Ted Raikas kirjoitti:
- Clint Mansell: Requiem for a Dream
Myös TV-sarjojen soundtrackit ovat tervetulleita.
Makuasioita, mutta minusta tuossa tosi yliarvostetussa leffassa on todella monotoninen soundtrack ja olen melko varma, että se viulunvingutus on jostain blokattu, ainakin olen kuullut sen jossain aiemmin, niin ärsyttävä se on, että sen muistaa. Olisiko jonkun klassisen säveltäjän tuotoksia...
Omia suosikkileffa/telkkarisoundtrackeja, mitä tuli mieleen:
- Morricone: Dollari-trilogia, Huuliharppukostaja ja myös My name is nobodyn musiikki on hilpeän hauskaa. Tuoreimmista hyvä on Oliver Stonen U-turn leffassa.
- Jan Hammer: Miami Vicen soundtrackit(myös lukuunottamatta hittibiisejä) ovat parasta, mitä telkkariin on tehty. Escape from television-vinyyli löytyy, se on loistava.
- Tangerine Dream: Streethawk. Lähinnä tunnari.
- Brian Easdale: Pelon kasvot(Peeping Tom; Englanti 1960) Tämä vasta tv:ssä nähty englantilainen trilleri sisältää julmaa pianonsoittoa.
- Various artists: Laurel & Hardy-leffat. Sisältävät käsittämättömän nerokasta tilannemusiikkia ja myös hienoja sävelmiä.
- Lalo Schifrin: Dirty Harry ja Magnum Force.
Lisää pitää laittaa myöhemmin, mutta olen pääosin samaa mieltä Ted Raikkaan eka viestin listasta, paria poikkeusta lukuunottamatta. Varsinkin tuota Conan The Barbariania ei voi liikaa ylistää.