Muistan ala-asteelta kun yleensä tytöt ja pojat oli eri ryhmissä kun pelailtiin esim. koripalloa tai sählyä, mutta lentopallossa oltiin sitten sekajoukkueilla tai joskus ihan tytöt vastaan pojat. Tämä lähinnä sen takia, että tyttöjen puolella taisi olla joku 6-7 lentopalloa pelaavaa junnua, joten oli "tasapuolista". Vittu joo, voin sanoa että pyörittelivät meitä ihan miten halusivat :DOmilta kouluajoilta muistan miten pelkäsin aina hihalyöntejä yli kaiken. Ne teki kipeää. Vähän erilaista peliä muutenkin. Jos sai syötön yli verkon, niin piste oli melkein jo tienattu. Hiki ei siinä touhussa tullut.
En ole varma, olen huikean viinipäissäni ja Ranskan puolella. Hyvältä näyttää!En nyt tiedä huikeasta,kun Puola noin vastaantulija
Joo, tossa(kin) lajissa on jännä, että harrastuneisuus edistää suorittamista.Muistan ala-asteelta kun yleensä tytöt ja pojat oli eri ryhmissä kun pelailtiin esim. koripalloa tai sählyä, mutta lentopallossa oltiin sitten sekajoukkueilla tai joskus ihan tytöt vastaan pojat. Tämä lähinnä sen takia, että tyttöjen puolella taisi olla joku 6-7 lentopalloa pelaavaa junnua, joten oli "tasapuolista". Vittu joo, voin sanoa että pyörittelivät meitä ihan miten halusivat :D
Joo ja siis verrattuna just vaikka korikseen, sählyyn ja jalkapalloon niin lentopallossa kun ei sitä fyysistä kontaktia tule vastustajan kanssa, niin tietysti useamman vuoden pelanneet juniorit löylyttää niitä jotka ei lajia harrasta. Osa taisi itse asiassa kehittyä vielä ihan hyvällekin tasolle ainakin junioreissa.Joo, tossa(kin) lajissa on jännä, että harrastuneisuus edistää suorittamista.
Lentopallossa painovoima on yhtenä pirullisena vastuksena ja pallokin aika raskas, joten sen rääpiminen käsillä ilman tekniikkaa on aika hankalaa. Esim sulkapallossa sulkaa on aika helppo amatöörinkin pitää sentään pelissä ja pallon liikuttaminen maata pitkin jalalla tai mailalla on aika matalan kynnyksen tekemistä teknisesti kuten myös pallon heittäminen ja maan kautta pomputtelu.Lentopallo oli kyllä hankala laji pelata koulussa. Muissa pallolajeissa se ei niin haitannut, vaikka siellä oli aina ne muutamat tyypit, jotka tekivät kaikki kädet taskussa. Lentopallossa pallo päättyy, kun se pallo osuu kenttään.
Mulla oli sentään ala-asteen 5-6-luokilla liikunnan opettajana pääsarjatason lentopallovalmentaja sekä yläasteella ja lukiossa pääsarjatason lentopalloilija. Ei siitä silti mitään tullut.
Meillä oli läpi yläasteen liikuntatunnit ma klo 8-10. Opettaja oli stereotyyppinen viinaan menevä liikunnanopettaja, joten pelasimme varmaan puolet tunneista lentopalloa - opettajalle kun riitti, että jaksoi juuri ja juuri puhaltaa pilliin.Lentopallo oli kyllä hankala laji pelata koulussa. Muissa pallolajeissa se ei niin haitannut, vaikka siellä oli aina ne muutamat tyypit, jotka tekivät kaikki kädet taskussa. Lentopallossa pallo päättyy, kun se pallo osuu kenttään.
Mulla oli sentään ala-asteen 5-6-luokilla liikunnan opettajana pääsarjatason lentopallovalmentaja sekä yläasteella ja lukiossa pääsarjatason lentopalloilija. Ei siitä silti mitään tullut.
Näköjään.Puola tulee vielä!
Leonilta kohtuullisia pommeja!
No pisteen päähän pääsi. Parhaimmillaan.Näköjään.