Onko joku ollut? Hyvä pelaaja väärässä roolissa. Onko tosta palkasta jotain tietoa muka, ihan älytön tuo huhuttu. Mutta Tomppa, ei voi tietää...Vieläkö joku on sitä mieltä, että on riittävä ykkösentteri?
Onko joku ollut? Hyvä pelaaja väärässä roolissa. Onko tosta palkasta jotain tietoa muka, ihan älytön tuo huhuttu. Mutta Tomppa, ei voi tietää...Vieläkö joku on sitä mieltä, että on riittävä ykkösentteri?
Kyllähän näitä oli vielä kesällä ennen harjoitusotteluiden alkua. Nyt on vähän hiljaisempaa. Ei epäilyskään. Carlsson, Malinen ja Tyrväinen voivat vetää yläfemmoja matkalla pankkiin.Onko joku ollut?
Kyllähän näitä oli vielä kesällä ennen harjoitusotteluiden alkua. Nyt on vähän hiljaisempaa.
Itse olen ainakin kirjoittanut, että Tyrväinen tai Carlsson voivat olla ykkössenttereitä, jos joukkue rakennetaan kuten Tappara on rakennettu, eli laiturit kantavat suurimman vastuun tuloksen teosta. Nyt näin ei olla tehty, joten Carlsson ei ole riittavä sentteri ykkösketjuun, niin kuin ei ole Tyrväinenkään. Luulen tämän kaltaisen kirjoituksen muuttaneen nyt muotoa siihen, että Carlsson on pätevä ykkössentteri.Mielenkiinnosta kysyn että ketkä näin on todennut tässä meidän osiossa? Itse en näihin kesällä törmännyt, mutta kai niitä sitten oli.
Itse olen ainakin kirjoittanut, että Tyrväinen tai Carlsson voivat olla ykkössenttereitä, jos joukkue rakennetaan kuten Tappara on rakennettu, eli laiturit kantavat suurimman vastuun tuloksen teosta. Nyt näin ei olla tehty, joten Carlsson ei ole riittavä sentteri ykkösketjuun, niin kuin ei ole Tyrväinenkään. Luulen tämän kaltaisen kirjoituksen muuttaneen nyt muotoa siihen, että Carlsson on pätevä ykkössentteri.
Ja Carlssonin tähän astinen peli ei tue sitä että voisi olla edes riittävä 2-3.sentteri, niin huono hän on ollut kiekollisessa pelissä. Toisaalta on vähän kohtuutonta lyödä yksilöitä, kun koko joukkue on viimeistelyn suhteen niin pahassa jumissa, että vaatisi melkoisen Jeesuksen avaamaan yksinään noita lukkoja.
Miksi on kohtuutonta olla nimeämättä yksilöitä? Se ei oikeasti vaatisi kuin yhden ihan saatanan kovan äijän, joka näyttäisi vähän miten tehdään. Ei lukkojen avaamiseen tarvitse puolta joukkueellista onnistujia, vaan sen yhden, joka tulee avaimen kanssa (iskemällä otteluiden aluissa, iskemällä muuten vaan pari isoa tahtomaalia "väkisin". Ei siis väkisin aka nykyinen mailaa puristava HIFK, vaan "väkisin").
Mutta hei, Carlsson pelaa hiton isossa roolissa, yksi kolmesta Liigan hyökkääjästä, jotka ovat pelanneet yli 20 min/ ottelu. Yhteensä siis 162 minuuttia ja risat
No kyllähän ketjut sopii keskenään ne valmennuksen antamaan raameihin jäävät yksityiskohdat erikoistilanteiden pelaamisesta puhumattakaan. Ei ole voinut jäädä valmennuksen haluamat jutut Carlssonilta pimentoon. Ei lievennä eikä selitä Carlssonin surkeita otteita tämä lainkaan eikä sitä että urheilutoimenjohto on yliarvioinut pelaajan kyvyt todella rankasti.Tuli sellainenkin mieleen, itseasiassa jo CHL pelejä katsellessa, aikalisällä kun Selin puhui pelkästään suomea, että mitenköhän paljon nuo meidän ruotsalaiset tajusivat. Carlsson pelaa ensimmäistä kertaa urallaan ulkomailla ja jos ohjeet tulee aina vieraalla kielellä vaikeuttaa se luonnollisesti pelaamista, vaikka joku ne tulkkaisikin niin ei se ole sama.
No kyllähän ketjut sopii keskenään ne valmennuksen antamaan raameihin jäävät yksityiskohdat erikoistilanteiden pelaamisesta puhumattakaan. Ei ole voinut jäädä valmennuksen haluamat jutut Carlssonilta pimentoon. Ei lievennä eikä selitä Carlssonin surkeita otteita tämä lainkaan eikä sitä että urheilutoimenjohto on yliarvioinut pelaajan kyvyt todella rankasti.
Kyllä minä ainakin myönnän, että kesällä ja vielä muutaman CHL:n ottelunkin jälkeen olin sitä mieltä, että Carlssonista on ykkössentteriksi, tai en ainakaan tuominnut kesällä kun en ollut yhtään peliä nähnyt, eikä ollut yhtään peliä vielä silloin meillä pelannut.
Nyt voin nostaa käden virheen merkiksi, ja todeta, että ei Carlsson ainakaan tällä hetkellä täytä sitä roolia.
