Partakone vai partahöylä?

  • 11 661
  • 36

Partakone vai partahöylä?

  • Partakone?

    Ääniä: 50 38,2%
  • Partahöylä?

    Ääniä: 69 52,7%
  • Joku muu?

    Ääniä: 2 1,5%
  • Annan parran kasvaa!

    Ääniä: 10 7,6%

  • Äänestäjiä
    131
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Både och.

Näin arkipäivisin on aamuisin sen verran kiire, että koneella kaunistaudutaan, mutta muuten höyläillään.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Molempia käytän, mutta höylää mieluummin.

Koneen käyttäjille oliskin sitten mielenkiintoinen jatkokysymys eli pitääkös koneen olla pyöriväteräinen (Philshave) vaiko sitten teräverkkokone (Braun).

No - ei sitä tarvi kysyä kaikilta. Minä voin vastata kaikkien puolesta sen oikean totuuden. Pyörivät terät ja Philishave!

Old TJ
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jii
Både och.

Näin arkipäivisin on aamuisin sen verran kiire, että koneella kaunistaudutaan, mutta muuten höyläillään.

Muuten hyvä vaan meikällä menee koneella partakarvoja poistaessa aikaa ja leuka;)

Uusi terä ja mach3 , ja avot.
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Edesmennyt Tenho Saurén joskus heitteli tämmöistä läppää eräällä huumorikasetillaan :

" ...ja sitten myydään tämmöinen kotimainen puukko. Tässä lukee jotta Made in Sweden... niin sehän tarkoittaa että Made ui yli veden tämmöinen kainalossaan ja meni sitten toista hakemaan. Siks nää onkin nyt niin halpoja. Teräväkin se on. Vaikka parran ajais. Eikä tartte mitään kalliita vesiä eikä vaahtoja ostaa apteekista. Tällä kun ajaa niin tulee vesi silmistä ja vaahto suusta..."

Saattaa olla, että ei ihan sanasta sanaan mennyt noin, mutta kuvitelkaapa itse tuo litania lauottuna Reinikaisen äänellä. Hymy irtoaa vakavammaltakin kaverilta.

Saurén teki aikanaan useampiakin C-kasetillisia tuommoista huulen heittoa joko yksin tai sitten muutaman TV:stä tutun näyttelijän kanssa kimpassa. Saattaisivat olla aikalailla arvossaankin jos tuommoisia olisi säästynyt jonkun nurkkiin pyörimään.

Vieläkin siis listasta puuttuu partaveitsenkin lisäämisen jälkeen se oikein kovien karjujen parranajopeli, joka myös Mora-puukkona tunnetaan.

Edit : Itse käytän höylää, sillä kärsivällisyys ei riitä sähkökoneella jurnuttamiseen. Tosin olen laiska ajamaan partaani. Pari kertaa viikossa piisaa, välipäivinä saa sänki rehottaa vapaasti jos en tiedä joutuvani edustustehtäviin työmaalla.
 
Viimeksi muokattu:

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Teräsmiehet ajaa teräverkolla

Viestin lähetti Old TJ
Molempia käytän, mutta höylää mieluummin.

Koneen käyttäjille oliskin sitten mielenkiintoinen jatkokysymys eli pitääkös koneen olla pyöriväteräinen (Philshave) vaiko sitten teräverkkokone (Braun).

No - ei sitä tarvi kysyä kaikilta. Minä voin vastata kaikkien puolesta sen oikean totuuden. Pyörivät terät ja Philishave!

Old TJ


Itse olen aikoinani siirtynyt (Eeva) Braun-osastolle neljästä syystä: vähiten ihoa ärsyttävää ja turmelevaa, paras lopputulos, nopein suoritus. paras rajaustarkkuus. Kaikkia vaihtoehtoja tuli käytettyä rinnakkain peräkkäin lähekkäin ja seläkkäin jonkin aikaa ja hartaasti, kunnes oikea vaihtoehto löytyi.

Mitä ystäväni Kaivannon kalsarikoodigalluppiin tulee, niin pitkien kalsareiden käyttäjiä kutsutaan parikymppisinä mamoiksi. Nelikymppisinä heitä kutsutaan niiksi jotka eivät käy kusella joka kolmas minuutti ja kuusikymppisinä niiksi joilla on vielä jonkinlainen eturauhanen tallessa.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Tatzka


Uusi terä ja mach3 , ja avot.

Mulla tuo Mach3 vaan luisti kasvoilla.
Eli sillä piti vetää jotan 3-4 vetoa että karvat katkes.
P*ska homma.
Hermot kireällä ostin sitten Pirkan vastaavan räpellyksen.
Ja oho! Sehän on sata kertaa parempi!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JanJ


Mulla tuo Mach3 vaan luisti kasvoilla.
Eli sillä piti vetää jotan 3-4 vetoa että karvat katkes.
P*ska homma.
Hermot kireällä ostin sitten Pirkan vastaavan räpellyksen.
Ja oho! Sehän on sata kertaa parempi!

Saatta hyvinkin olla mahdollista pitänee kokeilla. Liekö parranajon syvin salaisuus niissä herkissä käsissä vai onko voima tärkeintä;)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Riippuupi tilanteesta

Aika on todellakin se ratkaiseva tekijä. Mutta jos laatua tarkkaillaan kyllä höylä tämän taistelun voittaa
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
En äänestänyt, sillä...

Kone, koska ei sitä millään jaksa olla koko ajan höyläämässä. Ja sitten, kun joskus ei jaksa konettakaan muutamaan päivään käyttää, vetäistään höyli lopuksi esiin.
 

Wolves

Jäsen
Annetaan parran kasvaa. Jos se on pakko ajaa pois, niin höylä.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koneella olen ajellut toissa joulusta asti. Kyllä tuntuu edelleen aika luksukselta muutaman höylävuoden jälkeen. Ja jäähän koneella ajaessa se mukavan karhea minisänkikin. ;)
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ehdottomasti partahöylä! Viimeksi olen koneellisesti kasvojani ruhjonut armeija-aikana vuonna 1998.

Edelleen ihmettelen miksi kaikki äänestykset eivät ole Kierrätyskeskuksessa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös