Patrick Khodorenko Lukossa

  • 34 963
  • 251

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rauhoitutaan nyt vähän tässä ketjussa ja odotellaan miten peli alkaa sujua. 2 kokonaista liigamatsia takana, jossen väärin muista niin eihän Aaron Gagnonillakaan heti lähtenyt.

Tänä on aina hauska, kun vertaillaan johokin. Yhtä lailla voidaan vertailukohdaksi ottaa esim Arniel tai Haga.

Pelaajatyyppinä kyllä aivan erilainen kuin Gagnon. Khodorenko on taitopelaaja ja pelinrakentaja. Kyllä itse näen potentiaalia, pelisilmää ja taitoa on. Ykkösketjun kemiat eivät ole toimineet ja hieman vielä verkkainen kentällä. Mikään maalintekijä Khodorenko ei ole, laukaus ei ole kummoinen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt ihan täysin ymmärrä ja osta Khodorenkon jatkuvaa suoltamista. Ei todellakaan niin huonosti ole pelannut mitä täällä joku on antanut ymmärtää, mutta ei samalla ole niin hyvin pelannut, kuin jotkut ovat toivoneet.

Reilusti yli 20 vuotta kiekkoa takana kaukalossa ja kaukalon laidalta, niin itse pystyn sen kokemuksen perusteella toteamaan, että antaa enemmän hyökkäyspäähän, kuin olisi siellä jotenkin jarruna. Ihan perstuntumalta sanoisin, että on ollut paras mies ykköskentässä, joka ei toimi sitten yhtään.

Vieläkin on niitä harvoja pelaajia Lukossa, joka kiekon saadessaan on rauhallinen ja pystyy tekemään hyvän ratkaisun pienessä tilassa. Yksilötaitoahan on aivan helvetisti ja pelisilmä joukkueen parhaimpia.

Melkein lähtisin koittamaan pieniä muutoksia, missä Saarela ottaa Morandin paikan.
 
Minusta on ihan oleellinen kysymys, että millainen tai mikä pelaaja Khodorenko sitten on?
Ylivoimapelaajaa hän ei peliurallaan ole ollut viimeiseen viiteen kauteen (viimeksi yliopistossa 19-20 kaudella).
Maalintekijäksi ei myöskään ole profiloitunut, eikä alku Lukossa todista myöskään sen puolesta.
Häikäiseviä syöttöjä tai pelin lukemista ei ainakaan vielä ole havaittavissa.

UTJ:n mukaan Khodorenko on "klassinen peliä tekevä keskushyökkääjä".
Mihin hänet on tarkoitus Lukossa sijoittaa ja miksi esimerkiksi Mikkelin Jukurit saa hankittua valmiin, AHL-tasolla ylivoimalla profiloituneen keskushyökkääjän? Eikö tämä ollut juuri se osa-alue, jota Lukossa haluttiin Mattilan lähdön myötä parantaa? Oikein mikään ei sitä taustaa vasten tue juuri Khodorenkon hankintaa.
Saattaa hänestä tulla vielä ihan "kokonaisvaltainen" ja hyvä sentteri Lukolle, mutta ei hän siihen huutoon ole mikään vastaus, mitä täällä on viimeiset kolme kautta huudettu.
 
Viimeksi muokattu:

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta on ihan oleellinen kysymys, että millainen tai mikä pelaaja Khodorenko sitten on?
Ylivoimapelaajaa hän ei peliurallaan ole ollut viimeiseen viiteen kauteen (viimeksi yliopistossa 19-20 kaudella).
Maalintekijäksi ei myöskään ole profiloitunut, eikä alku Lukossa todista myöskään sen puolesta.

UTJ:n mukaan Khodorenko on "klassinen peliä tekevä keskushyökkääjä".
Mihin hänet on tarkoitus Lukossa sijoittaa ja miksi esimerkiksi Mikkelin Jukurit saa hankittua valmiin, AHL-tasolla ylivoimalla profiloituneen keskushyökkääjän? Eikö tämä ollut juuri se osa-alue, jota Lukossa haluttiin Mattilan lähdön myötä parantaa? Oikein mikään ei sitä taustaa vasten tue juuri Khodorenkon hankintaa.
Saattaa hänestä tulla vielä ihan "kokonaisvaltainen" ja hyvä sentteri Lukolle, mutta ei hän siihen huutoon ole mikään vastaus, mitä täällä on viimeiset kolme kautta huudettu.

Ensinnäkin voisitko hyvä @Parry Sound nyt vastata kysymykseen, joka sulle toisaalla on esitetty, että mikä sai sut kääntämään takkis, kun odotit itsekin Khodosta 47 pisteen miestä?

Toisekseen väitän, että aika moni liigan utj ja fani olis omaan joukkueeseensa ottanut Khoderenkon vailla yv aikaa sen sijaan, että ottivat echl kaverin ylivoima ajalla.

Kolmanneksi Kalle halusi joukkueen valmiiksi ennen kauden alkua, kun aikasempien vuosien riskit joukkueen kokoamisessa lävähtivät vasten kasvoja yksi toisensa jälkeen. Kyllä sieltä riskillä olisi taas voinut kovemmankin pelimiehen saada, mutta nyt valittiin eri tie ja aika monen mielestä hyvä niin.

Maalipaikoille mies pääsee, minkä kaikki pelit nähneet varmaan allekirjoittavat ja osaa rytmittää hyökkäyksiä ja rauhoittaa tarvittaessa. Kuten tuossa yllä jo mainittiin, niin on ollut kuitenkin ketjunsa paras tähän asti.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä sieltä riskillä olisi taas voinut kovemmankin pelimiehen saada, mutta nyt valittiin eri tie ja aika monen mielestä hyvä niin.
Ja esimerkiksi tämän mainitun Abbandonaton hintalappu oli niin helvetin kova vielä kesällä siihen aikaan kun Kuhlman, Saarela ja Khodorenko Raumalle allekirjoittivat, ettei Lukolla ollut mitään palaa saada miestä. Eikä yhdellekään muullakaan Liiga-joukkueella.

Tämä on 110% fakta.
 
Vastaus: Lopetin toivomisen ja otin asoista selvää. Tuo oma fantasiani; 47 pinnaa oli lapsellisen ihana ajatus täydellisestä maailmasta, Lukosta ja pelaajasta. Olin väärässä alkuarviossani (jonka tein ennen kuin yhtään peliä Lukko-paidassa oli takana). Ei se niin kamalaa ole - olla väärässä, itse olen aika usein. Kannattaa kokeilla.

Väittää voi mitä vaan ja olettaa. Siihen tämä humpan jauhaminen täälläkin aika pitkälti jokaisen kirjoittajan osalta perustuu.
Minä lähdin realismin tielle ja tarkastelemaan hiukan syvemmin Khodorenkon tekemisiä, josko sieltä löytyisi selitystä syksyn haasteille. Mielestäni sietä selityksiä löytyy.
Edelleen toivon Lukon ja Khodorenkon onnistumista. Ja ihan mahdollista se on.
Ei Khodorenko ole mitenkään huono pelaaja Lukkoon.
Ei hän ehkä ihan sellainen ole, mitä unelmoitiin ja moni toivoi (ylivoiman haasteiden osalta), mutta varmasti ihan kelpo pelaaja. Mihin hänen pelipaikkansa vakiintuu ja onko jatkossa mukana esim. ylivoimapelissä - sen päättää onneksi valmennus, ei JA:n lynkkauspartio. (Samoin kuin Nymanin tai muiden pelaajien paikan kokoonpanossa. Me voidaan toivoa/väittää/olettaa.)
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä syksyn haasteita tarkoitat @Parry Sound ? Kaksi ihan ok peliä ja paremmalla tuurilla/ja viimeistelyllä voisi olla pari tehopistettäkin plakkarissa. Muuten esiintynyt ihan kohtalaisesti uransa ensimmäisissä ison kaukalon peleissä ja kaikki muut paitsi sinä näkevät että aihiota on vielä parempaankin.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Melkein lähtisin koittamaan pieniä muutoksia, missä Saarela ottaa Morandin paikan.
Eikös näin eilen tapahtunutkin. Jos ei toisella erätauolla niin heti kolmannen alussa mielestäni Morand ja Saarela vaihtoi paikkoja. Ja alku olikin lupaava.

Mitä Khodorenkoon tulee, ei mies ole ollut lähellekääm niin huono mitä täällä voisi päätellä. Hyviä oivalluksia, taitoa, ja eilen uskalsi jo pitää hyvin kiekkoakin. Toki samalla pitää sanoa ettei hän kyllä ihan ykkössentterin tasollakaan vielä ole esiintynyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mize

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vastaus: Lopetin toivomisen ja otin asoista selvää. Tuo oma fantasiani; 47 pinnaa oli lapsellisen ihana ajatus täydellisestä maailmasta, Lukosta ja pelaajasta. Olin väärässä alkuarviossani (jonka tein ennen kuin yhtään peliä Lukko-paidassa oli takana). Ei se niin kamalaa ole - olla väärässä, itse olen aika usein. Kannattaa kokeilla.
Nyt kun ristiretkesi Ylitaloa kohtaan on hetkeksi laimentunut ja vaihtunut Khodorenkon ajojahdiksi niin sultahan voi kysyä asiasta lisätietoja.
Esiinnyt täällä suurena oraakkelina joka osaa sanoa kuka on hyvä pelaaja ja kuka ei, sekä kenet olisi pitänyt hankkia ja kenet olisi vielä syytä hankkia.
Olet nyt useamman viikon hokenut mantraasi että Khodorenko on huono pelaaja, ja nyt tällä viikolla agenda on ollut hieman spesifimpi, Khodorenko ei osaa pelata ylivoimaa.
Ongelma tässä vaan on että tuossa on kaksi asiaa jota olet hokenut jo pitkään mutta mitenkään et perustele asiaa. Kannattaisi antaa meille vähän lihaa luiden ympärille ja kertoa mikä hänen pelissä on huonoa, missä pitää parantaa, ja mikä on jo hyvissä kantimissa. Nyt tämä sun huutelusi on ihan yhtä tyhjän kanssa kun et heitä mitään syvällisempää tähän keskusteluun.
Ja sinun ei kannata heittää tähän linkkiä Khodorenkom EP-statseihin, osaan itsekin katsoa sieltä että 0+0 on nolla.
 
Tarkennetaan vähän: Kyseessä ei ole ristiretki, ei Kohdorenkoa (ei Ylitaoa), eikä ketään kanssakirjoittajaa kohtaan. En sanonut, ettei Khodorenko voisi olla hyvä pelaaja Lukkoon (siitä ei ole vielä riittävää otantaa).

Mutta; sen voin sanoa, että on omituista olettaa/odottaa, että pelaaja, joka on viimeksi opiskeluvuosinaan pelannut ylivoimaa, olisi oikea mies sen pelastajaksi Lukossa monen vuoden odotuksen jälkeen.
Yritin osoittaa, että sellaiset haaveet eivät välttämättä ole realistisia. Eikä AHL:n "ynnämuut" osastolta automaattisesti tulla ylivoimaspesialisteiksi Liigaan/Lukkoon (kysykää vaikka Fontainelta tai Sompilta).

En minä ole valmentaja tai ylivoimatietäjä - (harva täällä muuten on) - en osaa tarkalleen kertoa, missä mättää tai jää uupumaan. Mutta faktat osaan todeta (ja niitä hyödyntää) - ne jotka joku oikea valmentaja Charlottessa tai Hartfordissa on havainnut ja jättänyt Khodorenkon valitsematta ylivoimapeliin.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tarkennetaan vähän: Kyseessä ei ole ristiretki, ei Kohdorenkoa (ei Ylitaoa), eikä ketään kanssakirjoittajaa kohtaan. En sanonut, ettei Khodorenko voisi olla hyvä pelaaja Lukkoon (siitä ei ole vielä riittävää otantaa).

Mutta; sen voin sanoa, että on omituista olettaa/odottaa, että pelaaja, joka on viimeksi opiskeluvuosinaan pelannut ylivoimaa, olisi oikea mies sen pelastajaksi Lukossa monen vuoden odotuksen jälkeen.
Yritin osoittaa, että sellaiset haaveet eivät välttämättä ole realistisia. Eikä AHL:n "ynnämuut" osastolta automaattisesti tulla ylivoimaspesialisteiksi Liigaan/Lukkoon (kysykää vaikka Fontainelta tai Sompilta).

En minä ole valmentaja tai ylivoimatietäjä - (harva täällä muuten on) - en osaa tarkalleen kertoa, missä mättää tai jää uupumaan. Mutta faktat osaan todeta (ja niitä hyödyntää) - ne jotka joku oikea valmentaja Charlottessa tai Hartfordissa on havainnut ja jättänyt Khodorenkon valitsematta ylivoimapeliin.
Niin, edelleenkin kerrot vaan Khodorenkon olevan huono, riittämätön Lukkoon ja ylivoimalle. Jos kerran julistat tuollaista niin kerro ihmeessä miksi hän on huono ja mitä pitää parantaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sulla on sellainen ikävä tapa, että aika harvoin lainaat viestejä, joihin vastaat. Mullakin on pari käyttäjää ignoressa, niin ikinä ei voi olla ihan varma että oliko vastaus minulle vai ei.

Tätä en pysty ymmärtämään. @Parry Sound on tiettävästi laittanut minutkin ignoreen, mutta siitä huolimatta ottaa kantaa viesteihini lainaamatta minua. Jos mun jutut ei kiinnosta, niin miksi ne pitää katsoa ja kommentoida ilman lainausta, kun on ignorannut?