Kyllä minä ainakin myönnän, että kesällä ja vielä muutaman CHL:n ottelunkin jälkeen olin sitä mieltä, että Carlssonista on ykkössentteriksi, tai en ainakaan tuominnut kesällä kun en ollut yhtään peliä nähnyt, eikä ollut yhtään peliä vielä silloin meillä pelannut.
Nyt voin nostaa käden virheen merkiksi, ja todeta, että ei Carlsson ainakaan tällä hetkellä täytä sitä roolia.
On kyllä todella väärin El Kingia kohtaan mainita tämä turisti samassa lauseessa.Sellainen tosi köyhän miehen Elkins.
Toistaiseksi ei ole oikein selvinnyt, mikä se oikea rooli olisi, jotta Maskenia voisi kutsua "hyväksi pelaajaksi". Toki se rooli voi olla vaikka kiekkojen kerääminen ämpäriin tai Suomi-sarjan kolmosketjun laituri, mistä näitä tietää.Onko joku ollut? Hyvä pelaaja väärässä roolissa. Onko tosta palkasta jotain tietoa muka, ihan älytön tuo huhuttu. Mutta Tomppa, ei voi tietää...
Carlssonin tilastoista löytyy erikoisuus kaudelta 2011-12, jolloin pelasi yhteensä 54 ottelua tehoilla 1+4. Mitäköhän tuolloin tapahtunut, kun muuten kuitenkin suorittanut melko tasaisesti sen ~25 pinnaa SHLssä? Tämä kausi on vahvasti menossa kohti samoja tehoja, jos ei merkittävää parannusta pian nähdä.Sama käsi nousee täälläkin. Ennakolta odotin kovempaa pelimiestä. Nyt hän on hiipunut aikalailla varjojen maille. Ikävä kyllä.
Kyllähän miehellä nyt joku tulosvastuu on omasta tekemisestään. Ei Katto-Kassista vasten tämän omaa tahtoa ole heitetty tuohon rooliin, vaan odotukset on kyllä ollut tiedossa ja palkka plus muut edut sen mukaiset. Mies itsekin sanoi kauden alla haastattelussa, että:Eli toisin sanoen ei ole Carlssonin vika, että hänet on heitetty ykkösketjun keskelle ja ilmoitettu, että sinun pitäisi nyt olla joukkueen peliä rakentava ykkössentteri. Tässä mennään vahvasti perse edellä puuhun ja silloinhan tulos on juuri tämän näköistä kun pelaajat eivät pääse toteuttamaan vahvuuksiaan.
Kyllähän miehellä nyt joku tulosvastuu on omasta tekemisestään. Ei Katto-Kassista vasten tämän omaa tahtoa ole heitetty tuohon rooliin, vaan odotukset on kyllä ollut tiedossa ja palkka plus muut edut sen mukaiset. Mies itsekin sanoi kauden alla haastattelussa, että:
"– Tunsin hyvin IFK:n maineen ja tradition jo ennen tänne tuloani. Joukkueessa pelannut Daniel Grillfors on hyvä tuttuni. Hän kertoi monta kertaa pelkkää hyvää joukkueesta. Olen valmis ykkössentterin paikalle. Sitä varten olen tehnyt paljon töitä. Haluan pelata isossa roolissa joukkueessa."
Suora lainaus kiekkoareena.fi julkaistusta haastattelusta 2.8.2017.
Varmaan suurin osa on yhtä mieltä siitä, että joukkue on rakennettu huonosti. Ei se silti poista yksittäisten pelaajien vastuuta. Carlssonin Pate hankittiin ykkössentteriksi ykkössentterin liksalla ja pelaaja itsekin on tämän tiedostanut. Erinomainen ykkössentteri saa vaikka palopostin näyttämään huippupelaajalta.Tuskin Carlsson sentään on sanellut, että keitä Nybondaksen tulee rekrytä hänen laidoilleen? Puhuin roolituksista. Kun laidoilla viilettää Thorellin ja Raskin kaltaisia peliälyvirtuooseja, niin mitä luulet kenen vastuulle pelinrakentaminen jää? Täälläkin on moneen kertaan todettu, ettei ykkössentterin tarvitse välttämättä olla se pelintekijä, mutta pelintekijä jokatapauksessa tarvitaan. Eli rautalangasta väännettynä "Jani Lajunen" kyllä on kyllä ihan riittävä ykköskorin sentteri mestaruusjengiin siinä vaiheessa kun laidalta löytyy Kuuselaa tai Haapalaa.
Erinomainen ykkössentteri saa vaikka palopostin näyttämään huippupelaajalta.
2-3 ketjun sentteri hyvin roolitetussa joukkueessa. Hyvät elementit on siellä ihan selkeästi näkyvissä. Ei Raskikaan nyt vakuuta, vaikka kaikki tiedämme, että oikeassa roolissa sopivassa ketjussa puhkeaa kukkaan. Nyt ei pidä arvioida yksilöitä joukkuepeli edellä.Toistaiseksi ei ole oikein selvinnyt, mikä se oikea rooli olisi, jotta Maskenia voisi kutsua "hyväksi pelaajaksi". Toki se rooli voi olla vaikka kiekkojen kerääminen ämpäriin tai Suomi-sarjan kolmosketjun laituri, mistä näitä tietää.