Se, että täällä joku odotti Niedermayeria tai Sakicia, on ihan paskapuhetta. Ei näin. Olen ilmaissut mielipiteeni siitä, tarvitseeko Saimaan Pallo Pauli "kaukalokriminaali" Levokaria. Levokarilta olen nähnyt muutaman sellaisen tempauksen, joiden ansiosta mies olisi ansainnut muutaman kuukauden pelikiellon Suomen liigassa. Tämän lisäksi mies ei pelillisesti ole mikään kaksinen ilmestys, massaa ja kokoa on kyllä senkin edestä. Levokarista olisi koulittavissa jäätävä maalineduspakki, mutta: hän on 28-vuotias. Ei ikäloppu, vaan pelaaja parhaassa iässä. Levokarin hankintaa ehkä puoltaa se, että Levokari on pelannut parhaat pelinsä Mälkiän alaisuudessa, juuri kuten Snellman Atu Selínin valmennettavana.
En ole vaatinut nimimiehiä, mutta jos niitä kunnollisia pelimiehiä ei ole saatavilla, niin miksi pitäisi ostaa ostamisen vuoksi, jos Levokariinkin sijoitetut rahat oltaisiin voitu käyttää esimerkiksi ensi keväänä johonkin parempaan pelaajaan lisäämällä nämä rahat ensi talven voittoihin. Hätähankinta, sanokaa te mitä sanotte, mutta Pauke Levokarista en tule pitämään, niin kuin en tule Todd Bertuzzistakaan, tehköön vaikka 100 häkkiä.
SaiPan menestykseen en taas ole ottanut millään tavalla kantaan, vaikkei noita lauseita ehkä minulle suunnattukaan? Uskon erittäin vakaasti, että SaiPa on kympin sakissa maaliskuun puolivälissä, kaikkein vähiten Pauke Levokarin ansiosta. Snellman, Petré, Holma, Vilén, Hakkarainen, Ryhänen, Palomäki, kaikki äärimmäisen kiinnostavia ja oman ruutunsa mutisematta tekeviä jätkiä. Kun tämä yhdessätekemisen henki saadaan näkymään tuloksissa, menee SaiPa pitkälle.
Olli Malmivaaran ja Pauli Levokarin pelkkä vertailu on jo Ollin aliarvioimista.
Tahtoisin muistuttaa, että viime kauden joukkueesta tässä vaiheessa vuotta puuttuivat esimerkiksi Nylander, Kudroc, Vihko ja Zepp. Ihan turhia äijiäkö? Oltaisiin vaan jätetty se Levokari signaamatta niin oltaisiin ehkä saatu joku Vihkokin tänne, voidaanhan toki nytkin saada.
Kuten olen sanonut, luotan 100-prosenttisesti Heikki Mälkiään, tuohon ainoaan oikeaan SaiPalaiseen, lappeenrantalaiseen koutsiin, joka aivan varmasti keksii merkitykset hankinnoille, Pauli Levokarillakin on jokin tehtävä: toivottavasti se ei ole vihuliaisten telominen. Ei Pauli Levokari ole nimetön pelaaja, kyllä hänellä mainetta on mutta sen maineen positiivisuudesta voikin sitten olla montaa mieltä, vai onko kansa näin lyhytmuistinen?