Palaan ketjun asiaan. Khodorenko ei ole omaan silmään ensimmäisten harjoituspelien jälkeen oikein erottunut missään. Itselleni tulee todella paljon Mattila ja etenkin hänen alkuajat mieleen. Tuleeko hänestä lopulta ykkössentterimme ylivoimaa myöden, niin jotenkin vaikea uskoa. Yleensä hyvistä ylivoimapelaajista erottaa heti jotain poikkeuksellista. Olen toki mielelläni väärässä.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Khodorenkon kohdalla tulos ohjaa tällä hetkellä selvästi normaalia enemmän mielipiteitä. Tiistaina hyvä yritys läpiajosta ja eilen toisessa erässä pääsi laukomaan maalin edessä hyvältä paikalta, mutta Werner sai varusteita väliin. Vähän paremmalla tuurilla vetäisi Kuhlmanin kanssa maali per peli tahdissa.

Kuten myös muutkin todenneet niin ykkösketjun koostumukselle täytyy tehdä jotain. Tiistain tasoitusmaalia lukuunottamatta kapteeni Repokin ollut yllättävän vaisu ja tehoja ei ole tullut. Viime kauden alkukierroksilla Repo oli huippuvireessä ja takoi pisteitä, mutta toistaiseksi tämä syksy ollut hiljainen.

Muutama onnistuminen alle Khodorenkolle niin kyllä se siitä lähtee sujumaan. Aihioita on.
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Oliko siinä kolmannen erän puolivälin ylivoimassa kun pääsi laukomaan ainakin kolme kertaa ja pari yritystä niistä oli ihan hyviäkin. Kolme laukausta ylivoimalla on tässä ylivoiman alennustilassa jo saavutus sinänsä. Mielestäni ihan näppärä kaveri, mutta selkeästi totuttelee vielä isoon kaukaloon. Ei voi kuitenkaan sanoa, että olisi mitenkään huono. Olisi jostain paikasta maalin jo ansainnut.
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Oma puusilmäanalyysi sanoo, että pehmeä mutta peliälykäs.
Jos kykenee tuosta pehmeydestä huolimatta olemaan pelissä sisällä, ei ole ainakaan rasite joukkueelleen.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä näköjään eroan joukosta, mutta ei tuo Khodorenko vieläkään vakuuta. Ihan sama olisiko se yksi piste tullut. Vielä hänen osaltaan tosin nähty aika vähän.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Mä näköjään eroan joukosta, mutta ei tuo Khodorenko vieläkään vakuuta. Ihan sama olisiko se yksi piste tullut. Vielä hänen osaltaan tosin nähty aika vähän.
On vähän kaksijakoiset fiilikset itsellänikin. Hiukan pehmeähkö. Toki ei ole koko ykkösketju juuri mitään saanut aikaan vaikka tänään ihan ok pelasikin.
 

Kepakko

Jäsen
Tämän kauden Burke. Siis siinä mielessä, että edelleenkään ei saa oikein käsitystä onko lintu vai kala.

Käsiä selvästi löytyy kohtuullisesti ja ihan nerokkaitakin syöttöjä tulee. Sellainen räväkkyys puuttuu ja ehkä fyysinen puolikaan ei vielä täysin tikissä. Laukaus vaikuttanut näin lyhyellä otannalla vähän hitaasti lähtevältä.

Kyllä tässä vielä aihiota on.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Tämän kauden Burke. Siis siinä mielessä, että edelleenkään ei saa oikein käsitystä onko lintu vai kala.

Käsiä selvästi löytyy kohtuullisesti ja ihan nerokkaitakin syöttöjä tulee. Sellainen räväkkyys puuttuu ja ehkä fyysinen puolikaan ei vielä täysin tikissä. Laukaus vaikuttanut näin lyhyellä otannalla vähän hitaasti lähtevältä.

Kyllä tässä vielä aihiota on.
Mun mielestä fyysinen puoli on itse asiassa hyvä. Suojaa kiekkoa keholla hyvin eikä vältä naamanhieromisia. Selkeästi fyysisempi ja puolustavampi pelaaja kuin Burke. On muuten Sompiltakin tuttu pelintekijän asento, jalat leveällä, matala peliasento ja pää pystyssä etsii syöttölinjoja. Aika tarkka rystysyöttö löytyy ainakin. Tällä kaudella tullaan näkemään useampi syöttöpiste Khodolta, jossa tulee alueelle vasemmalla laidalla. Pysähtyy, kierähtää ympäri ja rystyllä keskikaistalle suoraan lapaan syöttö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös