Parta- ja viiksiketju

  • 13 769
  • 56

Onko parta pahasta vai hyvästä?


  • Äänestäjiä
    143
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Taas vekkejä lärvi täynnä kun parran ajelin. Jotenkin liitännäinen siihen, kun partaa ajelee suihkussa läträtessä.

Tuuhea äijäparta olisi helvetin makea, mutta ei sovi omaan kuontalooni mitenkään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nostetaanpas partaketjuakin välillä ylöspäin, kun tänään tuli lyötyä vetoa että parta lähtee vasta ensi kesänä... Ennen kesälomalle jäämistä ajelin parran pitkästä aikaa lähes kokonaan pois (suun ympärille jäi vain sellainen 5 mm sänki) ja aloitin saman tien lomaparran kasvatuksen. Eipä tullut sitä sitten töihin palattuakaan ajeltua pois ja nyt kahdeksan viikon jälkeen on alkanut tulla pikkuhiljaa kuittia avolava-Datsuneista ja AK-47:stä, joten päätin ihan piruuttani lyödä vetoa että en aja partaa ennen ensi kesän kesälomaa pois. Saas nähdä miten käy, voihan se olla että jossain vaiheessa alkaa turjake vituttamaan sen verran että on pakko ajaa pois. Onhan tämä ihan saatanan ruma vaan kun on rumaksi syntynyt niin ei ruma parta sitä enää paljoa pahenna.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tsemppiä taistoon, mutta ei kannata ihmetellä, jos ramppaat naisasia- ja vitutusketjussa talvella. Muista puhdistaa ainakin aamupuurot pois.

Itse palasin takaisin lyhyeen ja muotoiltuun partaan. Jotenkin näille mun kolhoille kasvoilleni sopii siisti karvoitus, eikä tämä ole vain oma mielipiteeni. Duuniahan tuo vaatii enemmän kuin koko kuontalon sipaisu höylällä, mutta silti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tsemppiä taistoon, mutta ei kannata ihmetellä, jos ramppaat naisasia- ja vitutusketjussa talvella. Muista puhdistaa ainakin aamupuurot pois.

Eipä varmaan tule muuttamaan mitään siinä suhteessa, pohjalta on vaikeaa päästä alemmaksi... Ja tosiaan kyse on ihan vaan leikkimielisestä "kossupullovedosta" että jos alkaa merkittävästi elämänlaatua heikentämään niin ei tuohon maailma kaadu jos häviääkin vedon.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Itselläni on sellanen seksikäs sänki millä saa mature naiset kiinnostumaan hevosen kullistani. Viiksiä inhoan aika paljon mutta sellanen muutaman päivän kasvu on ihan ok koska se on aika seksikästä naisten mielestä. Alapääni parturoin koska mielestäni on molemminpuolinen etu että karvat ei ole pilaamassa the 69:nta..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko sulla nyt sitten viikset alhaalla, vai mikä tää juttu on?
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Onko sulla nyt sitten viikset alhaalla, vai mikä tää juttu on?

Jos tää oli mulle niin vastaus on tämä : Kulli on paljas mutta sellanen seksikäs parransänki ja viiksentyngät komistavat minua tällä hetkellä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Meikäläisen parta kasvaisi tummana pitkin pärstää, kaulaa myöten. Parta alkaisi silmäpussien alapuolelta (ne pussit eivät ole mallia porttila). Lisäksi parta kasvaa siihen malliin vauhdilla, että pitäisi illalla ajella uudelleen, jos jonnekin hienoon paikkaan on sängetöntä menoa.

Evoluutiolla on kyllä tullut virhe, kun on parrankasvua meikäläiseen sijoitellut. Ajelen sängen aina pois, vaikka onhan se vittumaista puuhaa. Joskus kuumesairaana taisi n. 5 päivää olla sänkeä ja se riitti. Juopottelu- ja krapulareissuillakin on lähelle tuota viittä päivää saattanut venähtää parranleikkaamattomuusaika.

Töihin mennessä on kylläkin kätevää siinä työmatkalla autoillessa ajella parta pois, saapahan nukkua pidempään eikä aikaa haaskaannu turhaan. Lainsäädäntökään ei kiellä parranajoa kesken autolla ajoa. Tulee kyllä joskus vähän mr. Bean -olo, kun sattuu joku hoksaamaan autoillessa tapahtuvat aamutoimeni.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Meikäläiselle kasvaa vahvat ammattikoulu-pensselit yhdistettynä vahvahkoon stanley cup-finaali leukapartaan, vaikka en ammattikoulua ole koskaan käynytkään. Useinhan näitä kalapuikkoja huulten yläpuolelta ja leuan aluetta saa olla ajelemassa, mutta välillä jää kyllä rehevöittymään ihan kunnolla sillä tavalla, että maturetkin kiertävät kaukaa. Poskien alueelle ei niin vahvaa haiventa kasva, mutta jotain tummaa karvaa mitkä saa kyllä puhaltamalla pois.

Kaula on muuten vittumainen paikka vedellä terävällä höylällä läträten samalla partavaahdon kanssa. Sähköllä toimiva parranajokone on ollu aina mun juttu.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Viimeisen vuoden aikana hieman miehekkäämpää partaa alkanut tästäkin pärstästä kasvamaan. Harmittaa kun poskessa on kohta, johon ei vielä samassa määrin kasva parta, muuten olisi jo ihan tyylikäs sänki parin päivän jälkeen. Oli tuossa parta ajamatta reilun viikon ja jätin siitä viikset. Uskomattoman rivon näköinen oli ja töihin en kehdannut siten tulla.

Tulevaisuudessa pitää kasvattaa Ridge Forrester tyyppinen yhden päivän ryyppy-parta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Pulisonkeja testasin erään kerran ihan vain huvikseni, ja havaitsin ne ihan hyväksi kokeiluksi. Muuten en partaa ole kasvatellut sitten armeijan metsäleirien jälkeen. Siellä minun parrankasvulla oli jo aikamoinen sänki reissun jälkeen.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Miehillähän parta kasvaa. Miksi sitä piilottamaan? Ja kunnon reisiharjat (pulisongit) on monesti naisten mieleen. Kutittaa niin kivasti. Pojat voi tietenkin olla ilmankin, ja jotenkin en vaan tykkää parrasta naisella.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt kun kerran on muissa ketjuissa ollut viiksistä asiaa ja on jopa rohjettu epäillä itsensä Hitlerin miehuullisuutta hänen viiksimallinsa perusteella, niin on aika elvyttää parta- ja viiksiketju.

Toistan kysymykseni aiheesta täälläkin. Aatu oli paha tyranni, joten hänen viiksimallistaan tuli Hitler-viiksiä, ja Hitler-viiksiä ei enää missään näy. Niitä ei voi kasvattaa edes kutsuakseen niitä Chaplin-viiksiksi, vaikka Chaplinilla olisi sentään etuoikeus aiheeseen verrattuna Aatuun, jolla oli nuoruudessaan tavalliset mursunviikset. Miksi näin? Hitler- ei kun Chaplin-viikset olisi palautettava kunniaan ja kukoistukseen!

Stalin-viikset ovat toinen epäkohta. Stalin oli joka mittarilla pahempi tyranni, despootti ja murhamies kuin Hitler, siitä huolimatta "Stalin-viiksiä" ei tunneta eikä maailmalla ole kategorista ryhmäpainetta joka estäisi miehiä kasvattamasta Stalin-viiksiä. Miksi ei ole? Siinä missä neukut ja neukkujen perintö pitäisi vihdoin saada käsiteltyä eli tuomittua kansainvälisessä oikeudessa, myös Stalin-viiksien käyttö pitäisi yhtä lailla asettaa pannaan siinä missä Hitler-viiksetkin.

Kiellettäköön samalla myös sileäleukaisuus erityisesti aasialaisilla. Mao oli sileäleukainen kiinalainen, ja miehen kädenjälki asettaa hänet taistelemaan ykkössijasta maailmanhistorian tuhoisimman ja pahimman tyrannin asemasta Stalinin kanssa.

Aatu tavoitteli elintilaa ja maailmanherruutta, mutta päätyi kuin päätyikin tässä taistelussa vasta pronssipeliin, jossa vastaan asettuu Pol Pot.

Myös Pol Pot on sileäleukainen aasialainen, mikä kertoo kaiken sileäleukaisista aasialaisista. Pol Pot on pronssipelissä budjetin suhteen heikoimmilla, sillä hänen murhasaldonsa jää vain noin kolmeen miljoonaan, mutta asennepuolella Pol Pot on kovin kaikista tuhottuaan yli neljäsosan omasta kansastaan muutamassa vuodesta. Vekkuleita nuo kommunistit.

Koska Jatkoajassakin moni kuitenkin kasvattaa ensi kuussa viiksiä, niin kasvattakaa edes Chaplin-viikset jolla tuette itävaltalaisen ex-taiteilijan ja yhdysvaltalaisen koomikon yhteistä unelmaa pensseliviiksistä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mies ilman viiksiä on tyttö.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aatun viiksimalli oli varsin yleinen aikanaan, mutta esikuvansa vuoksi tosiaan kärsivät melkoisen inflaation. Hitlerillä oli aikaisemmin ns handlebar viikset mutta joutui trimmaamaan ne jotta mahtuisivat kaasunaamarin alle 1. maailmansodan aikana.
Samasta syystä mm Brittisotilailla on hyvin usein viikset mutta ei partaa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieno ketju, mutta ei välttämättä luotu meitä (puoli)apinoita varten. Ndt tarkoittaa neanderthaleria. Karvoja löytyy suunnilleen jalkapohjista ja silmäluomista päälakeen saakka. Jos siisti pitäisi olla, niin joutuisin sheivaamaan kahdesti päivässä. Käytän päivittäin kahden perhepizzan energiamäärän pelkästään karvojen kasvattamiseen – ainakin siltä välillä tuntuu.
Olen työni vuoksi päivittäin tekemisissä välillä isommankin porukan edessä ja höylään naamavärkin joka aamu siistiksi. Kun illalla ärtyneen ihon kirvely alkaa viimein loppumaan, niin silti tietää, että show jatkuu taas aamulla. Sähkökoneet jättävät jäljelle jo valmiin sängen.

Sain ensimmäisen sähkökäyttöisen partakoneen joskus 16 kesäisenä ja se oli vähintään ”übersupercool”. Enpä tiennyt vielä silloin kuinka perseestä tämä touhu voi olla.

Olen lomareissujen tai kertauksien jälkeen jättänyt ajelun jälkeen 70 –luvun pulisongit, jotka ulottuvat suupieliin saakka. Joskus huumorimielessä erään itävaltalaisen taiteilijan mukaiset brush –malliset nenänaluset. Naisten huumorin ymmärtää päättyneeksi, kun olohuoneen sohvalle pistetään hienovaraisena vihjeenä minun tyyny ja peite.
M.O.T. => naiset ovat pohjimmiltaan äärimmäisiä tosikkoja!

Olen kyllä viikonloppusaunan yhteydessä siivonnut rintaan höylällä sydämen muotoisen paljaan kuvion, tuon naiset ymmärtänevät?

Tämä on lisäedit:
http://www.oddee.com/item_97812.aspx
Linkki vie paikkaan, jossa on tunnetuimpia liiallisesta karvankasvusta kärsineitä henkilöitä. Tiedänpähän nyt mistä Spielberg oli saanut idean Wookieihin.

Hienovarainen poikkema naisilla on usein simppeli osittainen hypertrikoosi, mutta kokovartaloa koskeva hypertrichosis eli Ambras –syndrooma on geenivirhe, joista tehtiin kivoja ja jänniä elokuvia, mutta kultaisella keskiajalla nämä metsiin pakenevat karvanaamat onneksi hakattiin palasiksi ihmissusina.

Jälleen totuus muuttuu taruksi ja päinvastoin.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hieno ketju, mutta ei välttämättä luotu meitä (puoli)apinoita varten. Ndt tarkoittaa neanderthaleria. Karvoja löytyy suunnilleen jalkapohjista ja silmäluomista päälakeen saakka. Jos siisti pitäisi olla, niin joutuisin sheivaamaan kahdesti päivässä. Käytän päivittäin kahden perhepizzan energiamäärän pelkästään karvojen kasvattamiseen – ainakin siltä välillä tuntuu.
Olen työni vuoksi päivittäin tekemisissä välillä isommankin porukan edessä ja höylään naamavärkin joka aamu siistiksi. Kun illalla ärtyneen ihon kirvely alkaa viimein loppumaan, niin silti tietää, että show jatkuu taas aamulla. Sähkökoneet jättävät jäljelle jo valmiin sängen.

Miehiä on moneen junaan aina karvattomista humanoideista ihmissusiin. Eräs ystäväni kuuluu samaan kategoriaan kuin sinäkin eli sänki muuttuu parraksi käden käänteessä ja selkäkarvaa kasvaa enemmän kuin minulla koskaan rintakarvoja.

Minulla on käynyt sikäli tuuri, että sänkeä puskee varsin hitaaseen tahtiin. Jos sunnuntaina naaman sileäksi ajelen, niin seuraavana sunnuntaina on jonkinlainen tuuheampi sänki, muttei vielä paljoa sen yli. Esimerkiksi muutaman päivän ulkomaan lomareissut toteutan usein siten, että ennen lähtöä siistin naamavärkkini (poislukien tietysti leukaparta ja viikset -komboani josta en tingi) ja jätän turhat höylät ja parranajokoneet kotiin. Muutaman päivän reissussa olo ei vaikuta vielä juuri suuntaan tai toiseen. Täyspartaa en voisi muutenkaan kasvattaa, sillä partahaivenia kasvaa oudon ripotellen ylempänä poskissa ja vasta alempana leuan lähellä tasaisesti. Kaipa tuosta jonkun amish-leukaparran pulisonkeineen saisi, mutta ei tulisi minusta Esko Valtaojaa tai Abdi Mohamed Abdi al-Mahdullahia.

Rintakarvat ovat edelleen sen verran harvassa ja hentoisia, että ne voisi varmaan pyyhkäistä froteepyyhkeellä pois. Tai ainakin ennen pystyi, nyt iän myötä tuntuu, että rintakarvojakin jo vähitellen kasvaa ja vähän paksumpana mallina. Kolmenkympin jälkeen alkoi vähän kehitystä tapahtua. Säärikarvat ovat kylläkin olleet aina hobittimallisen tuuheat, nyt alkavat myös käsikarvat muuttua tuuheammiksi ja hiipiä kämmenselkää pitkin ylös, luultavasti liiallisen masturboinnin seurauksena. Samasta syystä on varmasti myös näkö heikentynyt ja varmaan selkäydinkin veltostunut.

Itävaltalaiset Chaplin-viikset olen joskus jättänyt hetkellisesti kasvatettuani ensin ns. kesäpartaa ja ajettuani sitä pois. Ihmisten ilmoille en ole tosin lähtenyt tässä vaiheessa heilaamaan, vaan olen sitten ajanut kokonaan pois jotta pääsisin kasvattamaan goatee-mallia takaisin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Asiaa sivuten, miksiköhän rehevää parrankasvua ei evoluutio ole katsonut naisille tarpeelliseksi. Ei sillä ettäkö sitä kaipaisin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nostetaan nyt tämäkin karvoitusketju ylös. Itsellänihän olisi vähemmän tasalaatuista amismallia, joten pitää pitää naama sileänä. Ihan poika vielä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Parta on nyt kasvanut taas leuassa noin 10 kuukautta ja sitä ei ole leikelty muuta kuin sivuilta ja viiksiä on toki ajeltu aina välillä. Viimeistään siinä vaiheessa kun pyrkivät suuhun. Poskilla ei karva niin tiheään kasva että siinä viitsisin karvoja aktiivisesti pitää.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Otetaas iteki osaa tähän hienoon ketjuun. Kokoparta on käytössä kesät talvet. Joskus oli pelkkä pukinpartatupsu, mutta muinoin movemberin koittaessa ajoin sen pois ja sen jälkeen olen kasvatellut naamaa kokonaan piiloon, enkä pelkkää kaksoisleukaa. Mittaa parralla on joku yli nyrkillinen tuossa leuan kohdilla/alhaalla, poskilta lyhyempi. Partaöljyjä väkerrän itse ja trimmailemalla toisinaan saa hajakarvat ruotuun. Niin ja siistit rajat kaulaan. Parta siis kutakuinkin mallia https://pbs.twimg.com/profile_images/540114445729804288/NYd4AvKt_400x400.jpeg
Aavistuksen lyhyempi siis vain. Viiksiä en noin muhkeiksi jaksa kasvatella. Ne ovat lyhyemmät.
Toisinaan muuten käyn M-roomissa siistimässä koko kuontaloa. Jyväskylässä homma toimii ja 10e ei ole paha hinta tunnin rupattelusta ja penkissä istumisesta. Jos joku muuten halajaa käsityöpartaöljyä niin hihkaskoon!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koska en ole italialainen "dolmiopäivä"nainen, niin eipä tuota viiksikarvaakaan naamassa ole, eikä paljon muuallakaan=) Niinpä sanon mielipiteeni miesten partavärkistä. En voi sietää pulisonkeja, en minkäänlaisia. Aivan oksettavia ja saa ihoni kananalihalle inhosta. Syytä en tiedä, vaikka miten järkeilisi. Toinen, joka ei nappaa on kauheen tuuhea räkäharava tai style "Helmenkalastaja". Mokoma snobi keikari ei toimi mulle, eikä käännä päätä kuin ihmetyksestä, että kaikkia hulluja niitä onkin. Kolmas, josta en tykkää yhtään on ns."tiukka synnytys". Jokainen voi kuvitella millainen se on.

Tykkään kovastikin kokoparrasta ja sellainen veikeä letitys on jees. Mukava vähän nykäistä hellästi, et "kamaan beibi, tuuhan makkariin". Kokopartaisen pitäisi vaan pitää siten hyvä huoli turpajouhistaan, ettei siinä näy mitään ruokalistaa. YÖK! Muutoin kokovartalokarvoitus ei ole mieleen, mutta rakkaus on sokea sanotaan:)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kerran viikossa ajelen neljään milliin trimmerillä ja rajaan kaulasta ynnä poskista. Olen nyt vuoden verran pitänyt tuollaista sänkeä ja tykästynyt siihen. Ei pääse kutittamaan, on siisti päivä-pari ajon jälkeenkin ja riittävä duuniin vielä neljäntenäkin päivänä, muttei kerää muruja viikonkaan jälkeen, jos sattuu pyhät siten, ettei jaksa ajella. Höylällä kaulan seutu ja rajaukset. Kokonaan höylättyä naamaa mulla ei ole ollut moneen vuoteen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuossa vielä muutama vuosi sitten pidin aika usein semmosta enempi tai vähempi pitkää leukapartaa, mutta olen sittemmin luopunut siitä. Oikeastaan melko lailla samalla kun luovuin tavaramerkkimäisestä pitkästä tukastakin. Lyhyemmällä tukalla ja enemmän tai vähemmän sileäleukaisena siis mennään nykyään. Sänki toki joskus puskee jos ei jaksa pitää kurissa.

Minulla ei kyllä edelleenkään järin voimakas parrankasvu ole ja se kasvaa tosi ärsyttävän tuppomaisesti sinne tänne. Esim. Hetfieldmäisiä mursuviiksiä olisi ihan turha yrittää edes kasvattaa kun viikset on osastoa amis jotka kasvavat omana saarekkeenaan tuossa ylähuulen päällä. Kokoparran kasvatusta joskus kokeilin ja säälittävä näkyhän se on.

Parempi näin ja aika aikansa kutakin.
 

tenkkapoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Эссят
Nyt kun parrat ovat taas in(?), niin ajattelin nostaa ketjun ylös. Osaisiko joku suositella jotain hyvää partaöljyä ja shampoota? Viimeksi yli 10v sitten kasvattanut 1cm pidempää partaa ja vanhat tuotteet päässeet kuivahtamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös