollut tietoakaan.
Joo, kyllä minä pyrin sen koko ajan taustalla pitämään ja oikeastaan juuri sen vuoksi minun mielestäni pitäisikin pelata enemmän pelitavan kautta, nyt sitä ei näy tai sitten pelitapa on viety 15 vuotta taaksepäin (karrikoidusti).
Sitten toiseen asiaan, osaatko sinä nähdä mikä idea on tuossa Tapparan puolustajien peluutuksesta, kun kaikki rightin pakit pelaa oikealla ja pudottaa oikeasti hyvän Tabacekin kokoonpanosta. Varmasti kyseessä on pelitapaan liittyvä asia, mutta en ole sitä vielä löytänyt. Olen nyt neljä peliä putkeen etsinyt syitä pelitavasta, mutta en löydä.
Jos kyseessä on perinteinen "helpompi hallita kenttää" ratkaisu, niin se ei minulle mene jakeluun.
No jossain vaiheessa kiinnitin huomiota siihen, että myös kaikki oikeat laiturit taisivat olla righteja ja sentterit ja vasemmat laidat leftejä. Ajattelin, että siinä on kyse tästä ns. modernista tavasta pelata, eli pystytään paremmin ja nopeammin vaihtamaan puolta ja pelaamaan koko ajan kämmeneltä kämmenelle. Tuohan teoriassa nostaa pelinopeutta kun kiekko on helpompi ottaa vauhdissa haltuun ja jatkaa eteenpäin.
Mutta vähän tuohonkin liittyen en taas tajua miksi sitten kiskotaan pystysuuntaa tai niin kuin nyt, että hyökkäykset ovat lähes jatkuvasti alivoimaisia tai jopa yhden miehen kuljetusliikkeitä.
Esimerkiksi Ilvestä vastaan Tapparalla oli täydellinen pelin hallinta ja se hukkasi väkisin käteen laitetut avaimet ihan täysin tuon idioottimaisen puskemisen vuoksi. Tällä hetkellä kiekko ei tee töitä Tapparan pelitavassa ja minusta se indikoi huonoa.
Tai mikä ihme oli se hitaiden hyökkäysten sentterihaku punaviivalta poikittain vastustajan (Ilveksen) ykkösen takaa? Siis ihan omin tahdoin sumputetaan se keskialue ettei vahingossakaan pääse vauhdilla yli, ei mene kaaliin. Koska niinhän siinä käy jos laiturit ampuvat ylös, pakki lähtee nostamaan jalalla ja sentterille ei pysty pelaamaan. Nyt kaikki seisovat sinisten välissä (plus ne viisi vastustajaa) ja odottelevat, että puolustaja kuskaa kiekon punaisen yli ja lyö päätyyn.
Joko tässä on suuri taktinen yllätyspaukku muhimassa tai minä en tajua jääkiekosta mitään. Toistaiseksi kallistun jälkimmäisen kannalle. Tuolla pelitavalla viimeistään Kärpät syö Tapparan aamupalaksi.