Ristiriitaisia ovat tunteet täälläkin. Positiivista Pasin tulossa on se, että moni Ässäfani ja vähän muukin on tehty iloiseksi. Jipii, joukkueessa on yksi hullu. Ikävää toki on se, ettei tuo ilo tule konkretisoitumaan sarjapisteinä, eikä pitkässä juoksussa myöskään kasvavina lipputuloina. Sanotaan mitä sanotaan, niin Pasi on marginaalihankinta, jonka tuoma todellinen hyöty on varsin rajallista. Niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Jaa no, onhan Jenni Anttila keskivertoa kauniimpi näky kaupunkimme kaduilla ja Isomäen rouvakatsomossa, joten ulkopuolista hyötyä tulee sitä kautta. Ja kun Neumannit lähtevät, niin onhan sekin vallan mainiota, että Pori saa tilalle toisen Seiska-pariskunnan, ettei näkyvyys kansakunnan kaapin päällä täysin romahda.
Mutta kaukaloon palatakseni...Toki viime vuosien joukkueet ovat olleet pirun tylsiä ja siihen kaivataan muutosta. Mutta ainakin itse toivoisin, että se muutos tulisi ennen kaikkea pienten pelillisten ja taktisten muutosten kautta kuin raahamalla joukkueeseen jotain yksittäisiä kylähulluja. Sekä sitä kautta, että joukkueeseen saataisiin entistä enemmän entistä laadukkaampia pelaajia. Sellaisia oikeasti lahjakkaita tyyppejä.
No, lopullinen mielipide Pasin hankinnasta on syytä jättää siihen hetkeen, kun nähdään millaiseksi joukkue kokonaisuudessaan muodostuu. Juuri nyt ei vaan näytä erityisen hyvältä.
Pasin aloitus seuraan sitoutumisen ja kurinalaisuuden suhteen on ainakin vähintäänkin kyseenalainen. On kuitenkin selvä asia, että seura haluaa itse päättää koska sopimukset julkaistaan, ja seura haluaa itse esitellä uudet pelaajansa median kautta faneillensa. Silloin kuin se seuralle sopii ja tässä tapauksessahan Ässien mielestä ei vielä ole ollut aika sopimuksista kertoa. Mutta Pasi viisveisaa moisista seuran aatoksista ja tulee ihan itse työpaikastaan kertomaan Ässien kannalta katsottuna ennen aikojaan. Pieni asia sinänsä, mutta kertoo sekin kuitenkin jotain miehestä. Sooloilija. Toivottavasti sooloilija kuitenkin kaukalon puolella tekee työnsä vain ja ainoastaan joukkueen edun muistaen.
No, katsotaan mitä Pasi meille lopulta järjestää. Kun sopivalla tavalla muistaa ensimmäisessä pelissä pari Lukon T-alkuista pelaajaa, niin palkkahan on melkein jo ansaittu. Sheriffi poistuu ja cowboy saapuu, tervetuloa Poriin, Pasi.
Niin, ja tokihan Nivanlan poika tekee elämänsä pisteet ensi kaudella. 10 maalia, ainakin. Siitä saattaisin lyödä jonkun kanssa pienen kossuvedon...